سازنده‌ی پوکمون گو واقعیت افزوده را یک سطح جلو می‌برد

۲۲ مرداد ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه
واقعیت افزوده

استودیوی بازی‌سازی «نیانتیک» (Niantic) یکی از بزرگترین بازی‌های حاضر دنیا را در اختیار دارد. بازی «پوکمون گو» (Pokémon GO) این شرکت میلیون‌ها بازی‌کننده دارد و هر چند وقت یک بار هم به قابلیت‌ها و امکانات جدیدی به این بازی اضافه می‌شود. نینتندو حتی در حرکتی جدید، پوکمون بعدی کنسول نینتندو سوییچ را با بازی پوکمون گو هماهنگ کرده است. یکی از جالب‌ترین قابلیت‌های بازی موبایل پوکمون گو، استفاده از واقعیت افزوده برای قرار دادن پوکمون‌ها در دنیای واقعی است. شرکت نیانتیک به تازگی در قالب یک ویدیو از توانایی‌های جدیدشان برای واقعیت افزوده صحبت کرده است.

تکنولوژی ساخته شده در نیانتیک به لطف یادگیری ماشینی و هوش مصنوعی کار می‌کند.

به لطف تکنیکی که شرکت نیانتیک آن را «انسداد» (Occlusion) نامیده، این استودیوی بازی‌سازی توانسته‌ا است تصاویر مجازی را بسیار بهتر از گذشته در دنیای واقعی قرار دهد.

می‌توانیم در ویدیویی که نیانتیک منتشر کرده، چگونگی حرکت «پیکاچو» را در دنیای واقعی ببینیم. پیکاچو در حالت معمولی، فقط تصویری است که روی صفحه اضافه شده، ولی وقتی تکنولوژی جدید Occlusion وارد می‌شود، پیکاچو می‌تواند اجسام را تشخیص و رفتاری واقعی از خود نشان دهد.

نکته‌ی جالب، توانایی این تکنولوژی جدید در تشخیص اجسام در حال حرکت است. در ویدیوی منتشر شده می‌توانیم ببینیم که پیکاچو از میان پاهای افرادی که در حال حرکت هستند، عبور می‌کند؛ آن هم بدون برخورد کردن به افراد. تکنولوژی ساخته شده در نیانتیک به لطف یادگیری ماشینی و هوش مصنوعی کار می‌کند.

واقعیت افزوده

شرکت نیانتیک در توضیح تکنولوژی جدیدشان گفته است: «تشخیص اشیا فقط به فهم اینکه چه چیزی هستند محدود نمی‌شود، بلکه باید مکان آن‌ها را هم بدانیم. یکی از محدودیت‌های فعلی تکنولوژی واقعیت افزوده این است که امکان تعامل خوب آیتم‌های مجازی با فضای سه بعدی و واقعی وجود ندارد. ایده‌ال این است که آیتم‌های مجازی بتوانند با دنیای ما ادغام شوند و از پشت و اطراف اجسام به واقعی‌ترین و نرم‌ترین شکل ممکن حرکت کنند.»

نیانتیک می‌گوید: «زمانی که بتوانیم معنای دنیای اطراف‌مان را درک کنیم، چیزهایی که خواهیم توانست روی آن‌ها اضافه کنیم بی‌نهایت خواهند بود.»

سازنده‌ی بازی پوکمون گو حرفی از وضعیت توسعه‌ی تکنولوژی ساخته شده نزده است و به احتمال زیاد، نباید انتظار داشته باشیم به زودی آن را در بازی‌ها یا هر جای دیگری ببینیم. با این اوصاف، تکنولوژی جدید ساخته شده از تلاش و تحقیقاتی که نیانتیک روی واقعیت افزوده انجام داده به ما می‌گوید.

منبع: Gamasutra

صفحه اصلی بازی - اخبار بازی - تریلر بازی - نقد و پیش نمایش | دیجی‌کالامگ

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه