هواوی و گوگل مشغول کار روی گوشی نکسوس جدید

۱۵ بهمن ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

گرچه خبرهایی از گوشی هوشمند نکسوس، ساخت هواوی قبلا به گوش‌ رسیده است، اما این اولین باری است که می‌بینیم این دو شرکت برای پروژه‌ای پیچیده و بزرگ‌تر با هم همکاری می‌کنند.

براساس گزارشی از وب سایت The Information گوگل و هواوی تا آخر سال شرکای نزدیکی خواهند شد.

طی چند ماه گذشته، به طور مرتب شایعاتی درباره‌ی نکسوس در اینترنت دیده می‌شد. در بهمن ماه سال گذشته، شایعات حاکی از این بودند که گوگل دو گوشی هوشمند نکسوس عرضه خواهد کرد که یکی از آنها توسط هواوی و دیگری توسط ال‌جی ساخته و تولید خواهد شد. از آن زمان تاکنون، وجود خارجی گوشی نکسوس ساخت هواوی فقط از سوی یکی از کارکنان هواوی تایید شده و هیچ گونه جزییات دیگری از آن در دسترس نیست.

huawei

براساس این گزارش جدید، گوگل به هواوی کمک خواهد کرد تا در بازارهای غربی گوشی‌های هوشمند مثل ایالات متحده اعتبار بیشتری کسب کند، چرا که در حال حاضر هواوی به عنوان یک شرکت قابل اعتبار در کشورهای غربی شناخته نشده است. به این ترتیب، گوشی هوشمند نکسوس قرار است هواوی را از این مخمصه نجات دهد. هواوی هم در مقابل به گوگل کمک خواهد کرد تا در کشور چین یک اپ استور اندرویدی راه بیاندازد.

باید در نظر داشته باشیم که سرویس‌های گوگل از قبیل Google Play در کشور چین قابل دسترسی نیستند زیرا این موتور جست و جوی قوی به دلیل قوانین دولت چین در دسترس مردم نیست. بنابراین در غیاب یک اپ استور رسمی اندروید، اکثر کاربران اندروید در چین (که بزرگ‌ترین بازار گوشی هوشمند در جهان محسوب می‌شود) برنامه‌های خود را از اپ استورهای غیر رسمی می‌گیرند. احتمالا گوگل به سودی که از تاسیس یک اپ استور در چین عایدش خواهد شد، چشم دوخته است؛ اما در حال حاضر هیچ جزییات بیشتری از این موضوع موجود نیست.

منبع: PhoneArena

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه