الکترونیک آرتز: فروش پلی‌استیشن۴ بارها از ایکس‌باکس وان بیشتر است

۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
ایکس‌باکس وان پلی‌استیشن۴

سه سالی است که مایکروسافت از وضعیت فروش کنسول بازی خود صحبت نکرده است. با این حال، می‌توانید مطمئن باشید که شرکت‌های بازی‌سازی مختلف، آمار و ارقام فروش کنسول‌ها را در اختیار دارند و با توجه به وضعیت فروش آن‌ها، وسعت مخاطب‌های خود را بررسی می‌کنند. به لطف داده‌هایی که شرکت بازی‌سازی الکترونیک آرتز منتشر کرده است، می‌توانیم کم و بیش از وضعیت فروش ایکس‌باکس سر در بیاوریم.

نسل فعلی کنسول‌ها تا پایان سال ۲۰۱۷ مجموعا ۱۰۳ میلیون دستگاه فروش داشته‌اند.

مدیرمالی شرکت الکترونیک آرتز، «بلیک یورگنسن» (Blake Jorgensen)، به تازگی گفته است که نسل فعلی کنسول‌ها تا پایان سال ۲۰۱۷ مجموعا ۱۰۳ میلیون دستگاه فروش داشته‌اند. با کمی جمع و تفریق، می‌توانیم به سادگی وضعیت فروش کنسول‌ها را محاسبه کنیم.

سونی در ابتدای سال جدید میلادی گفت که کنسول پلی‌استیشن۴ در تمام دنیا ۷۳.۶ میلیون دستگاه فروخته است. در نتیجه اگر مابقی کنسول‌ها را ایکس‌باکس وان در نظر بگیریم، می‌توانیم بگوییم که این کنسول فروشی ۲۹.۴ میلیون دستگاهی داشته است. این رقم را هم بدون در نظر گرفتن فروش نینتندو سوییچ می‌گوییم، چون با توجه به عرضه‌ی فیفا ۱۸ روی نینتندو سوییچ می‌توانیم بگوییم که الکترونیک آرتز این کنسول را هم در محاسبات خود آورده است.

مایکروسافت در بیانیه‌ای رسما به خبرگذاری The Verge اعلام کرده است که چنین محاسباتی اشتباه است. ولی باز هم مایکروسافت از اعلام آمار و ارقام دقیق اجتناب می‌کند.

منبع: The Verge

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

یک دیدگاه
  1. Avatar AMIR

    واقعا مایکروسافت ۱۰ سال از سونی عقب تره

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه