عکس ۷۰ مگابایتی پلوتو را از این‌جا دانلود کنید

۲۰ فروردین ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

ناسا هنوز هم مشغول دریافت تصاویر ثبت شده‌ی فضاپیمای «افق‌های نو» است. این سازمان، اخیرا تصاویری از سطح پلوتو دریافت کرده است که در قسمت‌هایی از آن، اموج عجیبی مشاهده می‌شود. در ضمن ناسا عکسی فوق‌العاده با حجم ۷۰ مگابایت را برای دانلود روی سایت خود قرار داده است. 

عکس‌های جدیدی که کاوشگر افق‌های نو فرستاده است، سطح پلوتو را پیچیده و مواج نشان می‌دهد.

«بیل مک‌کینن» (Bill McKinnon) درباره‌ی تصویری که از سطح پلوتو گرفته‌اند می‌گوید: «بیشتر شبیه پوسته‌ی درخت یا فلس اژدها است تا مناطق جغرافیایی معمول.»

ناسا به تازگی عکسی فوق‌العاده با کیفیت از سیاره‌ی کوتوله‌ی پلوتو برای دانلود گذاشته است. این عکس ۷۰ مگابایتی را می‌توانید با کلیک روی تصویر زیر دانلود کنید.

PLUTO_!

این عکس توسط دوربین Ralph که روی فضاپیمای افق‌های نو نصب شده گرفته شده است. این دوربین، تصاویری با ادغام سه طیف قرمز، آبی و نزدیک فروسرخ می‌گیرد. این عکس، به محققان برای بررسی تمام مراحلی که موجب تشکیل چنین سطح پیچیده‌ای شده است کمک خواهد کرد.

کاوشگر افق‌های نو هم‌چنین عکس دیگری هم از پلوتو فرستاده است که توسط دوربین LORRI گرفته شده. این دوربین فقط به‌صورت سیاه و سفید تصویربرداری می‌کند و عکسی که در پایین می‌بینید، توسط داده‌هایی که دوربین Ralph گرفته رنگ‌آمیزی شده است.

aweaweas OPJIWrj

فضاپیمای افق‌های نو در حال حاضر ۹۰ میلیون کیلومتر با پلوتو فاصله دارد.

منبع: BBC

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه