[ویدیو] آیفون ۷ یا ۷ پلاس؟ قهرمان سرعت کدام است؟

۲۴ مهر ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

آیفون ۷ و ۷ پلاس دو گوشی تازه‌نفس اپل، در همین بدو ورود حسابی توجه‌ها را به خود جلب کرده‌اند. حالا هم که برای این دو پرچم‌دار وقت ظاهر شدن در تست‌های مختلف است، هرروز می‌شنویم که نتایج مقبولی در آن‌ها به دست می‌آورند. اما یکی از تست‌هایی که اهمیت ویژه‌ای برای کاربران گوشی‌های تلفن همراه دارد، تست سرعت است. اینجاست که مجموعه عملکرد گوشی به‌خوبی مورد آزمایش قرار می‌گیرد و درواقع خودی نشان می‌دهد.

آیفون ۷ تا به اینجا در تست‌های سرعت به‌خوبی ظاهر شده است. اما همان‌طور که می‌دانید یکی از فاکتورهای بسیار مهمی که در سرعت گوشی تاثیر می‌گذارد، میزان رم آن است و خب مقدار رم آیفون ۷ پلاس که درواقع مدل بزرگ‌تری از آیفون ۷ محسوب می‌شود، یک گیگابایت بیش‌تر از این گوشی است. اما از طرفی رزولوشن تصاویر در صفحه‌نمایش آیفون ۷ پلاس از آیفون ۷ بیش‌تر بوده و ممکن است تاثیر رم بیش‌تر را خنثی کند. همین مسایل کارشناس سازنده‌ی ویدیوهای تست گوشی را بر آن داشته که این‌بار نه به مقایسه‌ی محصولات دو برند یا دو نسل از یک برند بپردازد؛ بلکه دو مدل کوچک و بزرگ‌تر آیفون ۷ را در سرعت با هم مقایسه کند.

به خاطر حساسیت موضوع، سازنده‌ی ویدیو این‌بار تصمیم گرفته تست سرعت را از همیشه دشوارتر کند و به همین‌خاطر چند بازی دیگر به مراحل تست اضافه شده است. اما چرا بازی؟ طبیعتا به این‌خاطر که بازی‌ها معمولا نسبت به برنامه‌های دیگری مثل پیام‌رسان‌ها، شبکه‌های اجتماعی و… سنگین‌تر هستند.

طبق معمول کورنومتر روشن می‌شود تا بعد از باز کردن چندین برنامه‌ی سنگین معلوم شود کدام گوشی عکس‌العمل سریع‌تری داشته و درواقع نیاز به بارگذاری مجدد برنامه‌های از پیش فعال ندارد؟ همه چیز را عدد ثبت‌شده روی کورنومتر مشخص می‌کند. آیا این یک گیگابایت رم تاثیر فوق‌العاده‌ای بر سرعت گوشی دارد؟

با دیجی‌کالا مگ همراه باشید و این ویدیو را با زیرنویس فارسی ببینید.

منبع: Phone Buff

راهنمای خرید آیفون
برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۹ دیدگاه
  1. Avatar محسن

    دوستان هردو این گوشی ها فوق العادن
    ولی باید منطقی بود
    کسی که بالای چهار میلیون پول گوشی میده واقعا پولدار محسوب میشه و اون چن صد هزار تومن تفاوت قیمت بین ۷ و ۷ پلاس براش خنده داره که بخاد یه گوشی تک دوربین بخره
    دیگه عکس پرتره داره تو میان رده ها هم عادی میشه.ضمنا ۷ پلاس هم بزرگتره هم دو تا دوربین داره و باطری قوی تر و رزولوشن بالاتر و رم بیشتر و سرعت بیشتر
    دلیلی نیست که ۷ بخره کسی وقتی ۷ پلاس هست
    ولی اگه یه گوشی ارزون قیمت با شکل و شمایل آیفون ۷ پلاس میخاین با قیمت یک و دویست برید سراغ شیائومی mi a1
    واقعا گوشی محشریه با قیمت پایین و همه امکانات یک پرچمدار

  2. Avatar mahdi

    سلام دوستان گل من کار به بعضی از آدم های تعصبی ندارم ولی باید بدونید اگر بخواهیم منطقی نگاه کنیم من خودم هم اندروید و می خوام ایفون ۷ بگیرم من قبلا ۵اس داشتم با این حال که گوشی قدیمی هست ولی توپه هیچ مشکلی نداره پس لطفا الکی نطر ندهید این پست برای کسانی هست که میخوان ایفون بخرن

  3. Avatar فرزاد

    قابل توجه دوستانی که دائم میگن آیفون ٧ چون رزولیشن صفحه پایینی داره سرعتش بالاست ، همین طوری که میبینید آیفون ٧ پلاس با اینکه رزولیشن بیشتری نسبت به ٧ داره اما سریع تر هستش، پس میشه هم رزولیشن بالاتر داشت و هم سرعت بالاتر .

  4. Avatar سجاد

    واضحه که هیچ تفاوتی ندارند و اگر قرار بود اون ۱ گیگ رم توان اضافی ای برای نسخه پلاس به همراه داشته باشه اپل توی کنفرانس مطرح میکرد مثل دوربین دوتایی که اپل روش مانور داد. چیزی که توی ویدیو میبینیم هم که مقدار خیلی کمی تفاوت ایجاد شده فقط به خاطر خطای انسانیه که در طول اجرای تست قطعا مقدار خیلی کمی در باز و بسته کردنها ایجاد میشه
    به اون دسته از عزیزانی که زیر مطلب مربوط به مقایسه دو مدل از آیفون میان حرف از برتری سامسونگ میزنند هم باید گفت که جدیدترین گوشی سامسونگ در این نوع از تست، از مدل سال پیش آیفون شکست خورده پس لطفا اظهار نظر غیر منطقی نکنند.

    1. Avatar reza ch

      فقط سامسونگ 🙂 🙂

    2. Avatar Mehrdad Gh

      فقط سامسونگ ???? ????

    3. Avatar احمد

      نه خیر دوست عزیز.
      از لحاظ فنی کاملا قابل توجیه هست که اون ۱ گیگ رم بیشتر باعث بهبود سرعت پاسخگویی به کاربر بشه (تحت شرایط خاص).
      دلیلش هم خیلی ساده است.
      فرض کنید به طور مداوم چندین برنامه پشت سر هم باز کنید و باهاشون کار کنید. برنامه هایی که قبل تر در حافظه اصلی (RAM) بارگزاری شده بودند به تدریج و با پر شدن فضای RAM مجبور به خروج از اون میشن (که توسط سیستم عامل اینکار انجام میشه).
      حالا اگر دوباره بخواید برنامه ای رو که قبل تر باهاش کار کردید مجددا باز کنید به ناچار باید دوباره عمل بارگزاری انجام بشه.
      پس با افزایش ظرفیت RAM میشه این تاخیر رو کاهش داد و باعث شد تعداد برنامه های بیشتری در فضای RAM در حالت آماده به کار باقی بمونن.

  5. Avatar Scorepain

    ایفون ۷ برای پولدارها و ایفون ۷ پلاس برای خیلی پولداراها -_-
    با این وجود هنوزم ضعیفِ در برابره شرکت های دیگه \=

  6. Avatar reza ch

    هیچکدام فقط سامسونگ گالگسی اس ۷ 🙂

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه