هواوی میت X به عنوان اولین گوشی تاشو و ۵G هواوی، معرفی شد

۵ تیر ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۵ دقیقه

شرکت هواوی امروز جدیدترین گوشی خود که اولین محصول تاشو و ۵G این شرکت به حساب می‌آید را با نام هواوی میت X معرفی کرد. هواوی میت X بازتابی از DNA خانواده گوشی‌های میت را بازتاب می‌کند و همزمان، سفری به دنیای ناشناخته‌ها برای خانواده گوشی‌های میت به حساب می‌آید. هواوی می‌گوید ترکیب نمایشگر تاشو با پشتیبانی از شبکه ۵G و همچنین آوردن هوش مصنوعی به این گوشی، تجربه تکرار نشدنی را برای کاربران فراهم می‌آورد.

این محصول علاوه بر این که یک گوشی هوشمند به حساب می‌آید، یک تبلت نیز هست. نمایشگر انعطاف پذیر OLED هواوی میت X، با یک لولا می‌تواند تا شود و این تبلت را تبدیل به یک گوشی کند. بر خلاف گوشی تاشو سامسونگ یعنی گلکسی فولد که دارای دو نمایشگر در بیرون و داخل دستگاه بود، هواوی میت X تنها یک نمایشگر دارد و آن هم در قسمت بیرونی دستگاه قرار گرفته است.

نمایشگر ۶.۶ اینچی هواوی میت X

این گوشی در حالت تا شده، دو نمایشگر ۶.۶ اینچی با نسبت ۱۹.۵:۹ و یک نمایشگر ۶.۳۸ اینچ با نسبت ۲۵:۹ دارد. نمایشگر کوچک‌تر بیش از هرچیزی برای گرفتن سلفی‌ها کاربرد دارد چراکه دوربین سلفی دقیقا کنار آن قرار می‌گیرد. وقتی نمایشگر محصول را هم باز می‌کنیم، با نمایشگری ۸ اینچی روبرو می‌شویم که تجربه یک تبلت را می‌تواند به ارمغان بیاورد.

نکته مهم طراحی این محصول این است که در حالت گوشی، نمایشگر ۶.۶ اینچی دستگاه بدون هیچ بریدگی یا هیچ چیز دیگری، اندازه بسیار خوبی دارد و درست مثل یک گوشی معمول دیگر مثل آیفون XS مکس می‌ماند. همچنین این نمایشگر از نمایشگر ۴.۶ اینچی بیرونی گلکسی فولد هم بزرگ‌تر است.

هواوی همچنین گلکسی فولد را به دلیل نمایشگر ۷.۲ اینچی داخلی که دارای بریدگی هست نیز مورد تمسخر قرار داد چراکه هواوی میت X هیچ بریدگی ندارد و در حالت باز شده نیز با نمایشگری ۸ اینچی روبرو هستیم. از این نظرها می‌توان گفت طراحی هواوی میت X بهتر از گلکسی فولد به نظر می‌رسد.

هواوی همچنین روی لولای میانی گوشی نیز مانور داد. نکته مهم این لولا این است که دو بخش پشتی محصول را به صورت کامل تا کرده و روی هم می‌نشاند در صورتی که برای مثال در گوشی گلکسی فولد، وقتی این گوشی تا می‌شود، همچنان یک فاصله کوچکی بین دو صفحه تا شده باقی می‌ماند. مدیرعامل هواوی روی صحنه گفت که مهندسان این شرکت، برای سه سال فقط روی این لولا در حال کار بوده‌اند!

هواوی میت X از یک جنبه دیگر در طراحی خود می‌درخشد و آن باریکی آن است. این محصول در حالت باز شده تنها ۵.۴ میلی‌متر ضخامت دارد. البته بخش مربوط به ماژول دوربین‌ها، ضخامت بیشتری دارد اما در مجموع در مقایسه با گلکسی فولد، نازکی این محصول بیشتر به چشم می‌آید. همچنین این گوشی در حالت تا شده، ۱۱ میلی‌متر ضخامت دارد در صورتی که گلکسی فولد، ۱۷ میلی‌متر ضخامت دارد.

از طراحی فوق العاده این گوشی که بگذریم، هواوی برای میت X ویژگی‌های نرم‌افزاری مختلفی را هم در نظر گرفته است. مهم‌ترین آن قابلیت مولتی ویندو است که می‌تواند به کاربر اجازه دهد که دو اپلیکیشن را به صورت همزمان در کنار هم اجرا کند. البته این ویژگی جدید نیست اما برای یک تبلت ۸ اینچی، کاربردی است.

نکته بعدی که مدیرعامل هواوی به آن اشاره کرد، این است که میت X می‌تواند بهترین سلفی‌های ممکن را بگیرد. دلیل این امر نیز این است که این گوشی از دوربین‌های اصلی دستگاه برای گرفتن سلفی استفاده می‌کند. برای گرفتن سلفی تنها کافی است نمایشگر دستگاه را تا کرده و با نمایشگر کوچک‌تر سلفی بگیرید.  یک ویژگی جذاب دیگر این است که اگر از کسی عکس پرتره می‌گیرید، او نیز می‌تواند به کمک نمایشگر کوچک‌تر دستگاه، خود را قبل از ثبت شدن عکس ببیند! متاسفانه اما هنوز اطلاعی از سنسورها و لنزهای دوربین این محصول در دسترس نیست و تنها می‌توانیم نام لایکا را در زیر این دوربین‌ها ببینیم. با توجه به سابقه‌ای که از هواوی سراغ داریم، بعید است سیستم دوربین این گوشی، ضعیف‌تر از گوشی میت ۲۰ پرو باشد.

حال بگذارید سراغ مشخصات سخت‌افزاری این مصحول برویم. قبل از هرچیز، این گوشی از شبکه ۵G پشتیبانی می‌کند. برای این منظور، هواوی از مودم Balong 5000 در این محصول استفاده کرده که سریع‌ترین مودم پشتیبانی کننده از شبکه ۵G است.

در کنار این مودم، پردازنده پرچمدار هواوی یعنی Kirin 980 قرار دارد. هواوی می‌گوید این گوشی می‌تواند تا سرعت ۴.۶ گیگابیت بر ثانیه، از شبکه ۵G استفاده کند که فوق العاده است. تکنولوژی ۵G این گوشی نیز بر پایه موج‌های میلی‌متری است. اما چرا این مودم سریع‌ترین مودم ۵G است؟ با یک مثال ساده بگذارید بگوییم که این مودم با شبکه ۵G و با حداکثر سرعت، می‌تواند یک ویدیوی یک گیگابایتی را تنها در سه ثانیه دانلود کند!

این گوشی دو سیم کارته هم خواهد بود که سیم کارت اول از تمام شبکه‌های مخابراتی از جمله ۲G، ۳G، ۴G و ۵G پشتیبانی می‌کند و جایگاه سیم کارت دوم نیز از ۲G تا ۴G را پشتیبانی می‌کنند.

اما یک گوشی ۵G، یک باتری بزرگ هم می‌خواهد. هواوی دو باتری در دو بخش این محصول قرار داده که در مجموع ۴۵۰۰ میلی‌آمپر ظرفیت دارد. برای این باتری نیز هواوی از سریع‌ترین تکنولوژی شارژ در یک گوشی استفاده کرده که می‌تواند با سرعت ۵۵ وات، این محصول را شارژ کند! با این شارژر کاربر می‌تواند در سی دقیقه، ۸۵ درصد از ظرفیت این باتری را پر کند. هواوی برای معرفی این شارژر به اپل هم طعنه زد و گفت که شارژر ۵۵ واتی میت X که در جعبه محصول قرار دارد، از شارژر آیفون XS مکس، ۶۰۰ برابر سریع‌تر است. شارژر این گوشی حتی آنقدر سریع است که می‌توان با آن لپ‌تاپ‌های هواوی را هم شارژ کرد.

هواوی میت X تنها در رنگ آبی و با قیمت ۲۲۹۹ دلار عرضه خواهد شد که بسیار زیاد است اما با توجه به تکنولوژی‌های استفاده شده در این گوشی، شاید بتوان این قیمت را تا حدودی توجیه کرد. این محصول تنها در یک نسخه با رم ۸ گیگابایتی و حافظه داخلی ۵۱۲ گیگابایتی عرضه می‌شود. پشتیبانی از کارت حافظه اختصاصی هواوی یعنی نانو کارت نیز در این محصول وجود دارد و از جایگاه سیم کارت دوم می‌توان برای آن استفاده کرد. شما درباره اولین گوشی تاشو هواوی چه فکر می‌کنید؟ آیا این محصول از نظر شما، بهتر از گلکسی فولد است؟

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۸ دیدگاه
  1. Avatar حسین میم

    البته اینکه این گوشی کامل تا میشه ولی فولد فاصله داره نشونه برتری فناوری لولا هواوی نیست. در واقع هواوی با قراردادن نمایشگر در بخش بیرونی محدودیت تاشدن رو دور زده (مثل گوشی royole که کامل تا نمیشه). یعنی فولد در زمینه تاشو بودن پیشرفته‌تره (اون فضای باز در حال حاضر کمترین فضا بین تاشوهای معرفی شده
    است). ضخامت بیشتر فولد هم بیشتر به علت تعبیه نمایشگر دوم و چندین دوربین و رم بیشتر باید باشه. ولی به هر حال جذابیت ظاهری میت اکس بیشتره.

  2. Avatar shahabmp

    چقدر ازش خوشم اومد خیلی خوبه، گرچه قیمتش ۳۰۰ دلار هم از فولد بیشتره، ولی کسی که بخواد پول زیادی برای خرید یه گوشی صرف کنه این گوشی خیلی قابل توجیح تر از گوشی سامسونگه. کاش سامسونگ نیم نگاهی به مسیر پیشرفت هواوی تو این سالها مینداخت و کمی درس میگرفت از اشتباهات این ۳ سال اخیرش!

  3. Avatar امید

    بهترین گوشی از همه لحاظ که تا الان دیدم وااااقعاا عالی قیمتشم عالی پول یه پژو ۶ماه پیش….

  4. Avatar alireza

    سامسونگ باز بهتره نسخه گلکسی فولد ۱۲گیگ رام ولی این۸ گیگه با اینکه حافظه هاشون برابره. سامسونگ قابل اعتماد تره

    1. Avatar shahabmp

      مجید جان دلبندم، اون رمه، رم… 😀

  5. Avatar Fary

    معلومه که از گلکسی فولد بهتره ، هوآوی واقعا سنگ تموم گذاشته تو طراحی و امکانات نه مثل سامسونگ که سرسری از همه چیز رد شده تا سریع تر محصولشو معرفی کنه فقط…

  6. Avatar محمد

    هوآوی جوری طراحی کرده که مشخصه قبلا آزمون و خطاهای طراحی رو انجام داده و یک طرح پخته ارائه داده بر خلاف سامسونگ که مشخصه هنوز اول راهه

  7. Avatar بهمن

    چیز از کرایزززز????

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه