پایان مهلت شرکت در مسابقه‌ی عکاسی دیجی‌کالا مگ

۳ اسفند ۱۴۰۰ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه

مهلت شرکت در مسابقه‌ی بزرگ عکاسی دیجی‌کالا مگ به پایان رسید.

مسابقه‌ی عکاسی دیجی‌کالا مگ با هدف مشخص کردن برترین گوشی مناسب عکاسی به‌صورت یک تست نامشخص (Blind Test) برگزار شد. در این آزمون، هشت مدل از برترین گوشی‌های مناسب عکاسی در سال ۲۰۱۵ انتخاب شده و با هر کدام در شرایط مختلف، عکاسی شد. سپس برای انتخاب بهترین عکس، بدون مشخص کردن اینکه کدام عکس با کدام گوشی گرفته شده، یک نظرسنجی برگزار شد.

بخش اصلی این مسابقه، مشخص کردن این هشت گوشی توسط کاربران بود که بیش از ۲۰۰۰ کاربر در این قسمت شرکت کردند. قرعه‌کشی برندگان این بخش، طی هفته‌ی جاری انجام و به قید قرعه، به سه نفر از کسانی که هر هشت گوشی را درست حدس زده باشند، جوایزی اهدا خواهد شد.

اما به بخش دوم مسابقه، یعنی اعلام برترین گوشی مناسب عکاسی توسط نظرات کاربران می‌پردازیم.

ابتدا نگاهی به پاسخ مسابقه می‌اندازیم:

گوشی شماره ۱: LG G4

گوشی شماره ۲: Apple iPhone 6s Plus

گوشی شماره ۳: Microsoft Lumia 640XL

گوشی شماره ۴: Huawei Mate S

گوشی شماره ۵: Samsung Galaxy Note 5

گوشی شماره ۶: HTC One M9

گوشی شماره ۷: Sony Xperia Z5

گوشی شماره ۸: Samsung Galaxy S6 edge

اگر برای پیدا کردن پاسخ صحیح، تنها از حدس و گمان استفاده کنیم، بیش از ۴۰ هزار حالت وجود خواهد داشت، بنابراین احتمال حدس زدن پاسخ صحیح، ۰٫۰۰۲۵ درصد خواهد بود. اما با روش حذفی، می‌توان این احتمال را به ۵۰ درصد افزایش داد!

برای شروع بهتر است از روش حذفی و مگاپیکسل تصاویر استفاده کرد. مثلا اکسپریا Z5 تنها گوشی این رقابت است که دوربینی ۲۳ مگاپیکسلی دارد. لازم به ذکر است که مگاپیکسل تصاویر را می‌توانید با ضرب طول در عرض عکس به‌دست آورید.

بنابراین گوشی‌های آیفون ۶s پلاس با رزولوشن ۱۲ مگاپیکسل، لومیا ۶۴۰XL (که در حالت خودکار و نسبت تصویر ۱۶:۹ با رزولوشن ۱۰ مگاپیکسل عکس می‌گیرد)، هواوی میت S که تنها سنسور ۱۳ مگاپیکسلی این رقابت را دارد، One M9 با حسگر ۲۰ مگاپیکسلی و اکسپریا Z5 با حسگر ۲۳ مگاپیکسلی، به‌راحتی قابل‌شناسایی هستند.

تنها سه گوشی G4، نوت ۵ و S6 edge باقی می‌مانند که همگی حسگری ۱۶ مگاپیکسلی دارند. با ذخیره‌ی سه تصویر بر روی کامپیوتر و مقایسه‌ی منوی Details این تصاویر، متوجه خواهید که در قسمت دیافراگم دو مدل، عبارت f/1.9 و یک مورد f/1.8 نوشته شده است. همان‌طور که می‌دانید، گشودگی دیافراگم دوربین G4، معادل f/1.8 است، بنابراین تنها دو مورد باقی خواهند ماند؛ تصاویر شماره‌ی ۵ و ۸ که هر دو با دوربین‌های کاملا یکسان گرفته شده‌اند؛ گلکسی نوت ۵ و گلکسی S6 edge.
بنابراین شانس حدس پاسخ صحیح این مسابقه، ۵۰٪ خواهد بود.

نتایج نظرسنجی کاربران به‌صورت زیر است:

Digikala_Mag_Blind_Camera_Resaults_01

ال‌جی G4 عنوان برترین گوشی مناسب عکاسی را از دیدگاه کاربران دیجی‌کالا مگ دریافت کرد.

ال‌جی G4 با کسب ۳۵ درصد آرا، توانست عنوان برترین گوشی مناسب عکاسی از دیدگاه کاربران دیجی‌کالا مگ را دریافت کند. گوشی‌های سامسونگ گلکسی S6 edge و سونی اکسپریا Z5 هم با ۱۶ و ۱۵ درصد، رتبه‌های دوم و سوم را کسب کردند. هواوی میت S هم تنها با دو درصد از کل آرا، ضعیف‌ترین گوشی از بین این ۸ مدل بوده است.

قرعه‌کشی برندگان این مسابقه، طی هفته‌ی جاری انجام خواهند شد.

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۶۲ دیدگاه
  1. مجید اسدی

    چرا لقمه رو دور سرتون میچرخونید؟ فقط کافیه با نرم افزار اندروید”گالری کوئیک پیک” دیتایل عکس رو بزنید تا هم بگه چند مگاپیکسله هم تاریخ و ساعت ثبت عکس رو بزنه هم مدل دوربین یا گوشی ای که عکس توسط اون گرفته شده رو بهتون نشون بده البته توی این مسابقه دیتایل عکسها دست کاری شده بودن و نام گوشی رو از دیتایلشون حذف کرده بودن فقط عکسای دوربین کنون بود که دست نخورده بودن.

  2. mojtaba

    نظر بعدیم اینه که من توی دیجی دوربین g4 lg و Huawei honor 4x (گوشی که میخوام بخرممقایسه کردم توی شکل واقعا بعضی جاهاش تفاوت زیادی توی جزییات و کیفیت ندیدم و بعضی جاهای شکل هم انر برتر بود و بالعکس تو بعضی موارد هم مطمانا g4 برتری داشت.این اتفاق توی سه حالت رخ میده
    ۱:اینکه سیستم مقایسه ی دوربین دیجی کالا مشکل داشته باشه
    ۲:اینکه دوربین g4 نسبتا ضعیف باشه.که تقریبا محاله
    ۳:اینکه دوربین انر ۴ ایکس قوی باشه(که بعید نیست)
    لطفا یکی منو از این مطلب اگاه کنه

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه