اینتل تایید کرد:‌ پردازنده‌های Skylake باعث هنگ کردن کامپیوتر می‌شوند

۲۲ دی ۱۳۹۴ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

اینتل وجود یک باگ بزرگ را در سری جدید پردازنده‌های نسل ششم خود تایید کرده است. این پردازنده‌های جدید، ظاهرا به هنگام پردازش‌های سنگین باعث می‌شوند تا کامپیوترها کاملا هنگ کنند.

اینتل گفته است که مشکل را حل کرده و فعلا مشغول صحبت با شرکت‌های سازنده‌ی کامپیوتر است.

باگ پردازنده‌های Skylake توسط عده‌ای ریاضی‌دان کشف شده است که از برنامه‌ی Prime95 استفاده می‌کرده‌اند. این نرم‌افزار، بار پردازشی زیادی را روی CPU قرار می‌دهد و برای پیدا کردن اعداد اول به کار می‌رود. ریاضی‌دان‌ها به هنگام استفاده از این نرم‌افزار روی پردازنده‌های نسل ششم اینتل، متوجه شده‌اند که کامپیوترها هنگ می‌کنند. این باگ فعلا فقط روی سیستم‌های عامل ویندوز و لینوکس دیده شده است.

اینتل هم وجود این باگ را تایید کرده و گفته است که فقط روی پردازنده‌هایی که معماری Skylake دارند پیدا می‌شود. این شرکت هم‌چنین به این موضوع اشاره کرده که این باگ فقط به نرم‌افزار Prime95 هم مربوط نمی‌شود و بعضی از پردازش‌های پیچیده‌ ممکن است باعث هنگ کردن کامپیوترها شوند.

شرکت اینتل گفته است که مشکل را حل کرده است و فعلا مشغول صحبت با شرکت‌های سازنده‌ی کامپیوتر است تا باگ را توسط یک آپدیت BIOS حل کنند.

منبع: Tom’s Hardware

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۲ دیدگاه
  1. Avatar سینا

    واقعا که گند زد.

  2. Avatar شهاب

    ممنون بابت خبر . پس فعلاً تا بررسی و حل شدن مشکل رو سوکت ۱۱۵۰ می مونیم. در ثانی هنوز قیمت اسکای لیک ها تو ایران متعادل نشده مثلا آی تری ۶۳۰۰ حدود ۵۵۰ تومنه که با این پول میشه یه آی فایو هاسول خرید…

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه