پلی‌استیشن۴ یک ترابایتی سخت‌افزار جدید ندارد

۱ خرداد ۱۳۹۷ | ۰۸:۵۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

سونی حدود دو ماه پیش خبر از بروزرسانی سخت‌افزار پلی‌استیشن۴ داد. البته این بروزرسانی سخت‌افزاری بیش‌تر به نفع خود سونی است تا مصرف‌کننده‌ها.

سونی سخت‌افزار پلی‌استیشن۴ را بروزرسانی کرده است، اما فقط مدل ۵۰۰ گیگابایتی آن را.

کنسول‌های بازی در ابتدا با ضرر فروخته می‌شوند؛ طوری که سخت افزار پلی‌استیشن۴ یا ایکس‌باکس وان در ابتدا برای سونی و مایکروسافت هزینه‌ی تولید بیشتری از قیمت نهایی کنسول دارد. در نتیجه سخت‌افزار کنسول‌های بازی هر چند وقت یکبار بروزرسانی می‌شود. دلیل این بروزرسانی هم کم کردن هزینه‌ی ساخت کنسول‌ها است. یعنی این بروزرسانی نه‌تنها قرار نیست سخت‌افزاری قوی‌تر یا بهتری ارایه دهد، بلکه حتی در برخی مواقع سخت‌افزار را نسبت به نسخه‌ی اولیه ضعیف‌تر هم می‌کند. برای مثال اولین مدل کنسول پلی‌استیشن۳ یک پردازنده‌ی پلی‌استیشن۲ هم روی برد اصلی‌اش داشت که از روی مدل‌های بعدی حذف شد.

PS4-1

سونی گفته بود که بروزرسانی سخت‌افزاری پلی‌استیشن۴ در قالب یک مادربرد کوچک‌تر صورت خواهد گرفت. این سخت‌افزار جدید، طبق گفته‌ی سونی در حالت استندبای ۳۶ درصد و در حالت روشن ۲۵ درصد کمتر انرژی مصرف می‌کند. قرار بود این پلی‌استیشن۴های جدید از اواسط ماه جاری میلادی یعنی حدود دو هفته‌ی پیش عرضه شوند.

سونی در کنار این خبر، گفته بود که برنامه‌ای هم برای عرضه‌ی مدلی یک ترابایتی از پلی‌استیشن۴ دارد. نکته‌ی مهم این جا است که سونی مدل‌های یک ترابایتی را که اخیرا عرضه شده‌اند، با سخت‌افزار قدیمی عرضه کرده است. می‌توان گفت که سونی روی کنسول‌های پلی‌استیشن۴ که سخت‌افزار قدیمی داشتند و روی دست‌اش مانده بوده یک هارد ۱ ترابایتی نصب و آن‌ها را روانه‌ی بازار کرده است.

اگر می‌خواهید کنسول پلی‌استیشن۴ بخرید، بد نیست بدانید که کد سخت‌افزار بروزرسانی شده CUH-1200 است، در حالی که سخت‌افزار قدیمی با کد CUH-1100 عرضه شده است. کنسول یک ترابایتی پلی‌استیشن۴ هم که اخیرا عرضه شده، کدش CUH-1100 است.

اگر پلی‌استیشن۴ یک ترابایتی با سخت‌افزار جدید می‌خواهید، احتمالا باید تا تمام شدن مدل‌های فعلی صبر کنید.

منبع: Gizmodo

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه