خداحافظ سوییچ؛ ولوو XC40 مدل ۲۰۱۹ بدون کلید باز و روشن می‌شود!

۲۰ فروردین ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه

مگان تازه وارد بازار ایران شده بود و قابلیت جدیدی داشت که آن را از همتایان و هم‌دوره‌ای های خود متمایز می‌کرد. سیستم روشن شدن این خودرو به صورت کارتی بود که در ماشین‌های هم‌قیمت بازار آن زمان ایران دیده نمی‌شد. کافی بود که شما از این موضوع اطلاعی نداشتید و راننده به شما می‌گفت اتومبیل را بدون سوییچ روشن کن، احتمالا در آن لحظه با خود می‌گفتید چه شوخی بی‌مزه‌ای! درحالی که این جزو ویژگی‌های اتومبیل بود که با قراردان کارت مخصوص در جای تعبیه شده در داشبورد و فشردن کلید استارت می‌توانستید ماشین را به راحتی روشن کنید!

شاید این قابلیت هیجان‌انگیزی در زمان خود بود اما نه وقتی که خودروهای مجهز به سیستم کی‌لس (Keyless) وارد مارکت جهانی شدند. زمان آن رسیده بود که سوییچ را از جیبتان درنیاورید و وقتی در نزدیکی اتومبیل باشید، پس از فشردن دکمه روی دستگیره، درب‌ خودرو را باز کنید. حتی نیازی نبود که برای روشن کردن خودرو بجز فشردن کلید استارت کار خاصی کنید! حالا به نظر می‌رسد دوره‌ی خودروهای Keyless هم طی سال‌های آینده به پایان خود می‌رسد و دیگر به وجود سوییچ فیزیکی نیازی نباشد!

ولوو به تازگی خبری در مورد مدل ۲۰۱۹ از سری XC40 منتشر کرده است. دیگر برای روشن کردن خودرو حتی نیازی نیست که در محل حضور داشته باشید. این چند ساله داشتن تلفن‌های هوشمند تبدیل به یکی از ملزمات زندگی در دنیای خاکی شده و به لطف همین حضور پررنگ گوشی و فناوری، ولوو هم خواب‌های بزرگی در دنیای خودروسازی دیده است.شما می‌توانید به واسطه‌ی اپلیکیشن‌ مخصوص شرکت خودروساز، درب‌های اتومبیل را حتی از راه دور هم باز و بسته کنید!

بنابراین تصور کنید روزی که در محل کار یا حتی دفتر خود مشغول به کار هستید، دوستتان با شما تماس می‌گیرد. او می‌گوید که ماشین را بدجایی پارک کرده‌ای و پلیس در حال جریمه کردن است. اینجاست که به او می‌گویید، پس از تمام شدن تماس تلفنی، بدون سوییچ یا هرچیزی سوار ماشین شود. شما اجازه‌ی سوار شدن را از راه دور توسط اپلیکیشن به او داده‌اید. کافی است او هم این اپلیکیشن را روی گوشی خود نصب داشته باشد تا به راحتی وارد ماشین شود و آن را در جای مناسب و بی‌خطر پارک کند. البته برای تحقق این رویا، اولا لازم است تا سال ۲۰۱۹ صبر کنید، ثانیا توانایی خرید محصول گران‌قیمت ولوو را داشته باشید. این طور شاید رویاها تبدیل به واقعیت شوند! البته قیمت این خودرو برای بازار خارج آن‌قدرها هم نیست؛ چراکه مدل پایه‌ای این سری هم‌اکنون با قیمت ۳۶ هزار دلار به فروش می‌رود.

این امکان جدید در مدل‌های آینده مزایای زیادی دارد؛ این که دیگر نیاز نیست حواستان به آوردن سوییچ و کارت خودرو باشد. حتی دیگر هیچ نگرانی برای جا گذاشتن و گم‌کردن سوییچ خودرو ندارید؛ چراکه با تلفن همراهتان که احتمالا همیشه همراه شماست، می‌توانید درب‌های ماشین را باز و آن را روشن کنید. حتی زمانی که در سفر هستید، می‌توانید به دوست یا آشنااماشینتان را قرض دهید.

البته هرچیزی می‌تواند معایب خود را داشته باشد. این که تلفن همراهتان را کسی نبرد، روی گوشی حتما رمز ورود داشته باشید. گوشی شما حتما همرتان باشد و آن را جا نگذارید یا مهم‌تر از همه، گوشی هوشمند که همراه شماست، حتما شارژ داشته باشد و خاموش نشود! حتی این مورد می‌تواند شرایط بیمه‌ ماشینتان را کمی به چالش بکشد.

احتمالا تا قبل سال ۲۰۲۰، شاهد عرضه‌ی خودروهایی مجهز به این فناوری باشیم. شما در مورد این نوآوری چه نظری دارید؟

منبع: MotorAuthority

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

یک دیدگاه
  1. علی

    به نظرم باید یه راه جایگزین برای باز کردن خودرو در شرایط اضطراری که مثلا گوشیتون شارژ تموم کرده و یا اونو دزدیدن وجود داشته باشه مثل سنسور اثر انگشت در یک جای خاص روی بدنه، جایی که به راحتی در معرض صدمه دیدن قرار نگیره.
    البته امنیت موبایل ها هم باید بالا تر بره.

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه