هوش مصنوعی علی بابا برای فروشندگان محتوا تولید می‌کند

۱۵ تیر ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
علی بابا

غول تجارت الکترونیک چین، علی بابا ، یک سیستم هوش مصنوعی را معرفی کرده که در هر ثانیه می‌تواند ۲۰ هزار خط محتوای تبلیغاتی تولید کند. فروشندگان می‌تواند لینک محصول خود را در این بخش کپی کنند و با کلیک بر گزینه‌ی مربوطه، متن‌های مختلف تبلیغاتی به نمایش در می‌آید.

علی بابا اعلام کرده که این سیستم به‌هیچ عنوان جایگزین نویسنده‌ها نخواهد شد.

اگرچه این سیستم موفق شده آزمایش تورینگ را با موفقیت پشت سر بگذارد، اما علی بابا اعلام کرده که این سیستم به‌هیچ عنوان جایگزین نویسنده‌ها نخواهد شد. رییس بخش بازاریابی این شرکت در این مورد گفته: «تمام محتوایی که از جانب این سیستم تولید می‌شود، نتیجه‌ی بهره‌گیری از مدل‌های یادگیری عمیق و بررسی محتواهای تولید شده از جانب افراد است.» او در ادامه افزوده: «ماشین هیچوقت نمی‌تواند جایگزین خلاقیت انسان شود و چنین سیستمی عمدتا برای متن‌های ساده و تکراری مورد استفاده قرار می‌گیرد تا افراد وقت بیشتری برای نوشته‌های خلاقانه داشته باشند.»

در حال حاضر برند پوشاک Esprit و بسیاری از فروشندگان کوچک از این سیستم استفاده می‌کنند و بنا به گفته‌ی علی بابا، هم‌اکنون این سیستم بیش از ۱ میلیون بار در روز مورد استفاده قرار می‌گیرد. چنین شرکت‌هایی برای تولید نسخه‌های مختلف محتواهای یکسان که فقط از لحاظ جزئی با یکدیگر تفاوت دارند، از چنین سیستمی بهره می‌برند.

تبلیغات بخش مهمی از درآمد علی بابا را تشکیل می‌دهد و گفته می‌شود درآمد به دست آمده از این بخش در سال آینده به بیش از ۲۰ میلیارد دلار می‌رسد. بخشی از قدرت علی بابا در زمینه‌ی تبلیغات به ۶۰۰ میلیون کاربر ماهانه‌ی فعال این پلتفرم برمی‌گردد که عادات خرید آن‌ها داده‌های مهمی برای این شرکت محسوب می‌شود. جک ما، بنیان‌گذار علی بابا، مدتی پیش گفته بود که در مورد جهان مبتنی بر هوش مصنوعی نگرانی‌های زیادی دارد و ترجیح می‌دهد این فناوری به جای رقابت با انسان‌ها، به شریک آن‌ها بدل شود.

منبع: CNBC

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه