ویژگی‌های ممتاز آیپد پرو

۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه

بعد از ماه‌ها انتظار و شنیدن انواع اخبار و شایعات درست و نادرست، بالاخره بزرگ‌ترین تبلت اپل، آیپد پرو وارد بازار شد. 

این محصول دارای نمایشگر بزرگ، پردازنده‌ی قوی و چهار بلندگو است. به علاوه، برای راحت‌تر انجام دادن کارهای اداری و خلاقانه، یک قلم استایلوس هم به همراه آن طراحی شده که جداگانه قابل خریداری است.

آیپد پرو بزرگ‌ترین تبلیتی هست که اپل تا به امروز عرضه کرده. این دستگاه از آبان ماه با قیمت ۷۹۹ دلار روی وب سایت اپل عرضه شده و از ۲۰ آبان (امروز) هم روی سایت AT&T برای فروش گذاشته شده است. AT&T اعلام کرده که مشترکین فعلی این اپراتور می‌توانند با پرداخت ۱۰ دلار ماهیانه از امکانات اینترنت روی دستگاه بهره‌مند شوند.

در ادامه چند مورد از ویژگی‌های ممتاز آیپد پرو را معرفی می‌کنیم:

ipad pro wide screen

نمایشگر بزرگ

نمایشگر آیپد پرو ۱۲٫۹ اینچی هست، با رزولوشن ۲۷۳۲ × ۲۰۴۸؛ یعنی جمعا ۵٫۶ میلیون پیکسل در صفحه. برای این‌که تصویر روشن‌تری از نمایشگر داشته باشید، خوب است بدانید که کیبورد مجازی آن به اندازه‌ی یک کیبورد حقیقی است. به علاوه، نواختن کلیدهای پیانوی مجازی روی آن بسیار آسان است.

‌‌

پردازنده و باتری قوی

این دستگاه سخت‌افزار قوی‌ای هم دارد؛ یک پردازنده‌ی A9X که در قیاس با چیپ A8X، دوبرابر پهنای باند حافظه و ذخیره در اختیار کاربر قرار می‌دهد. شرکت اپل اعلام کرده که آیپد پرو از ۸۰ درصد از تمامی کامپیوترهای پورتابلی که در طی یک سال اخیر عرضه شده، سریع‌تر است. باتری این دستگاه ۱۰ ساعت دوام دارد.

ipad-pro-keyboard-hero

کیبورد هوشمند

آیپد پرو یک کیبورد هوشمند هم دارد که جدا از دستگاه (آپشنال)، به قمیت ۱۶۹ دلار فروخته می‌شود. مجموعه‌ی تبلت با اتصال این کیبورد، فرق چندانی با یک لپ‌تاپ نخواهد داشت. کلیدهای این کیبورد بهینه شده‌اند و هنگامی که به اتصال هوشمند آیپد پرو وصل شود، سیستم عامل iOS 9 سریعا آن را تشخیص می‌دهد و به حالت استفاده از کیبورد حقیقی درمی‌آید.

ipad pro - stylus

قلم استایلوس

این وسیله هم به طور آپشنال با قیمت ۹۹ دلار در کنار دستگاه قابل خریداری است. قلم بسیار روان روی سطح نمایشگر حرکت می‌کند و حسی بسیار شبیه به نوشتن روی کاغذ را به کاربر می‌دهد.

خوب است بدانید که کیبورد مجازی آن به اندازه‌ی یک کیبورد حقیقی است. به علاوه، نواختن کلیدهای پیانوی مجازی روی آن بسیار آسان است.

این اولین بار است که اپل یک قلم در کنار محصول‌اش طراحی کرده. دقت بالا و حداقل تاخیر از دیگر ویژگی‌های این قلم هستند که آن را به ابزار مناسبی برای کارهای هنری و ظریف تبدیل کرده‌اند. اپلیکیشن‌هایی مانند «مایکروسافت آفیس» برای کاربری قلم اپل بهینه می‌شوند. به این ترتیب شیوه‌ی مستند کردن و ثبت اطلاعات بسیار راحت خواهد بود.

اسپیکرهای قوی

ضخامت آیپد پرو تنها ۶٫۹ میلیمتر است و ۷۱۲ گرم وزن دارد. با این حال چهار اسپیکر بسیار قوی دارد که سه برابر بلندتر از اسپیکرهای «آیپد ایر ۲» (iPad Air 2) هستند.

منبع: Laptopmag

راهنمای خرید آیفون
برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۵ دیدگاه
  1. Avatar Vz

    سلام ببخشید من چند وقتی است که ایپد پرو گرفتم اما بازى و برنامه رو نصب نمیکنه
    چی کار کنم ؟

  2. Avatar علیرضا پورجبار

    ویژگی ایپد پرو :
    قلم مخصوص و سیاست اپل برای فروش ایپد هاش که هیچ ایپدی اون قلم رو پشتیبانی نمیکنه.
    صفحه بزرگ ۱۳ اینچ …( مثلا واسه خودش استاندارد درست کرده و خواسته کلا با برند های دیگه متفاوت باشه سایزش)
    و نرم افزار های اختصاصی که هیچ محصول اپل اون رو نمیتونه داشته باشه.
    انشاالله اپل واسه رقابت با سرفیس یه تبلت با سیستم عامل مکینتاش طراحی کنه و بتونه بفروشه اون رو.
    حالا هی تیم کوک بیاد سرفیس رو مسغره بکنه.

  3. Avatar سجاد کیوانمرز

    اپل توی کنفرانس گفت ” آیپد پرو از ۸۰ کامپیوترهای قابل حمل قویتر است ” نه اینکه ۸۰ درصد از تمامی کامپیوترهای قابل حمل قویتر است! لطفا اصلاح کنید در متن.

    1. فرهنگ حشمتی فرهنگ حشمتی

      اصلاح شد. ممنون از توجه‌تون.

  4. Avatar Hala Madrid

    توصیف نشدنیییییییییییییییییییییییی!!!

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه