[ویدیو] باتری‌های جدید اکسپریا عمر طولانی‌تری دارند

۲۴ مهر ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

باتری یکی از پردردسرترین و البته مهم‌ترین قطعات گوشی شماست. معمولا اولین هشداری که خبر از قدیمی و مستعمل شدن گوشی‌تان می‌دهد، تخلیه زودهنگام شارژ باتری یا سایر مشکلاتی است که برای آن پیش می‌آید. علت این موضوع این است که هنوز هم با وجود پیشرفت قطعات و به‌طور کلی صنعت تلفن‌های همراه هوشمند،‌ باتری‌ها بعد از مدتی عملکرد سابق را به‌خوبی سابق انجام نمی‌دهند و درواقع در طول زمان ظرفیت اولیه‌شان را از دست می‌دهند.

سونی به فکر راهکارهایی افتاده که مشکل طول عمر باتری را برای کاربران حل کند.

نکته این‌جاست که بی‌احتیاطی‌ها و عدم مراقبت صحیح از گوشی هم به این روند دامن می‌زند. حتما تا به‌حال به مطالبی برخورده‌اید که هشدارهایی درمورد نحوه‌ی صحیح مراقبت از باتری گوشی می‌دهند. به‌عنوان مثال گفته می‌شود اگر گوشی را از شب تا صبح به شارژر متصل کنید، به باتری آن آسیب می‌زنید و بهتر است به‌محض شارژ صد در صدی باتری، شارژر را جدا کنید. البته در این مورد خاص حرف‌های متناقضی شنیده‌ایم و بسیاری گفته‌اند این موضوع مشکلی برای باتری ایجاد نمی‌کند. به‌هرحال سونی به فکر راهکارهایی افتاده که مشکل باتری را برای کاربران حل کند؛ خواه آسیب‌های وارده به باتری در نتیجه‌ی بی‌احتیاطی کاربران باشد و خواه در نتیجه‌ی گذر زمان و مستعمل شدن.

راهکارهای سونی بیش‌تز از آن‌که به ارتقای فنی باتری‌ها ارتباط داشته باشد، به روش شارژ کردن باتری مرتبط است. این شرکت برای گوشی‌های جدیدش سیستم‌های شارژی را تعریف کرده که به گفته‌ی خودش عمر باتری‌ها را تا دو برابر افزایش می‌دهد. می‌خواهید بدانید چطور؟

با دیجی‌کالا مگ همراه باشید و ویدیوی سونی را درباره‌ی باتری‌های جدید گوشی‌های اکسپریا ببینید.

منبع: Sony

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۸ دیدگاه
  1. ترفدار سونی

    سونی بهترین شرکت سازنده گوشی هوشمنده به نطر من من اولیم گوشیم اکسپرایا z ultra بود ولی xz و z5 p دیگه ترکوندن

  2. محسن

    واقعا سونی درست میگه چون ژاپنی ها تا حالا تو هیچ کالایشون دزدی نکردن اینو همه قبول داریم

  3. Danial

    سونی رو دست نداره همیشه بهترینه

  4. افشین

    ایول XZ که خیلی ترکونده ولی نمیدونم چرا دیجی زیاد پوشش نمیده

  5. بنیامین ت.د

    کاملا میشه گفت تبلیغاتیه و فقط خواستن مردم رو فریب بدن!!!
    باطری ها یه عمری دارن و عمرشون بستگی به کیفیت موادشون داره نه چیز دیگه ، کیفیت موادشون مشخص میکنه برای مثال میشه این باطری رو ۱۰۰۰ بار شارژ کرد از هزار بار که بگذره دیگه باید عوض بشه چون عمر باطری نصف میشه البته وقتی شما بهترین باطری رو هم ۱۰۰۰ بار شارژ کنید تا اون موقع حدود ۲۰٪ از روز اول ضعیفتر میشه اما بعدش دیگه زودتر تخریب میشه و ۲۰٪ میتونه بعد از ۱۱۰۰ بار شارژ تبدیل بشه به ۳۰٪
    چند ساله که باطری های تلفن های همراه خودشون وقتی به ۱۰۰٪ میرسن دیگه شارژ نمیشن تا ۹۵٪ میان و دوباره پر میشن که فکر نمیکنم در طول شب اگه صفحه گوشی خاموش باشه بیشتر از ۵٪ از باطری استفاده بشه!!! پس میشه فهمید این حرف ها همه دروغ به انسان های ناآگاهه نه هیچ چیز دیگه!!!
    طول عمر باطری هم فقط به کیفیت مواد تشکیل دهندش داره و اصلا شما نمیتونی باطری که عمرش ۱۰۰۰ باره رو بکنی ۱۰۰۱ بار

    1. شایان

      دوست عزیز.سونی هیچ وقت شرکتی نبوده که بخواد کسی رو فریب بده.در واقع با اینکار عمر گوشی افزایش نمیکنه از لحاظ تکنیکی،بلکه دیرتر به پایان عمرش میرسه.الان هم نمیشه بگی که واقعا کار میکنه،باید با گوشی دوسال کار کنی تا تغییر رو بفهمی.وقتی سونی میگه، واقعا اینطور هست و کاراش حقیقیه.
      هر کی اکسپریا داشته میدونه که تنها گوشی اندرویدی ای که بالای سه سال خوب کار میکنن،اکسپریاست.

  6. شایان

    برای من که خیلی عالیه! بدون تعصب هم راهکار جالبیه.

  7. คmïŕÎηƒεřηø

    ایول من xperia Z5 premium دارم با وجوذد صفحه نمایش ۴K باتریش حرف نداره این که دیگه ترکونده. 😀

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه