[اینفوگرافیک] برای پیشگیری از پدیده گرم شدن زمین چه کنیم؟

۲۱ فروردین ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
پدیده گرم شدن زمین

پدیده گرم شدن زمین حاصل گسترش شهر نشینی و پیشرفت صنعت است. مسئله‌ای که تاثیر زیادی بر زندگی انسان‌ها دارد. بالا آمدن سطح آب اقیانوس ها و آب شدن یخ‌های قطبی باعث زیر آب رفتن بخشی از شهرهای ساحلی شده است. بارندگی و کشاورزی هم تحت تاثیر این عوامل است.

اما برای پیشگیری از پدیده‌ی گرم شدن زمین چه‌کار می‌شود کرد؟ این اینفوگرافیک را ببیید.

محافظت از آب

میزان مصرف آب خود را کم کنید. زمان حمام رفتن را کوتاه‌تر کنید، شیرهای آب را وقتی استفاده نمی‌کنید ببندید و از مصرف بی‌رویه آب بپرهیزید.

کم کردن زباله‌ها

انتشار گازهای گلخانه‌ای را با جدا کردن زباله‌ها و کمک به بازیافت کم کنید. کالای قابل بازیافت خریداری کنید. کیسه پلاستیکی کمتری استفاده کنید و آن‌ها را برای استفاده بعدی نگه دارید.

ذخیره انرژی

با خاموش کردن وسایل برقی وقتی از آن‌ها استفاده نمی‌کنیم در مصرف انرژی صرفه‌جویی کنید. لامپ‌های کم‌مصرف و وسایلی با مصرف بهینه انرژی خریداری کنید.

سفر سبز

یک‌سوم مصرف سوخت در دنیا به خاطر وسایل نقلیه است. پس ماشین شخصی را کنار بگذارید و پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری را شروع کنید. وسایل نقلیه عمومی هم کمک‌کننده هستند.

انرژی پاک

تا جایی که امکان دارد از انرژی‌های تجدیدپذیر استفاده کنید. اگر پنل‌های خورشیدی تهیه کنید می‌توانید انرژی لازم برای خانه را تامین کنید. استفاده از وسایل خورشیدی کوچک هم ارزشمند است.

شروعی کوچک

کارهای کوچک هم می‌توانند در زندگی ما تغییر ایجاد کنند. کاشتن درخت و خرید محصولات محلی می‌تواند رد پای کربن در محیط را کم‌رنگ‌تر کند.

پدیده گرم شدن زمین

telegram_ad2_1

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۲ دیدگاه
  1. Avatar مهدی

    حتی استفاده کمتر از تلفن هوشمندی که همراهمون هست باعث میشه مقدار زیادی در انرژی برق صرفه جویی بشه

  2. Avatar ...

    این نکات رو باید باید بزرگ روی تابلو در همه ی شهر ها نصب کنن

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه