پاسخ اپل به نگرانی‌های ناشی از حریم شخصی در آیفون ۶s

۲۱ شهریور ۱۳۹۴ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

اپل در آیفون‌های جدیدش دوربین جدید هوشمند و ویژگی‌های نوینی برای سیری معرفی کرد، اما این ویژگی‌ها در زمینه‌ی حریم شخصی کاربران، نگرانی‌های را دامن زده‌اند.

اپل در بیانیه‌ای به وب‌سایت TechCrunch، نگرانی‌های ناشی از حریم شخصی در گوشی‌های آیفون ۶s را مورد خطاب قرار داده است.

 مقاله‌های مختلفی درباره‌ی ویژگی “هی سیری” (Hey Siri) منتشر شده‌اند. این ویژگی به کاربر اجازه‌ می‌دهد هر زمان که بخواهد با گفتن هی سیری آن را فعال کند. این بدین معنی است که میکروفون گوشی باید همیشه روشن باشد. از سوی دیگر، ویژگی جدید آیفون ۶s  تحت عنوان Live Photos باعث می‌شود دوربین، وقتی که فعال است، به طور پیوسته صدا و ویدیوی شما را ضبط کند. کاربرد Live Photos این است که کمی بیش از یک ثانیه قبل و بعد از ثبت تصویر، ویدیو ضبط می‌کند. البته هر دوی این ویژگی‌ها را می‌توان غیر فعال کرد.

اپل در بیانیه‌ای به وب‌سایت TechCrunch سعی کرده نگرانی‌های ناشی از این ویژگی‌ها را رفع کند. مسوولان اپل درباره‌ی سیری می‌گویند، تمام صداهای ضبط شده فقط در خود دستگاه پردازش می‌شوند و تنها پس از فعال شدن سیری، صداها به اپل فرستاده می‌شود. براساس بیانیه‌ی اپل به TechCrunch، “تحت هیچ شرایطی آیفون ۶s قبل از فعال شدن این ویژگی، گفته‌های کاربران را ضبط و به اپل ارسال نمی‌کند.”

البته نگرانی بابت میکروفون همیشه‌-روشن که اپل از آن پشتیبانی می‌کند، کاملا منطقی است. افرادی که به حریم شخصی خود اهمیت می‌دهند، با این قضیه راحت نیستند. البته این نگرانی چیز جدیدی نیست. دستیاران صوتی همیشه‌-روشن چند سالی است که در گوشی‌های اندرویدی دیده می‌شوند. در واقع، اگر شما از یک گوشی اندرویدی مدرن استفاده می‌کنید، احتمالا دقیقا همان کاری را می‌کند که سیری در آیفون‌های جدید انجام می‌دهد.

اپل در مورد Live Photos هم همان نکته را بیان می‌کند. گرچه دوربین و میکروفون همیشه در حال ضبط کردن هستند، اما هیچ چیزی تا زمانی که یک تصویر ثبت کنید، ذخیره نمی‌شود. به این ترتیب محتوای ضبط شده ذخیره نمی‌شود، بلکه با ضبط محتوای جدید حذف شده و از بین می‌رود.

مسوولان اپل همیشه سعی کرده‌اند اپل را به عنوان شرکتی معرفی کنند که به حریم شخصی افراد احترام می گذارند، بنابراین کاملا منطقی است که برای این نگرانی‌های مطرح شده توضیحاتی ارایه دهند.

منبع: TechCrunch

راهنمای خرید آیفون
برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه