ویندوز را هرچه سریع‌تر بروزرسانی کنید

۳۰ تیر ۱۳۹۴ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

شرکت مایکروسافت دیروز تمام نسخه‌های سیستم عامل ویندوز را با هدف پوشاندن حفره‌ای امنیتی بروزرسانی کرد. مایکروسافت می‌گوید که این حفره‌ی امنیتی به هکرها اجازه می‌داد تا کنترل کامل یک کامپیوتر را در دست بگیرند.

حفره‌ای امنیتی در تمام نسخه‌های ویندوز پیدا شده است که به هکرها اجازه می‌دهد کنترل کامپیوترها را بر عهده بگیرند

این مشکل امنیتی از ویندوز ویستا گرفته تا ویندوز ۸.۱ و حتی نسخه‌های ویندوز RT را شامل می‌شد. طبق گفته‌ی مایکروسافت، اگر هکری از این حفره امنیتی استفاده کند، می‌تواند روی سیستم کاربران اقدام به نصب نرم‌افزارهای مختلف کند، به تمام فایل‌ها دسترسی کامل داشته باشد و حساب‌های کاربری جدیدی بسازد.

ویندوز

ویندوز ۱۰ مایکروسافت هفته‌ی آینده عرضه می شود

هکرها با استفاده از حفره‌ای که در فونت‌های ویندوز وجود داشت می‌توانستند به سادگی کنترل ویندوز را بر عهده بگیرند. تنها کافی بود تا یک فونت ناشناخته را روی وب‌سایتی آپلود کنند؛ فونتی که می‌توانست کدهای مخربی را در خود مخفی کرده باشد. سپس کاربر با دسترسی به سایت، این فونت را وارد کامپیوتر خود می‌کند.

مایکروسافت می‌گوید که تمام نسخه‌های ویندوز، از جمله ویندوز سرور و حتی ویندوزهای قدیمی این مشکل را دارند. با این حال این شرکت می‌گوید که قصد درست کردن ویندوزهایی که دیگر از آن‌ها پشتیبانی نمی‌کند را ندارد. در نتیجه، اگر هنوز هم به استفاده از ویندوز XP علاقه دارید، شاید این حفره‌ی امنیتی مجبورتان کند تا نسخه‌های جدید ویندوز را تهیه کنید.

نصب این بروزرسانی از سوی مایکروسافت ضروری اعلام شده است.

منبع: Tech Radar

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه