غرب افریقا از ابولا پاک شد؛ ویروس از جای دیگر سر برآورد!

۷ آبان ۱۳۹۹ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

بر اساس خبری که سازمان جهانی سلامت دیروز اعلام کرد، فردی در «سیرا لئون» به بیماری ابولا مبتلا شده است. این خبر در حالی منتشر می‌شود که دو روز گذشته، سازمان جهانی سلامت، غرب آفریقا را کاملا از ابولا پاک اعلام کرده بود.

دو روز پیش بود که سازمان جهانی سلامت، غرب افریقا را از ابولا پاک اعلام کرد.

چهار روز گذشته و در نزدیکی‌های مرز گینه، جسدی از یک فرد مبتلا به ابولا کشف شده بود. سازمان سلامت Public Health England هم به سرعت آزمایش‌های خود را روی این فرد شروع کرد. سازمان جهانی سلامت آزمایش‌های جسد پیدا شده برای ابتلا به بیماری ابولا را دیروز مثبت اعلام کرد.

دو روز پیش بود که سازمان جهانی سلامت، غرب افریقا را از ابولا پاک اعلام کرد. این سازمان، آخرین بیمار مشکوک به ابولا را ۴۳ روز پیش و پس از اعلام منفی بودن تست، مرخص کرده بود. طبق خبری که سازمان جهانی سلامت اعلام کرده بود، هر گونه زنجیره‌ی انتقال بیماری در غرب افریقا نابود شده است. با تمام این اوصاف، ظاهرا ابولا هنوز هم در غرب افریقا وجود دارد.

بیماری ابولا توسط تماس مایعات بدن انتقال پیدا می‌کند و علائم آن هم استفراغ شدید، اسهال و خونریزی داخلی هستند. ویروس ابولا از سال ۲۰۱۳ تا به امروز، ۱۱۳۰۰ نفر را کشته است. بیشتری مرگ‌ها هم از کشورهای لیبی، سیرا لئون و گینه گزارش شده بودند.

کشور سیرا لئون دو ماه پیش پاک اعلام شده بود.

منبع: Yahoo

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه