ویدیوی آزمایش موشک بازیابی شده اسپیس ایکس را ببینید

۲۰ فروردین ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

اسپیس ایکس از زمان شروع آزمایش‌هایش در سال ۲۰۱۵ تا به حال پنج موشک فالکن ۹ را فرود آورده است، اما حالا یکی از آنها را آزمایش کرده تا ببیند که آیا می‌تواند دوباره پرواز کند. این شرکت ویدیویی را در یوتیوب منتشر کرده که نشان می‌دهد موتور این موشک در حالی که به زمین بسته شده، تقریبا به مدت سه دقیقه با قدرت کامل روشن می‌شود. این همان مدت زمانی که موتور موشک‌ها برای یک سفر عادی به فضا روشن می‌شود.

این موشک که به اندازه یک ساختمان ۱۴ طبقه است، برای ارسال یک ماهواره مخابراتی ژاپنی به فضا مورد استفاده قرار گرفت. مدت کوتاهی پس از پرتاب هم بازیابی شد و روی قایق شناور اسپیس ایکس فرود آمد. این دومین موشکی بود که اسپیس ایکس با موفقیت روی دریا فرود آورد و سومین موشکی بود که این شرکت آن را بازگرداند.

ایلان ماسک، مدیر عامل اسپیس ایکس می‌خواهد از موشک‌های این شرکت استفاده مجدد کند تا بتواند پولش را ذخیره کند. ارسال اشیا و افراد به فضا کار پرهزینه‌ای است و استفاده‌ی بیش از یک بار از موشک‌ها می‌تواند هزینه‌ها را تا میلیون‌ها دلار کاهش دهد.

این آزمایش یک قدم مهم به سمت آن هدف است چون این شرکت فضایی هنوز پرواز مجدد هیچ یک از موشک‌های فالکن ۹ را که فرود آورده، امتحان کرده است. ماسک و «هنس کوئنیگزمن»، یکی از مدیران ارشد اسپیس ایکس گفته که آنها می‌خواهند در ماه سپتامبر یا اکتبر این کار را امتحان کنند.

منبع: The Verge

 

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه