هواپیمایی آسمان قرارداد خرید ده‌ها فروند بوئینگ ۷۳۷ مکس را امضا کرد

۱۵ فروردین ۱۳۹۶ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

شرکت هواپیمایی آسمان امروز قرارداد خرید ۶۰ فروند هواپیمای مسافربری بوئینگ ۷۳۷ مکس را امضا کرد. ظاهرا قرارداد خرید ۳۰ فروند به ارزش ۳ میلیارد دلار قطعی شده و امکان اضافه شدن ۳۰ فروند دیگر هم به لیست سفارش وجود دارد. بوئینگ ۷۳۷ مکس از مدرن‌ترین هواپیماهای کلاس خود و مناسب پروازهای داخلی و منطقه‌ای کشور ما است.

چند ماه بیشتر از نهایی شدن قرارداد ایران‌ایر با شرکت‌های ایرباس و بوئینگ برای خرید مجموع ۱۸۰ هواپیمای مسافربری نمی‌گذرد و تا به حال سه فروند از هواپیماهای ایرباس وارد کشور شده‌اند. طبق آن‌چه در خبرگزاری ایرنا آمده، قرار است هواپیماهایی که شرکت آسمان سفارش داده است، از سال ۲۰۱۹ به تدریج وارد کشور شوند.

این ۶۰ فروند همگی از مدل بسیار جدید و پیشرفته‌ی «۷۳۷ مکس» هستند. ۷۳۷ مکس هواپیمایی دو موتوره، باریک‌پیکر، کوتاه برد و میان‌برد است و برای پروازهای داخلی و منطقه‌ای کشور ما کاربرد دارد. شرکت آسمان اعلام کرده که این قرارداد نتیجه‌ی بیش از یک سال بررسی، گفتگو و چند دوره مذاکره‌ی طولانی بوده است.

این هواپیما خیلی جدید است و اولین پروازش را در سال ۲۰۱۶ انجام داد. با این حال تاکنون در سراسر جهان بیش از ۳۶۰۰ سفارش برای خرید آن ثبت شده است. دلیل استقبال از این هواپیما، محبوبیت دیرینه‌ی خانواده‌ی هواپیماهای بوئینگ ۷۳۷ از دهه‌ی ۶۰ میلادی و اطمینان از کیفیت و کارآمد بودن آن‌هاست.

از مجموع ۸۰ هواپیمایی که ایران‌ایر قبلا از بوئینگ سفارش داده، ۵۰ فروند از مدل ۷۳۷ مکس هستند. با اضافه شدن ۶۰ فروند به هواپیمایی آسمان، در مجموع ۱۱۰ فروند از این هواپیمای مدرن خواهیم داشت.

پس از رفع تحریم‌ها و برداشته شدن ممنوعیت فروش هواپیماهای مسافربری به ایران، شرکت ایران‌ایر ۱۸۰ هواپیما سفارش داده و قرارداد خرید تعدادی هواپیمای مسافربری سبک ATR هم امضا شده است. حالا به نظر می‌رسد دیگر شرکت‌های هواپیمایی ایرانی هم به تدریج در پی نوسازی ناوگان خود و جایگزینی هواپیماهای جدید با مدل‌های فرسوده‌ی قبلی می‌روند.

بیشتر بخوانید: به زودی در ایران سوار این هواپیماها می‌شویم

telegram_ad2_1

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۷ دیدگاه
  1. Avatar مهدی

    تشکر ازمدیران لایق

  2. Avatar Mr.Gadget

    عالیه..

    البته میتونست ی مدتِ دیگه دست نگه داره، دیجیکالا موجودش میکرد! :))

  3. Avatar علی

    خیلی خبر خوبی بود ناوگان هوایی کشور داره نو میشه و دیگه با خیال راحت میشه تو ایران با هواپیما سفر کرد دیگه فکر کنم کم کم نوبت هواپیمایی ماهان بزرگترین هواپیمایی خصوصی کشور باشه که هواپیمای نو بخره

  4. Avatar امیرحسین

    در نوروز ۹۶ از ۲۵اسفند تا ۱۳فروردین ۳,۳۵۹,۶۹۸نفر با هواپیما ۱,۵۹۳,۲۵۶نفر با قطار و ۶,۹۳۹,۶۳۴نفر با اتوبوس، مینی‌بوس و سواری عمومی سفر رفتند.
    یادتونه یه سری در اعتراض به خرید هواپیمای نو می‌گفتن کار لوکسیه و نیاز مردم نیست؟ در نوروز هواپیما بیش از ۲ برابر قطار مسافر جابه‌جا کرد.

    1. Avatar حامد

      دقیقا منبع این آمار از کجاس؟ اگر نظری میدین لطفا معتبر باشه. من که چنین آماری رو جایی پیدا نکردم!!!!!!

      1. Avatar خرمیان

        نیاز به منبع ندارد مهمترین وسیله نقلیه که باید به آن اعتماد کنیم هواپیماست اونی که با هواپیما مسافرت میکنه پولدارست ولی انسان و هموطن من و شماست چرا باید جانش در خطر باشد چرا باید ایرانیان برای سفر به کشورها پولشان را به ایرلاینهای خارجی پرداخت کنند و ……؟

  5. Avatar میثم خالقی

    خوبه.

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه