احتمال استفاده از پردازنده‌های شش هسته‌ای در آیفون‌های بعدی

۱ مهر ۱۳۹۴ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

شرکت اپل امسال برای گوشی‌های آیفون ۶s و آیفون ۶s پلاس از تراشه‌های A9 استفاده کرد تا بتواند عملکرد محصولاتش را در مقایسه با گوشی‌های قبلی‌اش بهبود ببخشد. درحالی که تا مدتی دیگر گوشی‌های جدید اپل راهی بازار می‌شوند، امروز شایعه‌هایی درباره نسل جدید تراشه‌های اپل که A10 نام دارند، منتشر شده است.

به‌نظر می‌رسد که شرکت اپل قصد دارد در آیفون‌های بعدی از پردازنده‌های A10 که از شش هسته بهره می‌برند، استفاده کند.

براساس اطلاعات منتشر شده از سوی یک سایت چینی شرکت اپل قصد دارد در سال ۲۰۱۶ میلادی از این پردازنده‌ها در محصولات خودش استفاده کند. در این اطلاعات گفته شده که این پردازنده جدید شش هسته‌ای خواهد بود. تا این لحظه شرکت اپل تنها از سه هسته برای پردازنده‌های خودش استفاده کرده بود و به همین دلیل این پردازنده‌ها در آزمون‌های مختلف، امتیاز کمتری نسبت محصولات اندرویدی به‌دست می‌آوردند.
به احتمال زیاد پردازنده‌های A10 با معماری ۱۴ یا ۱۰ نانومتری ساخته خواهند شد. همچنین به‌نظر می‌رسد که این پردازنده‌ها با همکاری سامسونگ تولید شوند؛ اما این احتمال وجود دارد که اینتل هم در ساخت آن‌ها نقش داشته باشد.
این اطلاعات از سوی منبعی منتشر شده که قبلا اطلاعات دقیقی درباره پردازنده‌های A9 منتشر کرده بود. در حال حاضر این پردازنده در مراحل اولیه ساخت به سر می‌برد و در آینده خبرهای بیشتری درباره آن‌ها منتشر خواهد شد.

منبع: GSM Arena

راهنمای خرید آیفون
برچسب‌ها :
دیدگاه شما

یک دیدگاه
  1. Avatar ترانه

    اپل مثل همیشه عالی…

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه