پروجکت‌وان؛ خودروی ترسناک مرسدس!

۱۸ فروردین ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

قرار است از آن ۲۷۵ دستگاه تولید شود؛ خودرویی که فقط یک ماموریت برای شما دارد و آن هم فراهم‌ کردن تجربه‌ی سواری از یک خودروی دلهره‌آور با سرعت و هیجان خودروی فرمول یک در لباسی جدید و متفاوت است.

اگر در مورد مشخصات فنی Project One برایتان بگوییم، احتمالا تعجیب می‌کنید. مرسدس آ.ام.گ از یک پیشرانه‌ی ۶ سیلندر خورجینی آن هم با حجم ۱.۶ لیتر برای محصول جدیدش تعبیه کرده است! شاید با شنیدن حجم ۱.۶ لیتر به یاد خودروهای داخلی بیافتید اما نکته‌ی جالب اینجاست که پروجکت‌وان با همین پیشرانه‌ می‌تواند حداکثر توان خروجی ۱۰۰۰ اسب‌بخار تولید کند! این پیشرانه مهندسی بی‌نظیری دارد و البته، به سیستم پرخوران توربوشارژ هم مجهز شده است. همین امر باعث شده تا پروجکت وان‌ بتواند به حداکثر سرعت ۳۵۰ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند. مرسدس قصد دارد به پاس سالگرد ۵۰ سالگی AMG، این خودروی بی‌نظیر را معرفی کند.

این خودرو هم مشخصات فنی‌ شگفت‌انگیزی دارد و هم از زبان طراحی منحصربه‌فردی بهره می‌برد. مرسدس تا امروز تصاویر واضحی از این خودرو منتشر نکرده و فقط به تیزر آن بسنده کرده است. با این حال می‌توانیم حس یک خودروی جسور، خشن، ترسناک و باابهت را از آن بگیریم. هنوز قیمت و زمان ‌عرضه‌ی دقیق این اتومبیل مشخص نشده اما به‌نظر می‌رسد، برای عرضه‌ی نهایی محصول باید تا اواخر سال ۲۰۲۰ منتظر بمانیم.

نظر شما در مورد این آلمانی هیجان‌انگیز چیست؟

منبع: Motor1

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۲ دیدگاه
  1. علی رضا خردمند

    نظر من اول اینه که دم شما گرم خشایار خان که همیشه ما رو طرفدار دیجیکالا نگه میداری…

    نظر دوم هم اینه که هر فردی با دیدن این خودرو ؛ کلاه خود را به افتخار مهندسی بی نقص آلمانیها برخواهد داشت.

    ولی خیلی هم انسان افسرده میشه که چرا ایران از ده سال پیش با صنعت آلمان و ژاپن خداحافظی کرده و به سمت صنعت پر از خطای چینی ها رفته است…

  2. ///mahdispd

    بازدهی موتورشو عشقه ۱۰۰۰اسب بخار با موتوری که هم حجم آردی هستش!!!

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه