قابلیت پاسخ هوشمند برای نسخه‌ی وب Inbox هم مهیا شد

۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

گوگل نسخه‌ی وب Inbox by Gmail را هم مجهز به قابلیت پاسخ هوشمند (Smart Reply) کرده است. قبلا این قابلیت فقط برای نسخه‌ی اپلیکیشنی این برنامه در دسترس بود.

Inbox by Gmail نام برنامه‌ای است که برای مدیریت ایمیل‌های کاربران استفاده می‌شود. در این برنامه برای ایمیل‌های دریافتی، تعدادی جواب پیش‌فرض آماده است. به این ترتیب کاربر بدون نیاز به تایپ کردن، جوابی را سریعا برای مخاطب‌اش ارسال می‌کند.

گوگل هر دو نسخه‌ی اپلیکیشن و وب این برنامه را ارایه داده بود. اما کاربران اپلیکیشن Inbox از آبان ماه متوجه قابلیت جدیدی شدند که گوگل برای‌شان فراهم کرده بود. این قابلیت پاسخ هوشمند نام داشت و به سرعت از محبوبیت بالایی برخوردار شد.

پاسخ هوشمند با توجه به متن ایمیل دریافتی، جواب‌هایی را به صورت پیش‌فرض و حالت نسبتا خنثی پیشنهاد می‌دهد. کافیست تا کاربر یکی از این جواب‌ها را انتخاب و سریعا در پاسخ ایمیل، ارسال کند.

این ویژگی شبیه به گزینه‌هایی هست که در قسمت پیام‌نویسی گوشی‌های غیرهوشمند (Feature Phone) تحت عنوان Template تعبیه شده بود. Templateها تعدادی پاسخ آماده بودند که کاربر را از هربار تایپ کردن جواب، خلاص می‌کرد. با توجه به اینکه گوشی‌های غیرهوشمند، لمسی نبودند و تایپ پیام با آن‌ها زمان‌بر بود، این یک ویژگی کاربردی محسوب می‌شد.

به علاوه کاربر می‌تواند با استفاده از نسخه‌ی وب اپلیکیشن Inbox، این پاسخ‌های آماده را قبل از ارسال، ویرایش کند یا به صلاحدید خودش، تغییراتی روی آن انجام بدهد.

گوگل اعلام می‌کند که ۱۰ درصد جواب‌‌های کاربران برای ایمیل‌های‌شان، با استفاده از همین قابلیت پاسخ هوشمند صورت می‌گیرد.

در حال حاضر قرار نیست Inbox by Gmail جایگزین جیمیل (Gmail) باشد. گوگل فعلا این اپ را برای تست قابلیت‌های جدید به راه انداخته است. قابلیت پاسخ هوشمند روی جیمیل اجرا نشده است.

ویدیوی خلاصه این کارکرد را ببینید…

منبع: The Verge و Ubergizmo

 

 

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه