ویندوز ۷ بزرگ‌ترین قربانی باج‌افزار WannaCry بود

۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۶ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

باج‌افزار WannaCry در طول چند هفته گذشته بسیاری از کشورها و کامپیوترهای مختلفی را آلوده کرد. این باج‌افزار استفاده از کامپیوترهایی که از سیستم عامل ویندوز استفاده می‌کردند را مسدود می‌کرد و کاربران برای رهایی از آن باید ۳۰۰ دلار به هکرها پرداخت می‌کردند.

براساس اطلاعاتی که Kaspersky Lab منتشر کرده، بیش از ۹۸ درصد کامپیوترهایی که به این باج‌افزار آلوده شده‌اند از سیستم عامل ویندوز ۷ استفاده می‌کردند. در ادامه هم گفته شد که سیستم‌‌های عامل ویندوز XP، ویندوز ۲۰۰۸ R2 Server از جمله دیگر قربانیان این باج‌افزار بوده‌اند.

در حال حاضر سیستم عامل ویندوز ۷ کاربران بسیار زیادی دارد که میزان آن‌ها چهار برابر بیشتر از کاربران ویندوز ۱۰ است. به همین دلیل باج‌افزار WannaCry به راحتی اکثر این سیستم‌ها را آلوده کرده است. در آمار جدید مشخص شده که سیستم عامل ویندوز XP درصد کمی را به خودش اختصاص داده. البته مایکروسافت مشکل امنیتی که باعث نفوذ این باج‌افزار به کامپیوترهای ویندوزی میشد را از بین برده؛ اما از آنجایی که کاربران خیلی دیر کامپیوترهای خودشان را به‌روزرسان می‌کنند به این باج‌افزار آلوده شده‌اند.

این باج‌افزار در هفته‌های اخیر کامپیوترهای بسیاری از بیمارستان‌ و مراکز مختلف را از کار انداخته است.

 

منبع: The Verge

‌‌‌telegram_ad2_1

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

یک دیدگاه
  1. Avatar سیدحسین هاشمی

    سال گذشته یکی از همکاران سیستمش رو پیش من آورده بود که دقیقا همین علائم رو داشت. فقط تونستم براش fdisk کنم و تمام اطلاعاتش پرید.

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه