اپل پتنت ساخت دکمه Home با ماده‌ی فلز مایع را ثبت کرد

۲۰ اسفند ۱۳۹۴ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

اپل پتنت جدیدی را ثبت کرده که نشان می‌دهد این شرکت قصد دارد ساختار دکمه Home گوشی‌های آیفون‌اش را عوض کند. دکمه‌ی Home در گوشی‌های آیفون یکی از پرکاربردترین قسمت‌های سخت‌افزاری  است. این دکمه معمولا بعد از مدتی، ایرادهایی پیدا می‌کند و به خوبی قبل کار نمی‌کند. به همین دلیل هم بسیاری از کاربران با ایجاد تغییری در ساختار این دکمه موافق هستند. در همین مورد، شرکت اپل پتنت جدیدی را به ثبت رسانده که نشان می‌دهد این شرکت در فکر ایجاد تغییراتی روی این دکمه است.

چنان که در این پتنت دیده می‌شود، اپل می‌‌خواهد برای دکمه‌ی Home از ماده‌ی فلز مایع (Liquidmetal) استفاده کند. در اینجا منظور از فلز مایع، جیوه نیست؛ در واقع این یک نام تجاری است که انیستیتوی تکنولوژی کالیفرنیا (CalTech) روی مجموعه‌ای از مواد گذاشته است. این‌ها موادی هستند که در این انیستیتو از سری آلیاژهای فلز شیشه‌ای ساخته شده‌‌اند. فلز مایع دارای ویژگی‌هایی از قبیل مقاومت کششی بالا، مقاومت بالا در مورد خوردگی و ضریب بازگشت بالاست و خاصیت ارتجاعی دارد، ضمن این‌که مانند مواد ترموپلاستیکی، با حرارت دادن هم براحتی تغییر شکل می‌دهد و از این رو تولید اشکال مختلف با این ماده آسان است.

apple-patent-home-button-liquidmetal-pressure-sensative-iphone_-2

ویژگی‌های ذکر شده باعث می‌شوند که حالت برگشتی این دکمه بعد از فشار دست کاربر، راحت‌تر و باکیفیت‌تر از حالت فعلی باشد و نسبت به دکمه‌های فعلی هم طول عمر بیش‌تری داشته باشد. علاوه بر اینها، شاید اپل بتواند در صورت استفاده از این ماده دکمه‌ی Home را حساس به فشار هم تولید کند.

اغلب دکمه‌های فعلی در بازار موبایل از جنس تیتانیوم یا فولاد ضدزنگ ساخته می‌شوند.

اپل مدتی است که به استفاده از ماده‌ی فلز مایع در دستگاه‌هایش فکر می‌کند و قسمت Ejector سیم کارت آیفون‌ها را از این ماده ساخته است. هنوز هیچ اطلاعی درباره‌ی زمان یا نحوه‌ی استفاده‌ی اپل از این قابلیت در دسترس نیست.

منبع: Ubergizmo و Apple Insider

راهنمای خرید آیفون
برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۶ دیدگاه
  1. محمد

    من خیلی ها را میشناسم که اصلا کلید هوم مجازی را فعال نکردن

  2. علیرضا

    به هر حال هر چیزی دلیل خودش رو داره
    این موضوع هم همون جریان معما چو حل گشت آسان شود است
    و مطمئناً ایده خوبی بوده که سران اپل هم اون رو تایید کردن
    در ضمن اپل یک برند جهانی است و به تمام جهان صادرات دارد و به نظر من دلیل شما که ما ایرانیا از دکمه های مجازی استفاده می کنیم قانع کننده نیست
    در ضمن من با نظر سعید آقا هم موافقم ۱۰۰ درصد سران شرکت اپل نیاز بازار را میدانند و به خاطر همین است که دکمه Home را حذف نکردن.
    باتشکر…

  3. سعید

    آرمین عزیز فکر نمیکنم دکمه Home به صورت نرم افزاری تمام قابلیت های خودش رو نشون بده ! وقتی به هر دلیلی گوشی شما مشکل پیدا میکنه و لازمه که Mode گوشی رو عوض کنید باید از دکمه Home استفاده کنید. و ۱۰۰% باید یقین داشته باشیم که تمام مسائل و مشکلاتی که باهاش روبرو هستیم رو میدونن و بهترین راهکار رو ارائه میدن

  4. آرمین

    ما میگیم کلا دکمه Home که هم جاگیر و هم انعطاف پذیری کمتری نسبت به دکمه های روی صفحه نمایش داره, حذف کنید, در عوض اپل براش پتنت جدید ثبت میکنه… تمام دوستام همه از دکمه های مجازی روی صفحه استفاده میکنند که دکمه اصلی خراب نشه…خوب اگر اینجوریه که فلسفه اش چیه؟؟؟؟حذف کن و دکمه نرم افزاری قرار بده ….. کلا نشون میده اپل حتی اگر چیز مفیدی وجود داشته باشه, برای اینکه خودش را متفاوت نشون بده, به چیز نازلتر مصرف کننده را سوق میده….بجای حسگر اثر انگشت هم میتونه از روش التراسونیک استفاده کنه و یا مثل سونی Xperia Z5, اون دکمه را به کنار گوشی منتقل کنه.

    1. عبداله رضوی

      قرار نیست چون همه تو ایران از هوم نرم‌افزاری استفاده میکنن اپل بیاد حذفش کنه…

    2. محسن قدیریان

      خب دوست عزیز فکر کنم شما به یکسری چیزا توجه نمیکنی اگر بخواد اینکار کنه که میشه کپی از رقیباش دیگه اعتبارش پایین میاد واسه اپل کاری نداره مثه بعضی از دوستان میگن که اپل فلان چیز نداره یا فلان خوب واسه این شرکت که کاری نداره ولی باید چیزی رو واسه گوشیاش قرار بده که در اینده کسی نخواد بیاد ازش شکایت کنه توجه کردین

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه