ولوو ربات زباله جمع‌کن می‌سازد

۳۱ شهریور ۱۳۹۴ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

نظافت شهری موضوع مهمی در دنیا به‌حساب می‌آید. موضوع جمع‌آوری زباله‌ها در محیط‌های شهری از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و به همین دلیل همیشه راه‌های جدیدی برای این مشکل به وجود می‌آید.

ربات‌های زباله جمع‌کن شرکت ولوو از سال ۲۰۱۶ کار خودشان را آغاز می‌کنند.

در اواخر شب یا اوایل روز گروه‌های مختلف در حال نظافت شهر و جمع‌آوری زباله‌ها هستند. درحالی که این کار زحمت زیادی دارد و شاید خیلی‌ها نخواهند آن را انجام دهند، راه حل‌های مختلفی در این‌باره به وجود می‌آید. یک راه حل‌های موجود برای جمع‌آوری زباله‌ها از سطح شهر، استفاده از ربات است. شرکت ولوو با همکاری سه دانشگاه مختلف در کشورهای سوئد، آمریکا و شرکت بازیافت و جمع‌آوری زباله Renova رباتی به نام ROAR را ساخته است.
درحالی که انسان‌ها روی رفتار این ربات‌ها نظارت دارند، آن‌ها می‌توانند زباله‌ها را جمع‌آوری کنند و به داخل ماشین حمل زباله بی‌اندازند. البته هنوز تا تکمیل شدن این پروژه مدت زمان زیادی باقی مانده و فعلا طرح‌های اولیه برای ساخت این ربات‌ها ارائه شده است. همچنین باید امیدوار باشیم که این ربات‌ها با سر و صدای کمتری زباله‌ها را جمع‌آوری کنند. براساس اطلاعات منتشر شده، اولین نسل از ربات‌های زباله جمع‌کن در ژوئن سال ۲۰۱۶ مورد آزمایش قرار می‌گیرند. بعید نیست که تا چند سال دیگر ربات‌هایی را مشاهده کنیم که زباله‌ها را از جلوی خانه‌های ما جمع می‌کنند.
همچنین احتمال دارد که این ربات‌ها ظاهری همانند Wall-E داشته باشند که می‌توانست زباله‌ها را جمع‌آوری کند و آن‌ها را به شکل مکعب در بیاورد.

robot-walle-1

منبع: Engadget

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه