هکرها به ۱.۳ میلیون کاربر اندروید حمله کردند

۱۷ فروردین ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
اندروید

تعدادی از کاربران اندروید با دانلود اپلیکیشن‌های نامعتبر و مخرب باعث شدند که بدافزار به گوشی آنها نفوذ کند. این بدافزار به ۱.۳ میلیون حساب کاربری گوگل حمله کرده است. این بدافزار از گوشی‌هایی که به آن نفوذ کرده، داده جمع آوری می‌کند و آنها را درون یک روت‌کیت قرار می‌دهد. وقتی گوشی روت می‌شود، اکانت‌های ایمیل دزدیده شده و درون اپلیکیشن‌های گوشی کدی گذاشته می‌شود که در نهایت به نصب برنامه‌های مخرب بیشتر منجر می‌شود.

هکرها به تصاویر کاربران، گوگل پلی، Google Docs و حساب های Gmail دسترسی پیدا می‌کنند. کسانی که نسخه های جدیدتر اندروید مثل مارشمالو و نوقا را دارند از این خطر در امان مانده‌اند. اما افرادی که گوشی‌هایشان در معرض حمله هکرها قرار گرفته از اندروید «جلی بین»، «کیت‌کت» و «لالی‌پاپ» استفاده می‌کنند. از ۱.۳ میلیون حساب کاربری گوگل که هک شده‌اند، ۵۷ درصد در آسیا، ۱۹ درصد در آمریکا، ۱۵ درصد در آفریقا و ۹ درصد در اروپا واقع هستند.
گوگل به نوبه خودش اپلیکیشن‌های مخرب را از Google Play Store حذف کرده است. روزانه ۱۳۰۰۰ اکانت گوگل مورد حمله هکرها قرار می‌گیرند. اگر به گوشی شما هم حمله شده، باید اندرویدتان را از نو نصب و تمام پسوردهایتان را عوض کنید.

منبع: Phone Arena

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۱۳ دیدگاه
  1. Avatar علي

    یعنی باید اندروید رو از اول نصب کنیم؟

  2. Avatar Muhammad

    خدا رو شکر اندرویدگوشی من مارشمالو هست . آنر فورسی

  3. Avatar علي

    افرادی که دستگاه اندرویدی میخرن خودشون اطلاعاتشون رو دارن دودستی تقدیم به هکرها میکنن

  4. Avatar امین

    سلام. ممنون از اطلاع رسانیتون
    نشونه این حمله چیه؟ از کجا بفهیم مورد حمله قرار گرفتیم. من در مورد گوشی خودم کمی شک دارم. چطور بررسی کنم رخ داده یا نه؟
    گوشی من روت هم هست.

    تشکر.

  5. Avatar احمد

    خخخخ ۱.۳ میلیون ایفون چند نفر توسط fbi هک شد اندرویدا خوش حال شدن حالا چنتا هکر چیکار کردن در ضمن یه ویدئو ۵ ثانیه که دیجی گفت ایفون از کار میندازه من گفتم از اونا واسه اندروید هم هست کسی قبول نکرد حالا ببینین با یه اپلیکیشن گوشی رو هگ کردن پس یه ویدئو یا یه اپلیکیشن اینجوری واسه اندروید هم هست

    1. Avatar علی

      یه بار دیگه متن رو بخونین.
      کافیه اندرویدتون کم تر از دو سال از عمرش گذشته باشه که اصلا این برنامه نتونه کاری روی گوشیتون بکنه یعنی مثلا اگه گوشیتون جدید تر از نوت ۳ باشه مشکلی براش پیش نمیاد مشکل باگ های امنیتی ای او اس اینه که خیلی بیشترن و مثلا خبری در باره ی هک شدن حساب نیم ملیون دستگاه ای او اسی تو همین سایت چند وقت پیش منتشر شد بعد باگ خیلی ساده ای که با اون راحت میتونستین بدون باز کردن قفل گوشی وارد گالریش بشین بعد باگ عملکردی ای او اس در مورد یک ویدئو(این که ویدئویی وجود داشته باشه که برای سیستم عامل مشکل ایجاد کنه خیلی بد تر از وجود یک اپلیکیشنه و ضعف سیستم عامل رو نشون میده چون مثلا نمیتونین عملکرد یه ویدئو رو تحت نظر داشته باشین یا دسترسی هاشو کنترل کنین )و مشکل اصلی اینه که اکثر این باگ ها برعکس اندروید در ورژن های جدید ای او اس وجود دارن بماند که بعضیا فقط!در ورژن های جدید ای او اس وجود دارن. من به شخصه مشکل امنیتی خاصی در باره ی اندروید دو سال اخیر ندیدم مگر یک مورد که اونم مربوط به اپلیکیشنی بود که گوشی های چینی داشتن و ربطی به اندروید نداشت و شرکت های اصلی اون مشکل رو نداشتن.

  6. Avatar علی

    ((نسخه های جدیدتر اندروید مثل مارشمالو و نوقا را دارند از این خطر در امان مانده‌اند))
    همین که اندروید در این زمینه برعکس ای او اسه خودش خیلی خوبه چون در این جور مواقع معمولا همون ای او اس های جدید بیشتر درگیر باگ های عملکردی و امنیتی میشن.

  7. Avatar میلاد

    چطور متوجه حمله بشیم؟
    چه تغییری پس از حمله در گوشی ایجاد میشه؟

  8. Avatar Arman 2am

    خب الان از کجا بفهمیم ماهم هک شدیم یا نه؟

  9. Avatar ///mahdispd

    از کجا بفهمیم حمله شده بهمون؟؟
    لطفا راهنماییمون بکنین

  10. Avatar Iranian

    سامسونگ زودتر خودشو از اندروید نجات بده که اوضاعش وخیم

    1. Avatar علی

      فعلا که از ای او اس امن تره چون باگ های امنیتیش معمولا برای نسخه های قدیمی اون پیش میان دقیقا برخلاف اندروید.

      1. Avatar سام

        اندروید یعنی نابودیت

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه