یک ویدیوی ۵ ثانیه‌ای آیفون‌ها را از کار می‌اندازد

۱۶ بهمن ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه

به تازگی مشکلی برای برخی از کاربران آیفون به وجود آمده که کیفیت سیستم عامل iOS را زیر سوال برده است. این مشکل از یک ویدیوی ۵ ثانیه‌ای به وجود می‌آید و اکنون تعداد افراد زیادی را اذیت کرده است. ویدیویی که باعث می‌شود آیفون از کار بیافتد و برای استفاده‌ی مجدد از آن باید Hard Reset کنید. این مشکل از یک ویدیوی MP4 به وجود آمده و روی گوشی‌هایی که به iOS 10.1 یا نسخه‌ی آزمایشی iOS 10.2 مجهز شده‌اند، کار می‌کند.

 

در ویدیویی که در ادامه مشاهده خواهید کرد با این مشکل بیشتر آشنا می‌شوید. با دیدن این ویدیو مشاهده می‌کنید که کاربر ویدیویی که برایش ارسال شده را با پخش‌کننده‌ی پیش فرض آیفون اجرا می‌کند. پس از به پایان رسیدن ویدیو هم گوشی به خوبی کار می‌کند؛ اما پس از مدتی همه چیز قفل می‌شود و عملا نمی‌توان از گوشی استفاده کرد.

تنها راه برطرف کردن این مشکل هم نگه داشتن همزمان دو دکمه‌ی Home و Power است تا گوشی Hard Reset شود. بعد از این کار گوشی به راحتی کار می‌کند؛ فقط نباید ویدیویی که موجب این مشکل می‌شود را اجرا کنید.

البته این اولین باری نیست که چنین باگ‌هایی در سیستم عامل iOS پیدا می‌شود. سال گذشته مشکلی وجود داشت که برنامه‌ی iMessage را از کار می‌انداخت و مشکلی هم وجود داشت که باعث می‌شد با استفاده از مرورگر سافاری گوشی هنگ کند.

شرکت اپل هیچ به‌روزرسانی برای از بردن مشکلی که این ویدیو به وجود می‌آورد، عرضه نکرده است. پیشنهاد می‌کنیم که در باز کردن ویدیوهای ناشناس احتیاط کنید.

منبع: The Verge

‌‌‌‌

telegram_ad2_1

 

راهنمای خرید آیفون
برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۱۸ دیدگاه
  1. نیما اکسپریا

    بدون تعصب…
    خدایی اپل حرفی دربرابر سونی داره؟؟؟؟
    فقط سونیو عشقه… هیچوقت مشکلی ازش ندیدم بجز گرم شدن جزیی ک اونم تو قدیمیاش بود دیگه نیست.

  2. مهدی

    سیستم عامل iOS بین خوبی های بی شمار، چند تا باگ جزئی داره.
    سیستم عامل Android بین باگ ها و رخنه های بی شمار، چند تا خوبی جزئی داره.
    Just iOS

  3. علی

    این مثل این میمونه از این فلی های های ولتاژ بزنی به کامپیوتر بسوزونیش بگی مشکل از مادر بورد ایسوسه مثلا خب یه چیزه ناشناس حالا چه ویدئو چه فایل و هر چیزیو که نباید باز کرد

  4. حبیب

    دوستانی که میگن از این ویدئو ندیدن فقط یه موردش یه apk کلش او کلنز بود که گفته میشد هک بازیه وقتی نصب میگردی باید باطری گوشی رو در میاوردی یا رو سیف مد دوباره گوشیو بیارید بالا تا درست شه .دقیقا عین همین چیزی که الان دیدن در ضمن طرفدار های سامی معتقدند انفجار نوت ۷ کار رقبا بوده با یه همچین برنامه هایی حالا چرا ۱ درصد فکر نمیکنن این ویدئو هاا کار چند نفر واسه خراب کردن اپل باشه؟

    1. ح.م

      دیگه نمیشه گندی که اپل زد رو لاپوشانی کرد
      دیگه قرار نیست که به ازای ۱۰۰ نوع خرابی در آیفون ۱۰۰ نفر در صدد تخریب اپل باشن:)
      حالا انگار اپل چی هست همه منتظرن خرابش کنن:)))
      دیگه ویدیو های رسمی رو هم انکار میکنید؟؟؟

      1. احمد

        سامی چی بود که همه میخواستن خرابش کنن اپل شرکتیه که با کلی افت ۵۰ میلیون گوشی تو ۳ ماه فروخته سامی با چنتا گوشی میان رده به ۳۰ میلیون رسید بعد میشه یکی از اون ۱۰۰ تا خرابی رو بگی در ضمن نگفتم این ویدئو کسی درست کرده که اپل رو خراب کنه منظورم اینه از این چیزا واسه همه او اس ها هست چرا فقط واسه اپل رو پخش میکنن؟

      2. ح.م

        برای پیدا کردن اون صد تا مشکل کافیه فقط سرچ کنی:
        حل مشکلات آیفون
        فکر کنم از ۲۰۰ تا هم بکشه بالاتر:)

  5. Next is Now

    اسمی چیزی که هر روز باگ هاش ، هنگ کردن هاش و از کار افتادن هاش مشتری ثابت اخبار تکنولوژی شده سیستم عامل نیست

  6. reza

    همه سیستم عامل ها باگ دارن . نمیشه یه سیستم بی نقص بدی بخاطر همینه باید گوشی را هر از گاهی اپدیت کنین تا باگ از بین بره البته باگ قبلی هیچ سیستمی بی نقص نیست همه سیستم ها یه ضعف واسه خودشون دارن دلیلی نمیشه که این سیستم عامل بده و سیستم عامل ios به دلیل رعت بالای اجرا نرم افزارش معروف شده

  7. امید افشار

    مگه گرفتن دکمه هوم و پاور چقدر کار داره که نگران باشیم
    آخرش مشکی سر ۱۰ ثانیه حل شده

  8. Ahmad

    مشکل اپل نیست ۱۰۰۰ تا از این ویدئو ها اندروید رو هم قفل میکنه

    1. امیر

      خداییش من همچین ویدئوهایی ندیدم

      1. علی

        دقیقا منم همینطور به عنوان کسی که ۵ ساله از اندروید استفاده میکنه.

  9. علی

    چرا اپل به خودش اجازه میده اسم این چیزی که ساخته رو سیستم عامل بذاره؟ بماند که ادعا داره بهترین سیستم عامل رو داره!!
    من از ای او اس خوشم می اومد هرچند اندروید رو بیشتر دوست داشتم که اونم سلیقه ایه ولی کاملا برای ای او اس ارزش قائل بودم ولی تازگی هر روز این سیستم عامل داره یه باگی پیدا میکنه که نه امنیت براش گذاشته نه کارایی! بد تر از اون اینه که در اکثر مواقع خود اپل کم ترین عکس العمل ممکن رو نشون میده. اگه نوت اتش میگرفت در عوض فقط همین یک مدل سامسونگ بود که مشکل داشت و سامسونگ هم غرامتش رو کاملا به مشتری هاش پرداخت کرد. اما مشکلات ای او اس معمولا همگانی یا تقریبا همگانی هستند. به نظر من لو رفتن اطلاعات خیلی بد تر از اتش گرفتن گوشی هست مخصوصا این که گوشی های نوت صدمه ای به کسی نرسوندن چون نمیترکیدن بلکه کم کم اتش میگرفتن و اگه صدمه ی مالی رسوندن سامسونگ غرامتشو داد ولی اگه اطلاعت شخصی تون لو بره اپل غرامت میپردازه؟! من به شخصه اعتماد به این برند داره برام سخت تر و سخت تر میشه.

    1. سام

      چرا شما به خودت اجازه میدی هر چی میبینی باور کنی؟

      1. علی

        چون خیلی از این چیزا پیدا میشه!
        من شب ها وقتی میخوام بخوابم باگ های iOS رو میشمرم!
        آقا چه از اپل خوشت بیاد ، چه نیاد، بهتره واقع بین باشی که اپل بدجوری عملکرد ضعیف داشته باشه

  10. حسین

    کاش یکی دو نمونه از این ویدئو ها برای دانلود می زاشتید ! 😉

    1. محمد

      بله …..

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه