سامسونگ در CES 2016 سه گجت پوشیدنی جدید معرفی کرد

۷ مهر ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۸ دقیقه

شرکت سامسونگ (Samsung) در نمایشگاه CES 2016 صحبت از سه گجت جدید کرد که در دپارتمان آزمایشگاه خلاق (Creative Lab) این شرکت تولید شده‌اند. Creative Lab نام دپارتمان نوآوری و ایده‌پردازی سامسونگ است.

سامسونگ در آن نمایشگاه اولین دسته از محصولات تولید شده در Creative Lab را معرفی کرد که شامل سه گجت پوشیدنی می‌شد: یک کمربند هوشمند (Smart Belt)، یک کنترلر حرکتی به نام Rink  و یک بند ساعت به نام TipTalk.

تمام این محصولات فعلا در مرحله‌ی طرح مفهومی هستند اما احتمال تولید و عرضه‌ی آن‌ها بالاست. این گجت‌ها در نمایشگاه خیلی خلاصه معرفی شده بودند ولی حالا سامسونگ جزییات بیش‌تری از آن‌ها را مشخص کرده است.

Rink

رینک (Rink) یک کنترلر است که به همراه دستگاه واقعیت مجازی (VR) کار می‌کند. رینک شامل دو قطعه است که دور دست بسته می‌شوند. یک حسگر هم روی VR گذاشته می‌شود که به طور بی‌سیم به رینک متصل می‌شود. رینک خیلی خوب تمامی حرکات دست و انگشت‌ها را به طور مجزا از هم تشخیص می‌دهد و تجربه‌ی بازی‌های به‌خصوص اکشن را لذت‌بخش‌تر از گذشته می‌کند.

Welt

کمربند هوشمند سامسونگ، ولت (Welt) نام دارد و ظاهرا فرقی با یک کمربند معمولی ندارد. تمام تجهیزات تکنولوژیک و فنی در قسمت سگک کمربند قرار داده شده‌اند و بند آن کاملا مثل یک کمربند عادی است. کاربرد این کمربند برای سلامتی کاربران است؛ وقتی این کمربند بسته می‌شود، سایز دور کمر کاربر و گشادتر کردن اندازه‌ی آن به مرور زمان، در حافظه‌ی این گجت پوشیدنی ذخیره می‌شود. ضمنا Welt با محاسبه‌ی میزان فشاری که به کمربندوارد می‌آید، تشخیص می‌دهد که کاربر چه مدت در حالت نشسته بوده و چه مدت ایستاده و پیاده‌روی داشته است. به این ترتیب کسی که این کمربند را می‌بندد از تغییراتی که به مرور زمان به طور نامحسوس در وضعیت جسمانی‌اش رخ می‌دهد، آگاه است.

TipTalk

آخرین محصول این مجموعه تیپ‌تاک (TipTalk) است. این محصول به‌خصوص برای کاربرهایی که عاشق ساعت‌های فعلی‌شان هستند و در عین حال می‌خواهند از قابلیت‌های ساعت‌های هوشمند (Smart Watch) هم بهره‌مند باشند، خیلی جالب و کاربردی است. TipTalk یک بند (strap) هوشمند است که به ساعت وصل می‌شود. این بند با گوشی هوشمند کاربر در ارتباط است و نوتیفیکیشن‌ها و تماس‌ها را به کاربر خبر می‌دهد. به علاوه اگر تماسی داشته باشید، لازم نیست تا گوشی را از جیب‌تان دربیاورید؛ کافی است تا مچ دست‌تان را نزدیک گوش‌تان نگه دارید و صحبت کنید. البته وقتی کاربران در CES این دستگاه را تست کردند، عموما گفتند که صدای مخاطب خیلی پایین به گوش می‌رسد. اگر واقعا این‌طور باشد، همین یک نقص می‌تواند این محصول خوب را به یک شکست تبدیل کند.

در این گجت پوشیدنی از تکنولوژی هدایت استخوانی (bone conduction) استفاده می‌شود که همان تکنولوژی به کار رفته در عینک گوگل (Google Glass) است. هدایت استخوانی یک تکنولوژی است که بر پایه‌ی ارتعاشات، از طریق استخوان جمجمه صدا را به گوش داخلی منتقل می‌کند. این تکنولوژی در افرادی که معلولیت شنوایی دارند و همچنین در گجت‌ها کاربرد دارد.

منبع: Engadget

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۴ دیدگاه
  1. Avatar امین حمیدی

    با سلام و خسته نباشین
    استفاده از کمربند و تجزیخ و تحلیل پیاه روی زمان های نشسته و ایستاده و فالیت های کاربر واقعا مفید میتونه باشه و برای سنجش سلامتی خیلی مفیده . معمولا به ساعات ایستاده و نشسته موندن خودمون توجهی نداریم و متوجه زمان نمیشیم . با استفاده از این گجت حقایق زیادی اشکار میشوند .
    بند ساعت هم همچنین . عالی بنظر میرسه …

  2. Avatar kIA

    این tiptalk خیلی چیز جالبی بود

  3. Avatar علی جوادی

    برترین شرکت جهان…سامسونگ محصولاتی رو روانه ی بازار میکنه که متعلق به آینده س…سامسونگ حد و مرز زمانی رو شکسته و آینده رو به زمان حال پیوند زده…موفق باشی سامسونگ عزیز

    1. Avatar جواد

      انشالله که دیجی سریع اینارو بیاره

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه