پرواز به مرز فضا با هواپیمای خورشیدی

۲۰ فروردین ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

هواپیماهای خورشیدی تا به حال روی کوهستان‌های آلپ و حتی دور دنیا پرواز کرده‌اند، اما تیم جدیدی برنامه‌ای بسیار بزرگ‌تر در ذهن دارد: شرکت SolarStratos می‌خواهد تا یک هواپیمای خورشیدی را به مرز فضا ببرد. این شرکت برنامه دارد تا هواپیمای‌شان را در ارتفاع ۸۰ هزار فوت (۲۴ هزار متری) از سطح زمین بالا ببرد؛ در این نقطه، انحنای زمین و هم‌چنین ستارگان نمایان می‌شوند.

این هواپیما قرار است اولین هواپیمای خورشیدی دو نفره‌ی دنیا باشد.

هدف این پروژه، به تصویر کشیدن ظرفیت و توانایی انرژی‌های تجدید پذیر است. این پروژه هم‌چنین می‌خواهد امکان پرواز انسان به چنین ارتفاعی را توسط هواپیماهای خورشیدی بررسی کند. با اینکه شرکت SolarStratos از سال ۲۰۱۴ این پروژه را آغاز کرده است، همین تازگی‌ها توانسته این پروژه را به نقطه‌ای مهم برساند. ساخت پایگاه اصلی شرکت SolarStratos برای آزمایش و تست هواپیمای خورشیدی آن‌ها، به پایان رسیده است.

Solar-Power-3

هواپیمایی که SolarStratos روی آن آزمایش خواهد کرد توسط شرکت PC-Aero ساخته شده است. این هواپیما قرار است اولین هواپیمای خورشیدی دو نفره‌ی دنیا باشد. ۲۲ متر مربع از پنل‌های خورشیدی، سطح این هواپیما را پوشانده‌اند. این پنل‌ها یک موتور الکتریکی ۳۲ کیلوواتی و یک باتری ۲۰ لیتیومی که ظرفیت ۲۰ کیلووات ساعت دارد را تغذیه می‌کنند. با استفاده از این موتور و باطری، هواپیمای ساخته شده می‌تواند ۲۴ ساعت در هوا بماند.

برای پایین آوردن وزن، این هواپیما کابین تحت فشار نخواهد داشت. در عوض، خلبان این هواپیما یک لباس مخصوص تحت فشار خواهد پوشید؛ مثل لباس‌هایی که فضانوردها می‌پوشند. با توجه به اینکه لباس خلبان به هواپیما وصل است و انرژی این لباس را هواپیما تامین می‌کند، خلبان نمی‌تواند به بیرون بپرد یا از چتر استفاده کند.

solar-power-2

می‌توانید با دیدن ویدیوی زیر، ایده‌ی پروژه‌ی شرکت SolarStratos برای پرواز به مرز فضا را بهتر درک کنید.

‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

منبع: New Atlas

telegram_ad2_1

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه