ولوو می‌خواهد خودروی بدون کلید بسازد

۱۹ فروردین ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
ولوو بدون کلید

شرکت خودروسازی ولوو اعلام کرده که می‌خواهد خودرویی با سیستم ورودی بدون کلید بسازد. این شرکت می‌خواهد اولین سازنده‌ی خودرو باشد که کلیدهای فیزیکی یا کلیدهای ریموت را کنار می‌گذارد. مسوولان این شرکت گفته‌اند که این خودرو در سال ۲۰۱۷ ساخته خواهد شد.

صاحبان این خودروهای جدید به جای کلیدهای فیزیکی، می‌توانند با استفاده از یک اپلیکیشن گوشی هوشمند و بلوتوث به خودرویشان دسترسی داشته باشند. آنها همچنین می‌توانند صندوق عقب خودرو را باز کنند یا از راه دور، خودرو را روشن کنند.

باز کردن قفل خودرو به وسیله‌ی یک اپلیکیشن ایده‌ی جدیدی نیست، اما دیگر شرکت‌های سازنده‌ی خودرو، این سیستم را، به عنوان روش ثانویه برای دسترسی، به کار می‌گیرند. البته، مسوولان ولوو می‌گویند کلید فیزیکی را به آن دسته از مشتریانی که بخواهند، ارایه خواهد داد.

این سازنده‌ی خودرو پیش‌بینی می‌کند که صاحبان خودروهای بدون کلید ولوو می‌توانند به راحتی کلیدهای دیجیتالی‌شان را از طریق گوشی هوشمند در اختیار اعضای خانواده، همکاران و هر کسی که بخواهند، قرار دهند.

«هنریک گرین» (Henrik Green)، مدیر ارشد استراتژی محصول و مدیریت خط تولید خودرو می‌گوید: «تکنولوژی کلید دیجیتالی ما نحوه‌ی دسترسی و به اشتراک‌گذاری یک ولوو را به طور کامل تغییر خواهد داد. به جای اینکه در کل روز، خودروها بدون استفاده در پارکینگ‌ها بمانند، به دفعات بیشتر و با کارآمدی بالاتری استفاده خواهند شد.»

البته باید این نکته را در نظر بگیریم که طبق گفته‌ی محققان، به راحتی می‌توان سیستم‌های ورودی بدون کلید خودرو را هک کرد. بنابراین، مسوولان سازنده‌ی چنین خودرویی باید اهمیت ویژه‌ای به سیستم امنیتی بدهند و اطمینان حاصل کنند که سیستم دسترسی به خودرو از هکرها در امان خواهد بود.

منبع: Forbes

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه