واردات خودرو کلا ممنوع شد!

۳۱ تیر ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
ممنوعیت واردات خودرو

درحالی که بازار خودرو ایران روزهای پرتنشی را پشت سر می‌گذارد، واردات خودرو به کشور ممنوع اعلام شد. با این حساب بازهم شاهد موج جدیدی از گرانی و تنش‌های روانی روی بازار خودرو هستیم.

به گزارش تسنیم، بر اساس جدیدترین تصمیم‌گیری دولت واردات هرگونه خودرو خارجی حتی خودروهای هیبریدی ممنوع است. البته واردات خودروهایی به صورت سی‌کی‌دی انجام می‌شود آزاد است و ارز رسمی به واردات این محصولات اختصاص داده می‌شود. سی‌کی‌دی مخفف Complete Knock Down است و به خودروهای مونتاژی اطلاق می‌شود که تمام قطعات آن‌ها برای تولید باید اسمبل شوند. تولیدکنندگان خودرو می‌توانند از این روش برای فرار از مالیات واردات محصول یا شعار برای اشتغال‌زایی استفاده کنند.

محمد شریعتمداری وزیر صنعت، معدن و تجارت طی نامه‌ای به رئیس سازمان توسعه تجارت فهرست گروه چهارم کالایی که واردات آنها با ممنوعیت همراه است ابلاغ کرد. در این نامه آمده است: بدینوسیله فهرست گروه چهارم کالایی شامل ۱۳۳۹ ردیف تعرفه ۸ رقمی که ثبت سفارش آن‌ها در جلسه روز جاری ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی ممنوع گردیده، جهت اجرا ابلاغ می گردد.

با استناد به این ابلاغیه، تمام ثبت سفارشات صادره قبلی مربوط به این ردیف‌ها فاقد اعتبارند مگر این که قبل از این تاریخ توسط شبکه بانکی تأمین ارز گردیده و یا بدون انتقال ارز باشند. بر اساس لیست پیوست کالاهایی که با ممنوعیت ثبت سفارش مواجه شده اند، واردات خودرو کامل نیز ممنوع اعلام شد. با این حساب فروشندگان خودروهای وارداتی می‌توانند خودروهای خود را به بهانه‌ی ممنوعیت واردات ماشین با قیمت بسیار بیشتر به فروش بگذارند. به نظر می‌رسد قرار نیست که سرنوشت تراژدیک خودرو در ایران ختم به خیر شود و همین قیمت‌های گران شده‌ی اخیر به ثبات برسد. نظر شما در این باره چیست؟

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۳ دیدگاه
  1. Avatar ///mahdispd

    تسلیت عرض میکنم

  2. Avatar Shakib Molavi

    تقریبا مطمئنم اگه نظر واقعیم رو در این باره بگم، نظرم تایید نمیشه

  3. Avatar Mrgold

    مگه نظر ما هم مهم هستش؟ ایران هیچوقت عوض نمیشه همیشه گرون و گرون تر میشه ولی ارزون نمیشه تا مردم دیگه نون شبشون هم نداشته باشن
    والا مردم ما با یک دوره ثبت نام همشون حل میشن سریع اقدام به خریدن خودرو میکنن تا همه با هم نباشیم ملتمون بدتر از اینم میشه

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه