استیم چگونه در روز کریسمس هک شده بود؟

۶ بهمن ۱۳۹۵ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

روز کریسمس امسال، کاربران استیم مورد حمله‌ای امنیتی قرار گرفتند و اطلاعات کاربران مختلف به اشتباه به یکدیگر نشان داده شدند. شرکت «والو» (Valve)، صاحب سرویس و فروشگاه بزرگ استیم، اخیرا اطلاعات این حمله و چگونگی انجام آن را در قالب بیانیه‌ای منتشر کرده است.

سال گذشته هم حمله‌ای این چنین به سمت سرویس‌های ایکس‌باکس لایو و شبکه‌ی پلی‌استیشن انجام شد.

بر اساس گفته‌های استیم، این حمله یک «حمله‌ی محروم‌سازی از سرویس» یا همان DoS بوده است. هکرها توسط چنین حمله‌ای، ترافیک استیم را ۲۱ برابر حجم معمولی‌اش افزایش داده بودند. یکی از سرویس‌های ارایه دهنده‌ی وب به شرکت والو، قوانین کش جدیدی برای وب‌سایت تنظیم می‌کند تا ترافیک کاربران را از ترافیک حمله‌ها تشخیص دهند.

‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

SteamSale

استیم به دلیل تخفیف‌های زیاد روز کریسمس‌اش میزبان ترافیک بسیار بالایی بوده است.

متاسفانه این قوانین جدید، باعث شدند تا کاربران صفحاتی را ببینند که برای یک کاربر دیگر آماده شده بودند. استیم در بیانیه‌اش معذرت‌خواهی کرده و گفته است: “ما از تمام افرادی که اطلاعات شخصی‌شان به دلیل این خطا نشان داده شدند، عذرخواهی می‌کنیم.”

شرکت والو تخمین می‌زند اطلاعات حدود ۳۴ هزار کاربر به بیرون درز کرده باشد. این مشکل در روز کریسمس و در ساعت‌هایی بین ۱۰:۵۰ دقیقه صبح به وقت تهران به وجود آمد و به مدت ۳ ساعت ادامه یافته بود. والو می‌گوید که فقط اطلاعاتی مثل خریدهای کاربران و ایمیل‌شان نشان داده شده‌اند. مسوولان این شرکت می‌گویند که صفحاتی که اشتباها به کاربران نشان داده شده، قابلیت انجام خرید یا دیدن پسوردها را نداشته است.

سال گذشته هم حمله‌ای این چنین به سمت سرویس‌های ایکس‌باکس لایو و شبکه‌ی پلی‌استیشن انجام شد، اما هکرها نتیجه‌ای نگرفته بودند.

منبع: The Verge

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۲ دیدگاه
  1. مهران

    به اینا میگن هکر 🙂
    نه به بعضیا که یه وای فای هک میکنن اسم خودشونو میذارن هکر 😐

    1. mohammad

      دقیقا XD

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه