واتس‌اپ فایل‌های کاربران را تا چند ماه روی سرورهایش نگه می‌دارد

۲۸ فروردین ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
واتساپ

در نسخه جدید واتساپ قابلیت جدیدی اضافه شده تا کاربران بتوانند تصاویر و ویدیوهایی را که حذف کرده بودند، مجددا از سرورهای این پیام‌رسان دانلود کنند. این ویژگی باعث می‌شود تا اپلیکیشن واتساپ بیشتر شبیه به تلگرام شود.

جدیدترین گزارش‌ها نشان می‌دهند که نسخه ۲.۱۸.۱۱۳ واتس‌اپ، فایل‌های دانلود شده یا باز نشده توسط کاربران را ظرف چند ماه اخیر روی سرورهای خود نگه می‌دارد. پیش از این کاربران می‌توانستند تنها تا ۳۰ روز مدیای مخاطبان خود را دانلود کنند، چراکه فایل‌های به اشتراک گذاشته بعد یک ماه به‌طور کلی پاک می‌شد. هم‌چنین مدیای به اشتراک گذاشته بعد از دانلود کاربران، بطور آنی از سرور پاک می‌شد.

حالا با تغییراتی که صورت گرفته، واتساپ این اجازه را به کاربران می‌دهد از این محدودیت زمانی بیرون بیایند و مدیای پاک شده خود را مجددا دانلود کنند. در تست‌های صورت گرفته، فایل‌های دو ماه اخیر به راحتی دانلود می‌شوند. برای دانلود فایل‌های سه ماه قبل، چند بار تلاش پیاپی صورت گرفت تا فایل دانلود شود. این قابلیت برای فایل‌های قدیمی مثلا شهریور پارسال امکان‌پذیر نیست. به لطف این ویژگی اضافه شده،واتس‌اپ از بابت دانلود فایل بیشتر شبیه به پیام‌رسان تلگرام می‌شود.

واتساپ محبوب‌ترین پیام‌رسان جهانی است ولی تلگرام به دلیل بهره‌مندی از ویژگی‌های خاص مثل امکان ایجاد و عضویت در کانال‌ها با ظرفیت‌های زیاد، توانسته نظر اکثر کاربران ایرانی و روسیه را به سمت خود جلب و کسب‌وکارهای متنوعی را مهیا کند. نظر شما درمورد ویژگی‌های واتساپ چیست؟

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۵ دیدگاه
  1. Avatar مهدی

    واقعا واقعا واتساپ برنامه بدیه یک مدتی هست کسبوکارم رو بردم توی واتساپ اول از همه محدودیت های واقعا بی مورد و بد واتساپ برای اجراکردنش روی کامپیوتر هست که واقعا اذیت می کنه.
    دوم اینکه گوشی من رو دزدیدن و من سیم کارت جدید خریدم همه مخاطبینم پاک شدن و همه پیام های من که این فاجعه بود. از یک طرف دیگه بر میداره فایل های قدیمی که مهمترین اسناد هر کسبوکار هست رو پاک می کنه واقعا واقعا بده و کلی ضرر کردم تا الان سر این مورد.
    خلاصه بگم واتساپ فاجعه هست و من از اون به شدت متنفر هستم به شدتتتتتتتتتتتت
    و خدا خیر و برکت فراوان به سازنده تلگرام بده واقعا عالیه واقعا
    دمشوووووووون گررررررررررررررررررررررم

  2. Avatar مجید

    قابلیت های زیادی تلگرام داره که خیلی از امکانات رو ما بقی پیام رسان ها ندارن و با همین سرعت پیش بره جای پیام رسان هایی مثل واتس آپ رو خواهد گرفت، به همون شکلی که راهی اروپا شد و داره هر روز به محبوبیت اون اضافه میشه، دو ویژگی که برای من کاربر مهم هست و تلگرام رو وارد کسب و کارها کرد، تگرام پی سی و کانال بود، و ویژگی دیگریش با فضای ابری که در اختیار میزاره امکان ذخیره سازی فایل های شخصی داره، مهیت تلگرام هم بسیار راحت و کاربر پسند هست.

  3. Avatar عرفان

    این شرکت های تحت کنترل زاکربرگ چه اشتیاقی به فزولی کردن به اطلاعات مردم دارند!!!!!!!

  4. Avatar یونس

    واتس اپ فراگیرتر و مطمئن‌تره ولی نمیشه از تلگرام دل کند، چونکه ویژگی‌های جذاب بیشتری نسبت به اون داره

  5. Avatar احسان

    اوایل که تلگرام معرفی شده بود واقعا یه پیام رسان معمولی بود. ولی با وقت و هزینه ای که کارشناسان آن طی چندین سال برای بهینه سازی انجام دادن به مرور خیللللی بهتر شد. و الان میشه گفت جزو بهترین و قدرتمند ترین پیام رسانهای موجوده.
    (قابل توجه دوستانی که یک شبه میخوان جایگزینش کنن!!!)

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه