هوش مصنوعی گوگل با قهرمان گو رقابت می‌کند

۱۷ بهمن ۱۳۹۴ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
Go Game

مدتی پیش شرکت سازنده‌ی هوش مصنوعی گوگل که DeepMind نام دارد، اعلام کرد که می‌خواهد هوش مصنوعی خودش را برای رقابت با قهرمان بازی «گو» (Go) آماده کند.

هوش مصنوعی شرکت گوگل بین روزهای ۱۹ تا ۲۵ اسفند ماه با قهرمان بازی گو رقابت خواهد کرد.

بازی گو یکی از قدیمی‌ترین بازی‌های تخته‌ای دنیا به شمار می‌رود که در کشورهای آسیای شرقی از جمله چین طرفداران بسیار زیادی دارد. این بازی به شکل دو نفره انجام می‌شود و در حالی که روند بسیار ساده‌ای دارد، بازی‌کننده‌ها باید استراتژی‌های پیچیده‌ای برای پیروزی در بازی بلد باشند. بازی‌کننده‌ها کنترل ۲ گروه مهره‌ی سیاه و سفید رنگ را در صفحه‌ای با ابعاد ۱۹ در ۱۹ به دست می‌گیرند.

این بازی چالش‌های بیشتری را در مقایسه با بازی شطرنج پیش روی کامپیوتر قرار می‌دهد و به همین دلیل هوش مصنوعی گوگل می‌خواهد با قهرمان این بازی رقابت کند.

این مسابقه که در اواخر اسفند ماه برگزار می‌شود، به شکل مستقیم از سایت یوتیوب پخش خواهد شد. براساس اطلاعات منتشر شده این مسابقه در ۵ نوبت مختلف بین ۱۹ تا ۲۵ اسفند ماه برگزار می‌شود و هوش مصنوعی شرکت DeepMind که AlphaGo نام دارد با «لی سدال» (Lee Sedol) از کشور کره‌ی جنوبی بازی می‌کند. جایزه‌ی این مسابقه هم یک میلیون دلار در نظر گرفته شده است.

Go Game

بازی گو

‌‌‌‌‌‌‌‌‌

لازم به ذکر است که در سال ۱۹۹۶ و ۱۹۹۷ هم هوش مصنوعی شرکت IBM با «گری کاسپارف» (Garry Kasparov) قهرمان شطرنج دنیا مسابقه داد. کاسپارف مسابقه‌ی سال ۹۶ را برد و در مسابقه‌ی سال ۹۷ بازنده شد. هوش مصنوعی شرکت گوگل مدتی پیش قهرمان اروپای بازی گو را شکست داده بود. پیروزی این هوش مصنوعی خلاف انتظار بوده و خیلی‌ها بر این باور بودند که این هوش مصنوعی در ۱۰ سال آینده می‌تواند به چنین موفقیتی دست پیدا کند.

‌‌‌‌‌‌‌‌‌

منبع: The Verge

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه