وان پلاس ۷T با نمایشگر ۹۰ هرتزی، پردازنده به‌روز شده و قیمت استثنائی معرفی شد

۵ مهر ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۶ دقیقه

سرانجام وان پلاس از پرچم‌دار نیم‌سال دوم خود با نام وان پلاس ۷T رونمایی کرد. این گوشی جانشین وان پلاس ۷ (مدل ارزان‌تر) شده است و نسخه پرو به همراه ندارد.

از جمله مهم‌ترین ویژگی‌های وان پلاس ۷T می‌توان به نمایشگر ۹۰ هرتزی با پنل AMOLED، دوربین سه‌گانه، چیپ سریع‌تر و شارژ سریع اختصاصی اشاره کرد. این گوشی با قیمتی معادل نیمی از بهای پرچم‌داران اپل و سامسونگ به‌ فروش خواهد رسید. اما در ادامه به بررسی دقیق‌تر هر یک از این ویژگی‌ها می‌پردازیم.

پیش از بررسی ویژگی‌های این گوشی، ابتدا به اقلامی که همراه با گوشی در جعبه وان پلاس ۷T وجود دارند می‌پردازیم:

  • قاب سیلیکونی شفاف
  • شارژر Warp 30T
  • کابل شارژر USB به USB-C قرمز رنگ
  • سوزن سیم‌کارت
  • استیکرهای وان پلاس
  • دفترچه راهنما

صفحه نمایش

وان پلاس 7T

وان پلاس ۷T به نمایشگر AMOLED تخت مجهز شده است که از نرخ نوسازی ۹۰ هرتز پشتیبانی می‌کند. افزایش این رقم نسبت به نمایشگرهای سنتی ۶۰ هرتزی به این معنی است که حرکات و انیمیشن‌ها در رابط کاربری و اپ‌ها سریع‌تر و روان‌تر خواهند بود. پیش از این کمپانی چینی در وان پلاس ۷ نیز از نمایشگر ۹۰ هرتزی استفاده کرده بود.

ابعاد صفحه نمایش برابر با ۶.۵۵ اینچ است و نسبت به سایر گوشی‌های وان پلاس کمی کشیده‌تر است که باعث می‌شود نسبت تصویر ۲۰:۹ را ارائه کند. وان پلاس این نمایشگر را Fluid AMOLED می‌نامد.

بر خلاف وان پلاس ۷ پرو، این گوشی از نمایشگر خمیده استفاده نمی‌کند و نمایشگر آن کاملا تخت است و حاشیه‌های اطراف آن تا حد ممکن کاهش یافته است. برای بسیاری از کاربران، کار کردن با نمایشگرهای تخت ساده‌تر و خوشایندتر است و خوش‌بختانه وان پلاس به درستی این موضوع را درک کرده است.

علاوه بر موارد ذکر شده، باید گفت این نمایشگر از +HDR10 نیز پشتیبانی می‌کند و به لطف برخورداری از روشنایی بسیار بالای ۱۰۰۰ نیت، به راحتی می‌توان در روزهای آفتابی از آن استفاده کرد. همچنین، بریدگی (ناچ) بالای نمایشگر در حدود ۳۰ درصد نسبت به وان پلاس ۷ کوچک‌تر شده است.

اسنپ دراگون +۸۵۵

وان پلاس 7T

مغز پردازشی وان پلاس ۷T، نسخه اورکلاک شده چیپ پرچم‌دار کوالکام، یعنی اسنپ دراگون +۸۵۵ است. این چیپ در بخش پردازشگر گرافیکی در حدود ۱۵ درصد سریع‌تر از اسنپ دراگون ۸۵۵ عمل می‌کند که اگر موبایل گیمر حرفه‌ای باشید، همراهی این چیپ با نمایشگر ۹۰ هرتزی می‌تواند به خلق تجربه‌ای لذت بخش برای شما کمک کند. وان پلاس در کنار این چیپ، از یک رم ۸ گیگابایتی نیز کمک گرفته است که در میان پرچم‌داران امروزی کاملا عادی است.

وان پلاس ۷T در دو نسخه با حافظه‌های داخلی ۱۲۸ گیگابایت (برای اکثر بازارها) و ۲۵۶ گیگابایت (برای بازارهای خاص) عرضه می‌شود و متاسفانه از حافظه جانبی میکرو اس‌دی پشتیبانی نمی‌کند. حافظه داخلی استفاده شده در این گوشی از نوع UFS 3.0 است که سرعت خواندن و نوشتن آن بسیار سریع‌ است. شرکت وان پلاس اولین تولید کننده‌ای بود که از این نوع حافظه استفاده در پرچم‌دار وان پلاس ۷ پرو استفاده کرد و اکنون شاهد حضور آن در نسخه ارزان‌تر یعنی وان پلاس ۷T هستیم.

شارژ سریع

وان پلاس 7T

یکی دیگر از ویژگی‌های مهم گوشی‌های وان پلاس که کاربران این کمپانی به آن افتخار می‌کنند، فناوری شارژ سریع اختصاصی این شرکت است که Warp Charge نام دارد. در حالی‌که فناوری شارژ سریع بسیاری از شرکت‌ها در زمانی که شما از گوشی استفاده می‌کنید با کاهش سرعت مواجه می‌شود، Warp Charge همچنان با سرعت بالا به شارژ کردن دستگاه ادامه می‌دهد و از آن مهم‌تر، از داغ شدن گوشی در هنگام شارژ جلوگیری می‌کند. البته تنظیمات شیمیایی باتری اصلی‌ترین عامل موفقیت آن به شمار می‌آیند و بنابراین، سرعت شارژ آن کمی سریع‌تر خواهد شد. به لطف این بهبودها، اکنون در عرض ۲۰ دقیقه، دستگاه تا ۵۰ درصد شارژ خواهد شد که این مدت در نسخه‌های قبلی حدود نیم ساعت بود. با توجه به این که تنها تغییر ایجاد شده در باتری گوشی بوده است، می‌توان این گوشی را با شارژر وان پلاس ۷ و ۷ پرو نیز شارژ کرد، اما همچنان از سرعت بالای Warp 30T بهره گرفت. باتری وان پلاس ۷T ظرفیتی معادل ۳۸۰۰ میلی آمپر ساعت دارد.

متاسفانه وان پلاس همچنان از شارژ بی‌سیم پشتیبانی نمی‌کند.

اولین گوشی عرضه شده با اندروید ۱۰

وان پلاس 7T

وان پلاس ۷T اولین گوشی هوشمندی است که به‌طور پیش‌فرض از اندروید ۱۰ استفاده می‌کند. شرکت وان پلاس هم یکی از بهترین عملکردها را در زمینه عرضه سریع به‌روز رسانی سیستم عامل برای گوشی‌هایش دارد.

این گوشی از اندروید ۱۰ شخصی سازی شده توسط وان پلاس یا همان OxygenOS استفاده می‌کند. تنها تغییرات ایجاد شده در بخش حالت تیره و ژست‌های حرکتی جدید است که اکنون برای بازگشت به عقب از ژست کشیدن لبه کناری صفحه استفاده می‌شود که در نسخه‌های قبل باید لبه پایینی را به سمت بالا می‌کشیدید تا به عقب بازگردید. از جمله ویژگی‌های جدید آخرین نسخه OxygenOS می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • صفحه نمایش همیشه روشن اکنون بیش از گذشته امکانات مرتبط با شخصی سازی را ارائه می‌کند و به لطف یادگیری ماشینی می‌تواند بهتر از قبل عمل کند.
  • Zen Mode ویژگی جدیدی است که اعلان‌های کم اهمیت را مسدود می‌کند و به کاربر اجازه می‌دهد برای مدتی از تلفن خود دور باشد و استراحت کند. مدت استراحت را می‌توان بیش از ۲۰ دقیقه نیز تنظیم کرد.
  • در زمانی که از گوشی در حالت افقی استفاده می‌کنید، می‌توانید از قسمت پایین نمایشگر به سمت بالا بکشید تا به عقب برگردید (در واقع قسمت پایین نمایشگر اکنون تبدیل به لبه کناری شده است).
  • Reading Mode اکنون گزینه جدیدی دارد که می‌تواند به‌جای نمایش سیاه و سفید محتوا، از رنگ‌های خنثی استفاده کند.

دوربین بهتر

وان پلاس 7T

پرچم‌دار جدید وان پلاس با دوربین سه‌گانه بازگشته است، اما این بار مجموعه دوربین درون یک دایره بزرگ در قاب پشتی قرار گرفته است. مشخصات دوربین‌های وان پلاس ۷T به شرح زیر است:

  • دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی با دیافراگم f/1.6، لنز ۷ المان ۲۶ میلی‌متری و لرزش‌گیر اپتیکال
  • دوربین فوق عریض ۱۶ مگاپیکسلی با لنز ۱۷ میلی‌متری
  • دوربین تله‌فوتو ۱۲ مگاپیکسلی با زوم ۲ برابر، دیافراگم f/2.2 و لنز ۵۱ میلی‌متری
  • دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسلی با فوکوس ثابت

این‌ موارد برخی از ویژگی‌های جدید دوربین‌های این گوشی بودند که در سایر پرچم‌داران هم دیده می‌شوند؛ اما قصد داریم دقیق‌تر این مجموعه را بررسی کنیم. حالت پرتره اکنون از هر دو دوربین اصلی و تله‌فوتو استفاده می‌کند و در نتیجه کاربر انتخاب‌های بیشتری خواهد داشت. حالت ماکرو جدید دوربین وان پلاس ۷T می‌تواند از سوژه‌هایی مانند حشرات، در فاصله ۲.۵ سانتی متری تصاویر با کیفیت ثبت کند. دوربین فوق عریض این گوشی هم بهبودهایی را تجربه کرده است و حالا می‌توان برای ثبت عکس از مناظر شهری در شب و یا در زمان ضبط ویدیو استفاده از آن استفاده کرد.

اما مهم‌ترین ویژگی جدید دوربین مربوط به بخش ویدیو است که به‌طور چشمگیری در حذف لرزش پیشرفت کرده است و می‌تواند ویدیوهایی با ثبات بالا ضبط کند.

جزئیات بیشتر

وان پلاس 7T

برخی بهبودهای کوچک، اما پر اهمیت در وان پلاس ۷T دیده می‌شوند که از نظر ما قابل توجه هستند:

نخست به موتور haptic اشاره می‌کنیم که نسبت به قبل بزرگ‌تر شده است و در زمان استفاده روزانه و به‌خصوص در زمان بازی کردن، لرزش‌های بسیار خوبی را ایجاد می‌کند.

مورد بعدی اسکنر اثر انگشت اپتیکال است که نسبت به قبل سریع‌تر شده و از انیمیشن‌های جدید استفاده می‌کند.

و در نهایت به سوییچ بی‌صدا اشاره می‌کنیم که همچنان در گوشی‌های وان پلاس حضور دارد و با بهره‌گیری از آن می‌توان گوشی را بی‌صدا کرد، به حالت ویبره منتقل کرد و یا صدا را فعال کرد.

قیمت و زمان عرضه

وان پلاس ۷T در دو رنگ آبی یخچالی و نقره‌ای منجمد تولید شده است و در ابتدا به بازارهای هند و آمریکا وارد خواهد شد. پس از آن کشورهای اروپایی در اولویت قرار دارند. قیمت این گوشی در آمریکا ۵۹۹ دلار اعلام شده است و از ۱۸ اکتبر در دسترس خواهد بود.

منبع: Phone Arena

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

یک دیدگاه
  1. Avatar shahabmp

    حالا این شد یه گوشی وان پلاس!!!! به نظر من وان پلاس ۷ پرو با برچسب قیمتی ۷۵۰ دلار اصلا یه وان پلاس نبود و ظاهرا خودشونم متوجه اشتباهشون شدن و تو نسل جدید با کاهش هزینه تولید از طریق حذف موارد کم اهمیت تر ۷ پرو مثل صفحه نمایش خمیده و دوربین پاپ آپ و بهبود ضعف هاش و قیمت گذاری جذاب یه گوشی وان پلاس دوست داشتنی معرفی کردن

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه