تلاش پلیس برای باز کردن قفل گوشی‌های آیفون با استفاده از اثر انگشت مرده‌ها!

۵ فروردین ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

می‌دانستید در آمریکا استفاده از اثر انگشت مردگان برای باز کردن قفل گوشی‌های آیفون قانونی است؟ البته گوشی‌هایی که هنوز متعلق به شخص دیگری نشده‌اند. به علاوه گزارش اخیر فوربز افشا کرده که چند سالی است ماموران اجرای قانون از چنین روشی برای کشف و دست یافتن به شواهد استفاده می‌کنند. باب مولدر متخصص پزشکی قانونی اف.بی.آی این گزارش را تایید کرده و درباره جزییات پرونده‌ای صحبت کرده که بنظر می‌رسد اولین مورد جدی در استفاده پلیس از اثر انگشت فرد مرده برای دور زدن قفل ایمنی اثر انگشت اپل بوده است. و این کار حداقل از سال ۲۰۱۶ به صورت گسترده برای حل پرونده‌ها ادامه داشته است.

فوربز اطلاعاتی از سوی منابع خبری متفاوت منتشر کرده که همه‌شان به بازپرسان پلیس محلی یا فدرال نزدیک بوده‌اند. آنها می‌گویند که در حال حاضر این یک روش معمول است بخصوص در مواردی مثل پرونده‌های مرگ بر اثر اووردوز مواد مخدر چون پلیس سعی دارد با باز کردن قفل گوشی آیفون متوفی شماره تماس فروشنده مواد مخدرش را پیدا کند.

در برخی پرونده‌ها این شیوه موفقیت‌آمیز است اما در برخی دیگر کار به این سادگی نیست چون گذر زمان باعث شده که اثر انگشت فرد نتواند برای باز کردن قفل گوشی درست عمل کند. اگر در جریان نیستید باید بدانید که اگر گوشی آیفون شما برای ۴۸ ساعت مورد استفاده قرار نگیرد، کاربران مجبور خواهند بود اول پسورد گوشی‌شان را وارد کنند تا بعد بتوانند از گزینه تشخیص هویت لمسی استفاده کنند. درنتیجه اگر پلیس زمان را از دست بدهد و دیر به گوشی متوفی دسترسی پیدا کند، پنجره مربوط به تشخیص هویت با اثر انگشت بسته می‌شود و در نتیجه آنها دیگر نمی‌توانند قفل گوشی را باز کنند.

در سال گذشته چند پرونده باز شد که پلیس فدرال آمریکا نیاز به باز کردن قفل گوشی‌های اپل داشت ولی از پس این کار برنیامد و اپل هم همکاری چندانی نکرد.

منبع: ubergizmo

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه