[ویدیو] سرفیس بوک چند مرده حلاج است؟

۲۴ مهر ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

شرکت مایکروسافت چندی پیش در مراسمی از گوشی‌های جدید خانواده لومیا، تبلت سرفیس پرو ۴ و لپ‌تاپ جدید «سرفیس بوک» (Surface Book) رونمایی کرد. در میان باقی محصولات، سرفیس بوک تنها دستگاهی بود که کسی انتظار معرفی‌اش را نداشت و به جرات می‌توان گفت حتی هیچ‌کس نمی‌دانست که غول نرم‌افزار، به تولید لپ‌تاپ هم فکر می‌کند. مایکروسافت در حرکتی برنامه‌ریزی شده تصمیم گرفته بود برای جذاب‌تر کردن مراسم معرفی سرفیس بوک، قدرت پردازش آن را با مک‌بوک پروی اپل مقایسه کند؛ حرکتی که بعد از مقایسه‌ی سرفیس پرو ۴ با مک‌بوک ایر به وقوع پیوست و به اعلام دو نماینده‌ی جدید مایکروسافت به عنوان برندگان بی‌چون و چرای این قیاس مع‌الفارق ختم شد. حتی در جریان برگزاری آن کنفرانس هم می‌‌شد فهمید که مایکروسافت یک‌طرفه به قاضی رفته‌است و طبیعتا، راضی برگشته است. فارغ از اینکه آیا می‌توان این حرکت تبلیغاتی مایکروسافت را ناقض قوانین رقابت حرفه‌ای به حساب آورد یا خیر، سوالی در ذهن‌مان به وجود آمده‌بود که مایکروسافتی‌ها چگونه و با چه متر و معیاری دست به مقایسه زده‌اند. این سوال تا زمان عرضه‌ی رسمی سرفیس‌بوک در ذهن‌ها باقی ماند تا اینکه دست آقای ری مورس از وب‌سایت FStoppers به سرفیس بوک جذاب و جنجالی رسید و توانست یک مقایسه‌ی ویدئویی باحال تدارک ببیند. این ویدئو، حقایق بسیاری را برملا ساخت و توانست با مقایسه‌ا‌‌ی شانه به شانه‌ سرفیس‌بوک و مک‌بوک پرو -که قرار بود دو برابر کندتر از سرفیس‌ بوک باشد- درک درستی از میزان قدرت سرفیس بوک در اختیارمان قرار دهد.

More_in_Digikala

با دیجی‌کالا مگ همراه شوید.

دیدگاه شما

۲۵ دیدگاه
  1. Avatar سعيد

    سلام متاسفانه خیلی نا آگاهانه مقایسه شده و اتفاقا شما یک طرفه به قاضی رفتین، عجیبه سیستم عامل مک با ویندوز قابل مقایسه نیست هیچوقت اینجوری مقایسه نکنید، این فقط یه advertisement هست به نظرم،معماری این دو سیستم عامل کاملا متفاوت هست و اصلا قابل مقایسه نیست، این موضوع رو حتی یه دانشجوی ترم ٢ کامپیوتر به راحتی میتونه تشخیص بده!

    1. محمد سماک محمد سماک

      ظاهرا مایکروسافت وقتی داشته با آب و تاب از برتری سرفیس بوک نسبت به مک‌بوک پرو حرف میزده، اطلاعات‌ش از اون دانشجوی ترم ۲ کامپیوتر کمتر بوده. رفقا لطفا انگشت اتهام رو به سمت ما نشونه نرید؛ متهم و مجرم یکی دیگه است.

      1. Avatar حامد علی‌وردی

        جناب آقای سماک در کمال احترام به جنابعالی و تمامی همکاران دیجی کالا مگ، این ادبیات شایسته هیچ نقدی نیست، بگذریم از نقد در مورد شرکتی در ابعاد ماکروسافت (یا حتی اپل موضوع ماکروسافت نیست) و محصولاتش. هیچ شرکت و هیچ محصولی کامل نیست. شرکت‌های اپل و ماکروسافت و تمامی محصولاتشان، در نهایت برتری، حتما ایراداتی خواهند داشت و قدرت تبلیغات در بزرگ نمایی برتری‌ها و پنهان کردن نقاط ضعف بخشی از تجارت آن‌هاست و این به معنای دروغ و یا دانش کم نیست.
        به یقین نه بنده و نه دیگر دوستان قصد متهم یا مجرم کردن جنابعالی، جناب آقای حشمتی و یا هر شخص دیگری در مجموعه شما را نداشته و نخواهیم داشت و قدردان تمامی زحمات دوستان این مجموعه در راستای نشر اخبار روز در زمینه‌های مختلف و افزایش اطلاعات جامعه که بخشی از آن‌ها منجر به تصمیم گیری بهتر در خرید یک محصول می‌شود هستیم.
        موضوع از این قرار بود که مقایسه‌ای کاملا غیر کارشناسانه از شخص که خودش هم در ابتدا ویدیو به اشتباه بودن آن اعتراف میکند در سایت به اشتراک گذاشته شده است. همانطور که به طور کامل در کامنت‌ها قبلی توضیح دادم، مقایسه انجام شده هیچ ارتباط نزدیکی به مقایسه انجام شده ماکروسافت در کنفرانس معرفی Surfacebook و نتایجی که در آن اعلام شد، ندارد. کل تقاضایی که بنده و دیگر دوستان از دیجی کالا مگ داشتیم اصلاح این متن و مقایسه اشتباه بود چرا که خیلی از دوستان با توجه به این موضوعات تصمیم به خرید از سایت دیجی کالا و یا دیگر فروشگاه‌ها خواهند گرفت.

    2. Avatar حامد علی‌وردی

      دوست گرامی فرمایش شما در مورد سیستم عامل‌ها صحیح ولی در کاربری مشابه میتوان این دو لپتاپ و یا هر لپتاپه دیگری رو با یکدیگر مقایسه کرد. در نهایت، با احترام فراوان به شما دوست عزیز، خواهشمندم دربیان نظر خودتون، احترام دوستان دیجی کالا مگ رو هم بیشتر داشته باشید که خدایی نکرده نقد سازنده شما به اثر نشود.

  2. Avatar YAZDAN

    با درودی فراوان به تمامی دوستان.من نمیدونم این کسی که ماقیسه کرد انگار مشکل داره؟اخه فرق سیستم عامل مک با ویندوز یکیه؟واقعا همچین مقایسه ای کار درستی نیست و قطعا سیستم عامل ویندوز سنگین تر از مک هست

  3. Avatar عرفان

    سلام
    خدمت همه ی دوستان گلم میخواستم ۱ سوال بپرسم
    تمام نرم افزار های ویندوز هکشون هست و میشه با قیمت های پایین خریداریشون کرد.
    برای سیستم مک هم میشه نسخه های هکو خریداری کرد ؟ یا اصلا بهتره بگم گیر میاد نرم افزار های هکش ؟

    1. محمد سماک محمد سماک

      عرفان عزیز
      Pirate ها همیشه وجود دارند و این یک حقیقته که ویندوز و مک هم نمیشناسه.بله، نرم‌افزارهای مک هم به سرعت کرک میشن و میشه ازشون به صورت مجانی استفاده کرد. البته باید این نکته رو در نظر داشته باشید که وقتی نرم‌افزار رو به صورت دانلودی و غیر مجاز روی سیستم‌تون نصب می‌کنید دیگه نمی‌تونید آپدیت‌های اون برنامه رو از اپ استور دریافت کنید.
      خدا بخاد تا چند وقت دیگه، سری مقاله‌های آموزشی سیستم عامل مک (Mac) هم توی دیجی‌کالا مگ راه میفته.

  4. Avatar کاظم

    با سلام؛ دوستان لطفا کامنتهای آقای علی‏ وردی رو مجددا مطالعه کنید. فکر میکنم ایشون به بهترین نحو موضوع رو روشن کردن. از اونجایی که سایت دیجی کالا، به عنوان یکی از منابع اصلیِ کسب اطلاعات جهت تصمیم گیری در خریدِ خریداران نهایی محسوب میشه، از عزیزان بخش تولید محتوا در مجموعه دیجی کالا انتظار میره که دقت و ظرافت بیشتری در تیترها و شرح خبرهایی که منتشر می کنن داشته باشن تا خدای نکرده مجموعه دیجی کالا با اتهام طرفداری از یک برند خاص که ممکنه لطمات شدیدی به اعتماد و اعتبار مردم به این سایت بزنه مواجه نشن. البته با توجه به شناختی که از عزیزان فعال در این مجموعه داریم و حساسیتی که همیشه برای بهترین بودن ازشون سراغ داریم مطمئن هستم که با نگاه مثبتی به این انتقادها نگاه خواهند کرد و با دید باز مثل همیشه پاسخگوی طرفدارانشون خواهند بود. مرسی

  5. Avatar حمیدرضا متقیان

    متاسفانه این ویدئو هم یک طرفه به قاضی رفته. برای مقایسه ابتدا باید شرایط تعریف بشه. اون چیزی که مورد نظر مایکروسافت بوده صرفاً GPU در یک لپ تاپ ۱۳ اینچی هست. بسیاری از دوستان ممکن هست بعدها به این پست مراجعه کنند سعی کنیم اگر به عنوان نظردهنده چیزی میگیم مباحث تخصصی حوزه تکنولوژی رو با نظرات غیر کارشناسی خراب نکنیم. مسلماً جایگاه مایکروسافت و اپل در دنیای تکنولوژی مشخص است.
    موفق باشید.

    1. محمد سماک محمد سماک

      حمیدرضای عزیز! باید به این نکته واقف باشی که نه گنجوندن GPU توی یک لپ‌تاپ ۱۳ اینچی کار جدیدیه و نه GT940M را میشه اون‌قدرها کارت قوی‌ای دونست. حرف ما اینه که وقتی مایکروسافت میگه “باریک‌ترین و قوی‌ترین PC تولید شده تا به امروز” باید واسه ادعاش دلیل منطقی داشته باشه که متاسفانه تا به حال، همه شنیده‌ها و دیده‌ها دارن برعکس این قضیه رو اثبات میکنن؛ مشخصات سرفیس بوک از هر نظر کاملا معمولیه.

  6. Avatar بابک

    آقای حشمتی, لطفا کاربران رو به استفاده / خرید از برند مورد نظر خودتون مجبور نکنید چرا که کار شایسته ای نیست. دوستان دلایل خودشون رو برای خرید مطرح می کنند و شما باز از برند مد نظر خودتون می گید……

    1. محمد سماک محمد سماک

      جالب اینجاست که آقای حشمتی هیچ علاقه‌ای به اپل و اعوان و انصارش نداره و اتفاقا توی نوشته‌هاش، تک تک محصولات این برند رو از دم تیغ میگذرونه

  7. Avatar پارسا کرمی

    این فرد (ری مورس) کاملا تشنه و طرفدار تعصبی اپل هست ، همه افراد از این موضوع اطلاع دارند ، در ضمن در این ویدئو فقط گفته شده سرفیس core i7 و در هیچ جایی از ویدئو در این مورد اطلاعاتی نشان داده نشد ، در ضمن در کنفرانس مایکروسافت اگر مشاهده کرده باشید ، در مورد اطلاعات فنی دو دستگاه صحبت شد ، همه این اطلاعات را از طریق دیتا مشاهده کردند و سپس مورد تست قرار گرفت ، و برتری سرفیس مشخص شد ، توقع بی ملاحظه ای است که تست کنفرانس مایکروسافت را نادیده بگیریم و تست آقای ری مورس را جدی بگیریم… حتی اگر به نحوه بیان این اقا توجه کرده باشید متوجه می شید چه مصنوعی از مک بوک طرفداری میکنه…

    این تیتر تند اصلا برازنده ی کمپانی بزرگی مانند مایکروسافت نیست ، چه بسا در این زمینه اپل استاد بازاریابی و تبلیغات ، فراموش نمیکنم روزی که برای دانلود سافاری به سایت اپل رفتم و اپل از سافاری به عنوان قوی ترین و سریع ترین مرورگر دنیا یاد کرده بود ، در حالی که رندر تصاویر با موتور وب کیت گوگل کروم در همون سال ۳۳% سریع تر از سافاری عمل می کرد …

  8. Avatar حمیدرضا

    از نظر سرعت مک بوک پرو جلوتره ولی از نظر گرافیک عملکرد سرفیس بوک سه برابر بهتر از مک بوک پرو هستش.
    در کل من سرفیس بوک رو ترجیح میدم.
    درسته سرعت کمه ولی با خریدش:

    ۱.علاوه بر لپ تاپ یه تبلت هم دارم
    ۲.بازی ها رو راحت اجرا میکنه(البته نه رو گرافیک خیلی بالا )
    ۳.صفحش تاچ هستش و با قلمش میشه نقاشی دیجیتالی کشید و نیازی به هزینه و خرید قلم نوری نیست.
    ۴.سیستم عاملش ویندوز هست که برای ما ایرانی ها که از نرم افزار کرک شده استفاده میکنیم,پلاگین های نرم افزار ها راحت تر پیدا میشه

    امیدوارم دیجی کالا زودتر این محصول رو موجود کنه.

    1. فرهنگ حشمتی فرهنگ حشمتی

      در نظر داشته باشید که مک بوک پرو، مدلی با کارت گرافیک مجزای AMD Radeon R9 M370X دارد که از لحاظ قدرت گرافیکی به مراتب قوی‌تر از کارت گرافیک GeForce GT 940M استفاده شده در سرفیس بوک است.

      1. Avatar حامد علی‌وردی

        Surfacebook از GPU اختصاصی با ۱ گیگ بایت رم DDR5 که به طور جداگانه برای آن طراحی شده استفاده میکند و اشاره دقیقی به مدل آن نشده است که البته به Geforce GT 960M شباهت بیشتر دارد. در حالی که Geforce GT 940M از رم DDR3 استفاده میکند.
        در بنچمارک‌های انجام شده با اختلاف نظرهایی به ترتیب GT 960M بعد از آن R9 M370X و بعد از آن GT 940M بیشتر ین امتیاز را دارند.
        لازم به ذکر است گرافیک اختصاصی فقط بر روی یک مدل از ۱۵.۴ Macbook Pro موجود است و بر روی Macbook 13.3 این امکان وجود ندارد.

      2. Avatar محمد

        دوست عزیز یعنی شما میگی این تبلت دست کمی از کنسول نداره؟ مگه میشه ؟

        مگه داریم؟

        این روزا مردم راهشونو گم کردن بخدا .چون تو عرصه ی الکترونیک هر چقدر سخت افزار شما قوی تر باشه بهتره و در ضمن میدونیم هر چیزی که سایزش کوچیک باشه کاراییش هم به مراتب کمتره نمونش همین پیچ .اگه بزرگ باشه قدرت نگه داری زیادی داره ولی اگر کوچیک باشه نمیشه ازش انتظار زیادی داشت. گوشی ها و تبلت ها هم همینطور هستند.
        .
        .
        .
        سخن آخر اینو بگم که قدرت pc از همه چیز بیشتره حتی لپتاپ های دارای پردازنده ی core i7 .آخرین نسخه ی تراشه ی کارت گرافیک رو روی لپتاپ قرار میدن نمیتونه با نسخه ی pc ایش برابری کنه اونوخ شما میگی کارت جی فورس روشه

      3. Avatar یوسف

        سلام و خسته نباشید .مک پرو با کارت گرافیک مجزایAMD Radeon R9 M370X و cpu core i7 با هارد ssd500 یا ۱T به پول ایران چه قدر میشه . آیا دی جی کالا این محصول رو دارد ممنون . یا علی مدد

      4. Avatar حامد علی‌وردی

        لازم به تاکید مجدد است GPU استفاده شده در Surfacebook به طور اختصاصی طراحی شده است و در سایت مایکروسافت نیز به مدل دقیق آن اشاره‌ای نشده است و بنده با نظر شخصی این GPU را به Geforce GTX 960M مقایسه کردم.

      5. Avatar یوسف

        سلام و خسته نباشید یه تمامی دوستان گلم
        خدایش من خیلی منتظر این محصول بودم اما با دیدن این ویدئو نظرم کمی عوض شد هنوز دو دل هستم
        خیلی سوال واسم پیش اومد که چرا ؟
        ۱-سخت افزار های مشابه ، اما قیمت ها متفاوت ؟چرا؟
        ۲- عملکرد نرم افزاری کاملا متفاوت ؟چرا؟
        ۳-آیا دلیل اینکه مک پرو از سرفیس بوک سریع تر است این است که مک پرو از سیستم عامل (مک) و سرفیس بوک از سیتسم عامل (ویندوز)( چون در گوشی ها هم اینگونه هستش که آیفون با سخت افزار پائین در مقابل با گوشی های اندوریدی و ویندوزی که سخت افزار بلایی دارند باز هم آیفون عملکرد و سرعت بلایی دارد.
        ۴-واقعا اگر این ویدئو صحت داشته باشد. لپ تاپی به این قدرت نتونه یک فیلم با کیفیت ۴K رو ویرایش کنه و یا حتی اصلا نتونه پخش کنه واقعا بعیده در صورتی که مک پرو به راحتی با ۴ و حتی ۵ افکت تونست ویرایش و پخش کنه
        انشالله که دی جی کالا بتونه تمام این ابهاماتو با گذاشتن ویدئو نقد و بررسی برطرف کنه ( یا خودتون واقعا مقایسه کنید ببینید چنین چیزی صحت دارد یا خیر)
        ممنون از زحمات بی صبرانه دی جی کالا یا علی مدد

    2. محمد سماک محمد سماک

      در پاسخ به دوست عزیزمون محمدرضا باید بگم که نتایج تست بنچمارک HD Tune چیز دیگه‌ای نشون میده. سرعت نوشتن ترتیبی حافظه SSD سرفیس بوک نهایتا ۱۵۰ مگابایت بر ثانیه است. حالا اگر بخوام مقایسه‌ای با SSD استفاده شده توی مک‌بوک پروی ۲۰۱۵ داشته باشم، باید بگم که سرعت نوشتن ترتیبی SSD مک‌بوک پرو به ۱۵۰۰ مگابایت بر ثانیه میرسه. دلیل اختلاف فاحشی که توی این ویدئو هم دیده میشه، استفاده از SSD های معمولی از طرف مایکروسافته.
      به هر حال، ما هم مثل شما منتظریم تا این محصول هر چه زودتر وارد بازار کشور بشه.

  9. Avatar حامد علی‌وردی

    با احترام فراوان به دوستان دیجی کالا مگ، بسیار متعجبم از قرار گیری این ویدیو مقایسه با چنین تیتر داغی. جالب اینکه خود شخص مقایسه کننده در ابتدا ویدیو اشتباه خودش رو اصلاح میکنه و توضیح میده که به اشتباه تصور میکرده این دو محصول از پردازنده مشابه استفاده میکنند در حالی که مک بوک پرو پردازنده ۴ هسته‌ای و سورفیس بوک پردازنده ۲ هسته‌ای داشته و این دلیل اختلاف سرعت به وجود آمده بوده. تعجب بیشترم از متنی هست که در توضیح این ویدیو نوشته شده و بدون اشاره به توضیحات ابتدای ویدیو، مایکروسافت رو به انجام تبلیغات دروغین متهم کرده. به نظر میرسه پیش از نوشتن این متن، ویدیو به طور کامل دیده نشده. خواهشمند با بررسی مجدد و کامل این ویدیو پیش داوری انجام شده را اصلاح فرمایید.

    1. فرهنگ حشمتی فرهنگ حشمتی

      مایکروسافت هنگام معرفی سرفیس بوک اعلام کرد که قدرت پردازشی این دستگاه، دو برابر مک بوک پرو است. در واقعیت، با اینکه هر دو مدل از پردازنده‌های Core i7 استفاده می‌کنند، سرفیس بوک از نسخه‌ی ولتاژ پایین (ULV) این پردازنده اسفتاده می‌کند که به مراتب ضعیف‌تر از پردازنده‌ی با ولتاژ استاندارد مک بوک پرو است. به علاوه، همخوانی سخت افزار و نرم افزار در مک بوک پرو بیشتر از سرفیس بوک است و این باعث می‌شود تا همانطور که در ویدیو ملاحظه می‌کنید، مک بوک پرو در اجرای وظایف مختلف از سرفیس بوک سریعتر باشد. بنابراین گفته‌ی مایکروسافت بر این اساس که سرفیس بوک دو برابر سریعتر از مک بوک پرو است، یک حیله‌ی تجاری و بازاریابی به حساب می‌آید.

      1. Avatar حامد علی‌وردی

        احتراما، با توجه به اطلاعاتی که از تماشای کنفرانس مایکروسافت دارم، با توجه به خبرهای موجود و همچنین صحبت‌هایی که در ویدیو نیز به روشنی به آن اشاره شد،ءMacbook Pro مقایسه شده با Surfecebook در کنفرانس مایکروسافت، نسخه معادل Surfacebook 13.3 در خانواده محصولات اپل یعنی آخرین نسلMacbook Pro 13.3 بود که با پردازنده‌های i5 و i7 دو هسته ای و رم ۸ تا ۱۶ گیگ در سایت اپل قابل دسترس هستند.
        همانطور که آقای ری مورس هم در ابتدا و انتها ویدیو به روشنی و درستی توضیح میدهند مقایسه انجام شده مقایسه‌ کاملی نیست و اشاره شما به سریع تر بودن Macbook Pro 15.4 با پردازنده ۴ هسته‌ای، با توجه به این توضیح، چیزی را روشن نمیکند.
        مایکروسافت را به چیزی متهم میکنید که انجام نداده است. مایکروسافت همانطور که در ویدیو کنفرانس هم به وضوح مشخص است، اعلام میکند ۱۳.۳ Surfacebook سریع تر از Macbook Pro 13.3 است و این ویدیو و متن نوشته شده اعلام میکندMacbook Pro 15.5 سریع تر از Surfacebook 13.3 است.
        در انتها جدا از توضیحات داده شده، اگر تا به امروز فرض همخوانی سخت افزار و نرم‌افزار در Macbook Pro اپل اگر صدق کند که میکند از امروز در Surfacebook مایکروسافت هم صدق میکند.

      2. Avatar دانیال

        دوستان عزیز ، نکته ش اینجاست که الان شما در حال مقایسه دو نسل متفاوت از پردازنده های اینتل هستین! پردازنده نسل ۶ به کار رفته در سرفیس بوک در مقابل پردازنده نسل پنجم انتل در مک بوک پرو ، و در این زمنیه به خصوص تعداد هسته ها تاثیری نداره ، نوع معماری هست که تاثیر داره و مایکروسافت رو این مانور تبلیغاتی میده

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه