پتنت جدید گوگل از جان عابران پیاده حفاظت می‌کند

۲۱ بهمن ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

گوگل سعی می‌کند ماشین‌های خودران خیلی مطمئنی بسازد که هیچ‌گاه تصادف نمی‌کنند. با این حال ظاهرا از دستیابی صد درصدی به هدف خود مطمئن نیست چون پتنتی را ثبت کرده که از صدمات وارده به عابر پیاده پس از تصادف می‌کاهد. این پتنت چیزی نیست جز ماده‌ای به شدت چسبناک در جلوی خودرو که به محض تصادف با عابر پیاده، باعث چسبیدن او به خودرو و مانع از پرتاب شدنش می‌شود.

مکانیسم این ابداع بدین صورت است که وقتی خودرو با عابر پیاده برخورد می‌کند، آن آدم بخت برگشته محکم به خودرو می‌چسبد و پرتاب نمی‌شود. این کار دست کم باعث می‌شود که عابر پیاده ضربه‌ی دوم را از جای دیگر نخورد. معمولا در تصادف خودروها با عابر پیاده، عابر پس از برخورد پرتاب می‌شود و روی زمین می‌افتد. بسیاری از افراد به دلیل همین زمین خوردن‌ها و اصابت سرشان به کف خیابان یا جدول جانشان از دست می‌رود.

google patent

این ماده‌ی چسبناک همیشه در قسمت جلوی خودرو وجود ندارد. در آن صورت به هنگام رانندگی همه چیز به خودرو می‌چسبید. در عوض خود آن زیر لایه‌ای است که فقط به هنگام ضربه‌ی شدید می‌شکند و لایه‌ی چسبناک به بدن عابر می‌چسبد. پیش از این بعضی دیگر از تولید کنندگان خودرو سعی کرده بودند فکری به حال عابران پیاده و تصادف با آن‌ها بکنند. مثلا ولوو ایربگ‌هایی را در جلوی خودرو کار گذاشته بود. ولی هیچ‌کدام از ابداعات از برخورد دوم جلوگیری نمی‌کنند. با این حال خود این چسبیدن به خودرو می‌تواند مشکلاتی را ایجاد کند. از جمله اینکه ممکن است با باقی ماندن عابر پیاده روی کاپوت ماشین، دید راننده پس از تصادف سد شود و در نتیجه خطرات جدیدی بوجود بیاید.

منبع: The Verge

کانال تلگرام دیجی کالا مگ

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۳ دیدگاه
  1. Avatar مهرداد

    اونطوری لباس عابر پیاده پاره میشه که 😐

  2. Avatar محمدرسول

    سلام
    از خبرهای خوبی که منتشر میکنید ممنونم.
    چرا توی عنوان و متن خبر اصرار دارید از کلمه «پتنت» استفاده کنید؟؟ خوب بگید اختراع دیگه. مگه اختراع چشه؟

  3. Avatar سروش

    جمله اینکه ممکن است با باقی ماندن عابر پیاده روی کاپوت ماشین، دید راننده پس از تصادف سد شود و در نتیجه خطرات جدیدی بوجود بیاید.
    واسه ماشین های خود رانه 😐

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه