ویندوز ۱۰ اس رونمایی شد

۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۶ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۴ دقیقه

مایکروسافت دقایقی پیش از نسخه‌ی جدید ویندوز ۱۰ به اسم «ویندوز ۱۰ اس» (Windows 10 S) رونمایی کرد. این نسخه‌ی جدید ویندوز ۱۰ اصولا جواب مایکروسافت به Chrome OS شرکت گوگل است؛ سیستم عاملی که روی کامپیوترهای بسیار ضعیف کار می‌کند و برای استفاده در سیستم‌های آموزشی ساخته شده.

مایکروسافت در مراسم رونمایی از این ویندوز، فراموش نکرد که به ساده‌تر بودن ویندوز ۱۰ اس نسبت به نسخه‌ی اصلی اشاره کند: “هر چیزی که روی ویندوز ۱۰ اس اجرا می‌شود، از فروشگاه ویندوز دانلود شده است.”

مایکروسافت ویندوز ۱۰ اس را برای مدرسه‌ها و استفاده در سیستم‌های آموزشی ساخته است.

در طول مراسم، مایکروسافت از توانایی پشتیبانی ویندوز ۱۰ اس از تمام دستگاه‌ها و لوازم جانبی مختلف مثل ویندوز ۱۰ اصلی پشتیبانی می‌کند. مایکروسافت هم‌چنین گفت که هر مرورگر وب که روی فروشگاه ویندوز قرار داشته باشد، می‌تواند روی ویندوز ۱۰ اس اجرا شود؛ یعنی اصولا گوگل اگر می‌خواهد کروم را به ویندوز ۱۰ اس بیاورد، باید آن را در فروشگاه ویندوز عرضه کند.

این حرکت هم راهکار دیگری برای مجبور کردن افراد به استفاده از مرورگر Edge خود مایکروسافت است؛ طوری که در حال حاضر اگر کامپیوتر شما ویندوز ۱۰ اس داشته باشد، خبری از کروم روی آن نخواهد بود و مجبور به استفاده از Edge هستید.

استفاده، تنظیم و آماده کردن ویندوز ۱۰ اس برای دانش‌آموزی که تازه می‌خواهد وارد این سیستم عامل شود، فقط ۱۵ ثانیه طول خواهد کشید. ویندوز ۱۰ پرو هم حتی چنین سرعتی نخواهد داشت. می‌توان تمام کامپیوترهای یک مدرسه با یک حافظه‌ی USB و در ۳۰ ثانیه تنظیم و آماده‌ی استفاده کرد.

مایکروسافت ویندوز ۱۰ اس را برای مدرسه‌ها و استفاده در سیستم‌های آموزشی ساخته است. مایکروسافت با مجموعه‌ی بزرگی از شرکت‌های مختلفی مثل Acer یا Asus برای ساخت دستگاه‌هایی که ویندوز ۱۰ اس دارند وارد همکاری شده است.

قیمت دستگاه‌هایی که ویندوز ۱۰ اس دارند از ۱۸۹ دلار شروع می‌شود و این دستگاه‌ها از تابستان وارد بازار می‌شوند. تمام کسانی که یکی از این دستگاه‌ها را بخرند، یک سال اشتراک رایگان Minecraft: Education Edition را دریافت می‌کنند. تمام این دستگاه‌ها هم‌چنین Office 365 رایگان و نرم‌افزاری برای کنترل به اسم Microsoft Teams دارند.

اگر یک دستگاه که ویندوز ۱۰ اس دارد بخرید و دل‌تان بخواهد مثل یک کامپیوتر ویندوزی معمولی با آن رفتار کنید، می‌توانید ویندوز دستگاه‌تان را به نسخه‌ی Pro ارتقا دهید تا نرم‌افزارها به صورت قبل شروع به کار کردن کنند.

منبع: The Verge

telegram_ad2_1

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۵ دیدگاه
  1. Avatar قاسم

    سلام خدمت همه ی دوستان بچه ها اگه به سیستم های رایانه ای علاقه دارید سعی کنید لینوکس یاد بگیرید اولش خیلی سخته ولی وقتی راه افتادین به اونایی که از ویندوز استفاده میکنن میخندین

  2. Avatar محمد رضا

    اینکه مایکروسافت میخواد کاربران رو مجبور به استفاده از مرورگر خودش بکنه عملی کاملا اشتباهه.با این کار فکر میکنم نفرت عمومی نسبت به مایکروسافت افزایش پیدا کنه.در ضمن توی خیلی از کشور ها دسترسی به استور مایکروسافت کار ساده ای نیست.این کار افراد رو مجبور میکنه که حتما یک اکانت مایکروسافت بسازند که ممکنه برای خیلی ها خوشایند نباشه.

  3. Avatar امبرحسین

    ببخشید ولی یک تجربه نا موفق و احمقانه از یه شرکت که بعدش یادش میره چی داده دست مردم دوباره داره تکرار میشه این همون ویندوز ۸ آر تی هستش که تو استور مایکروسافتش بی آب و علف تر از بیابونه!!! مایکروسافت اگر میخواد ادای اپل و در آره باید یه فکری اول به فکر استورش یکنه بعدا جنس بده دست مشتری من به عنوان فروشنده لپتاپ به هیچ عنوان همچین چیزی رو به مصرف کننده خودم پیشنهاد نمیکنم!

    1. Avatar محمد

      اولا کروم او اس مال اپل نیست…….
      مال گوگل هست
      ثانیا این سیستم عامل قدرتمند برای سخت افزار های ضعیف هست بسیار مفید هم خواهد بود ….

      امیدوارم دیجی کالا با قیمت منصفانه عرضه کنه من که مشتاقم

    2. Avatar محسن

      ببخشید دارم اینو میگم
      به احتمال زیاد شما یک فروشنده اماتور باید باشید
      وگرنه هر فروشنده ای میدونه این بهترین اتفاق میتونه تو سال جدید باشه
      و اگر در مورد سبستم عامل ها اگاهی داشته باشید میفهمید ارتی با این خیلی فرق داره
      لب تاب جدید مایکروسافت و نیازی نیست شما به خریدار پیشنهاد ندید خریدارها خودشون پیشنهاد میدن که بیارید مطمئن باشید
      لبتاب حدید مایکروسافت یکی از بینظیرترین لبتاب هاست
      درضمن لبتاب های ویندوز ۱۰ اس با قیمت خیلی پایین جای تبلت هارو هم میگیره که قیمتشون بیشتر از این لبتاب های ایسر و اچ پی هستش که با دویست دلار قراره بیان داخل بازار

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه