هیدئو کوجیما: دیگر نمی‌خواهم بازی ترسناک بسازم

۱۲ بهمن ۱۴۰۱ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

خالق مجموعه بازی‌های متال گیر، یعنی «هیدئو کوجیما»، پیش از اینکه از شرکت کونامی بیرون برود، مشغول ساخت یک بازی ترسناک بود. هیدئو کوجیما و «گیرمو دل‌تورو» می‌خواستند تا شماره‌ی بعدی مجموعه بازی‌های «سایلنت هیل» را بسازند و حتی یک دمو هم برای این بازی ساخته بودند. دموی سایلنت هیل کوجیما، PT نام داشت و به صورت رایگان روی شبکه‌ی پلی‌استیشن عرضه شده بود. ساخت سایلنت هیل کوجیما لغو شد و این بازی‌ساز در حال حاضر مشغول کار روی بازی بعدی‌اش به اسم Death Stranding است. این بازی طبق گفته‌ی کوجیما قرار نیست ترسناک باشد. دموی PT آن‌قدر ترسناک بود که خیلی‌ها از کوجیما می‌خواهند تا یک بازی ترسناک دیگر بسازد، اما به نظر قرار نیست این اتفاق بیافتد.

هیدئو کوجیما در مصاحبه‌ای به وب‌سایت IGN گفته است که او دلایلی موجه برای نساختن بازی ترسناک دارد: “من به سادگی می‌ترسم. این موضوع برای آلفرد هیچکاک و استیون اسپیلبرگ هم صدق می‌کند. با توجه به اینکه آن‌ها به سادگی می‌ترسند، با توجه به اینکه من به سادگی می‌ترسم، ساخت چیزی ترسناک برای ما در واقع ساده است؛ چون ترس را می‌فهمیم.”

PT-1

بازی PT یکی از ترسناک‌ترین تجربه‌های صنعت بازی است.

کوجیما ادامه داده است: “اما زمانی که یک چیز ترسناک را می‌سازیم، مشغول خیال کردن هستیم، آن هم تخیل موقعیت‌های ترسناک و به همین دلیل، من کابوس می‌بینم. برای همین نمی‌خوهام یک بازی ترسناک بسازم.”

دموی PT به ما ثابت کرد که کوجیما توانایی ترساندن افراد را دارد. این بازی بسیار عجیب بود و فقط هم از صحنه‌های ترسناک آن نمی‌ترسیدید؛ به اتفاقات عجیب بازی فکر می‌کردید و این موضوع از نظر روانی آزارتان می‌داد. کوجیما می‌گوید:‌ “تاثیرگذارترین روش برای ترساندن افراد این است که به آن‌ها، چیزی عجیب نشان دهید. در نگاه اول، چیزی که کمی عجیب است به آن‌ها نشان می‌دهید. آن‌ها نمی‌دانند چه چیزی درباره‌ی آن چه می‌بینند، عجیب است. وقتی چنین کاری می‌کنید، ذهن افراد سردرگم می‌شود و از نظر عصبی، اذیت می‌شوند.”

بازی Death Stranding تاریخ انتشار مشخصی ندارد، اما می‌دانیم که قرار است برای پلی‌استیشن۴ عرضه شود.

منبع: GameSpot

 

telegram_ad2_1

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۴ دیدگاه
  1. Avatar امین

    دوست من اصلا فکر کن آدم بدیه.چکار به این کارا داری.مهم لذت بردن از بازیهاو خلاقیت هاشه.من خودم ۲ بار متال گیر رو تو دوسال اخیر بازی کردم و هر دو بارش لذت بردم.

  2. Avatar reza baghaie

    ولی به نظر من resident Evil 7 جای P.t رو پر کرد !

    1. من هم تا حدودی قبول دارم. خیلی خوب از آب در اومده رزیدنت اویل ۷.
      البته مطمئن هستم که جنس ترس PT با رزیدنت اویل ۷ از زمین تا آسمون فرق می‌کنه.
      ترس PT روانی بود، ترس رزیدنت اویل ۷ اعصاب خرد کن نیست، ترسناکه.

  3. Avatar مهدی

    حتی دیدن نام pt هم ذهنم رو نابود می کنه ، اصلا این بازی تجربه ای جدید از ترسیدن بود .

    ولی کوجیما خیلی به خودش مغرور شده تو اکثر مصاحبه هاش اسم خودش رو در کنار اسامی بزرگان ادبی و هنری جهان می آره . ( من نمی گم کوجیما آدم سطح پایینیه ولی غرور هم چیز خوبی نیست )

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه