پنج خودروی لوکس و گران‌قیمت دونالد ترامپ

۱۸ فروردین ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۳ دقیقه

ترامپ، رئیس جمهور جدید یا همان سرمایه دار بزرگ آمریکا؛ ثروتمندی که برای حساب ‌و ‌کتاب دارایی‌اش به یک قلم و کاغذ بزرگ برای نوشتن صفرهای زیاد لازم دارید. (گفته می‌شود ثروت او بیش از ۱۴ هزار میلیارد تومان است که برای درک این عدد فقط چند ثانیه تمرکز کنید!) شخصی که تنها ارزش یک جت خصوصی او بیش از ۱۰۰ میلیون دلار است. (حدود ۳۶۰ میلیارد تومان) احتمالا برای شما علاقمندان خودرو آشنایی با ۵ خودروی کلکسیونی این سرمایه‌دار ثروتمند، روایتی جذاب باشد. پس نگاهی به ۵ خودروی کلکسیونی رئیس جمهور جدید آمریکا می‌کنیم.

۱. مرسدس بنز SLR مک‌لارن

trump-cars1

مرسدس‌بنز اس‌ال‌آر مک‌لارن، خودرویی است به یادماندنی با طراحی چشم‌نواز و قدرتی باورنکردنی. در دل این اتومبیل، یک موتور ۸ سیلندر ۵.۴ لیتری مخفی شده که با یک استارت، غرش ۶۱۷ اسب‌بخار قدرت و ۷۸۰ نیوتون‌متر گشتاوری آن، کف خیابان‌ها را به لرزه درمی‌آورد . احتمالا کسی نمی‌تواند در نگاه اول عاشق این اتومبیل نشود! اگر روزی ملاقات مهمی داشته باشید و دیرتان شده باشد، نیاز نیست نگران باشید، چراکه در داخل این اتومبیل تنها به ۳.۳ ثانیه زمان احتیاج دارید از حال سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسید. هم‌چنین در صورت نیاز می‌توانید به حداکثر سرعت ۳۳۷ کیلومتربرساعت نیز، در طول مسیر نزدیک شوید. در سال ۲۰۰۵ ترامپ با پرداخت ۴۵۵هزار دلار(۱میلیارد و۴۰۰ میلیون تومان) این خودرو را در مقابل برج خود تحویل گرفت.

۲. لامبورگینی دیابلو VT

trump-cars2

لامبورگینی، نامی آشنا برای عاشقان سرعت است. حال فرض کنید که یکی از مدل‌های شاهکار و تاریخی آن را داشته باشید. لامبورگینی دیابلو ۱۹۹۷ از یک پیشرانه‌ی ۶ لیتری ۱۲ سیلندر خورجینی سود می‌جوید که به لطف همین قلب تپنده، توانایی تولید ۵۳۰ اسب‌بخار قدرت و ۶۰۵ نیوتون.متر گشتاور دارد و می‌تواند به حداکثر سرعت ۳۲۰ کیلومتر بر ساعت نیز دست پیدا کند. این خودروی اسپرت از ویژگی‌هایی نظیر سیستم صوتی پیشرفته و تنظیمات صندلی و فرمان برای یک تجربه‌ی رانندگی ایده‌آل، برخوردار است. این اتومبیل بین سال‌های ۱۹۹۳ تا ۱۹۹۸ تولید و تنها حدود ۴۰۰ دستگاه از آن ساخته شد.

۳. شورولت کامارو ایندیاناپولیس

trump-cars3

نمی‌توان ثروتمند آمریکایی بود و مالک یکی از خودروهای اسپرت و معروف آن نبود. گویا ترامپ ۷۰ ساله قصد ندارد باور کند که سن و سالی از او گذشته است، برای همین با خریداری یک شورولت کاماروی مخصوص، حس‌وحال یک جوان ۲۰ ساله را برای خود دست‌وپا کرده است. این کامارو به یک پیشرانه ۶.۲ لیتری ۸ سیلندر خورجینی مجهز شده که می‌تواند  ۴۲۶ اسب‌بخار قدرت تولید کند.

در سال ۲۰۱۱، به لطف ۱۰۰ سالگی مسابقه Indianapolis 500، به ترامپ پیشنهاد شد که به عنوان راننده‌ی خودروی مارشال پشت این کاماروی مخصوص بنشیند. این خبر انتقادهای شدیدی از سوی مردم به دنبال داشت و کمپین‌های مختلفی علیه او در فیس‌بوک به‌راه انداخته شد. به‌همین خاطر ترامپ از نشستن پشت این کامارو امتناع کرد و  A.J. Foyt، راننده‌ی حرفه‌ای ریس این مسئولیت را به عهده گرفت.

۴. رولز‌ رویس فانتوم

trump-cars4

رولز رویس فانتوم جزو یکی از لوکس‌ترین خودروهای دنیا محسوب می‌شود که قیمت پایه‌ی آن از ۵۰۰ هزار دلار( ۱.۸ میلیارد تومان) آغاز می‌شود. با سفارش‌ امکانات بیشتر و تغییرات ظاهری آن، قیمت این اتومبیل نیز به‌طور چشمگیری افزایش می‌یابد. حال تصور قیمت فضایی با بهترین امکانات یک فانتوم برای سرمایه‌دار بزرگی که کمربندهای جت خصوصی او از طلاست، دور از ذهن نیست. درمورد رولزرویس جالب است بدانید که در سال ۱۲۸۵ تاسیس و در سال ۱۳۷۷ توسط شرکت ب.ام.و به‌طور کامل خریداری شد. فانتوم یکی از لوکس‌ترین محصولات این کمپانی بوده که برای اولین بار در سال ۱۳۰۴ متولد شده است.

۵. رولزرویس سیلور کلاود

trump-cars5

اگر ثروتمند باشید، حتما کمبود یک خودروی انگلیسی در گاراژ مخصوص و کلکسیونی اتومبیل‌هایتان احساس می‌کنید. به‌همین‌دلیل است که ترامپ بجای یکی، نام دو عدد از خودروهای لوکس رولز‌رویس را در لیست اتومبیل‌های شخصی خود ثبت کرده است. گویا ترامپ هم علاقه‌ی زیادی به خودروهای کلاسیک دارد که یکی از خودروهای کلکسیونی او به نام رولز رویس سیلور کلود، به دهه‌ی ۵۰ میلادی تعلق دارد. در بعضی منابع گفته شده که این خودرو، یکی از اولین اتومبیل‌های ترامپ است. این رولزرویس مجهز به یک پیشرانه‌ی ۶ سیلندر خطی ۴.۹ لیتری با توان ۱۵۵ اسب‌بخار بوده که با همراهی گیربکس ۴سرعته خودکار آن، برای رسیدن از حال سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت حدود ۱۴ ثانیه زمان لازم است. حداکثر سرعت این خودرو ۱۶۵.۶ کیلومتر بر ساعت ذکر شده است.

حال شما بگوئید که بین این ۵ خودروی لوکس ترامپ، کدام‌یک را بیشتر از همه می‌پسندید؟

telegram_ad2_1

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۲۱ دیدگاه
  1. Avatar هادي سرعت

    شورولت عالیه
    ماشین جدیدش ندیدین

  2. Avatar هادي سرعت

    چقدر این مرسدس تو دلبروست????

  3. Avatar امیر

    دیابلو و فانتوم????

  4. Avatar MohSen

    ممنون از مطلب خوبتون. به نظر من بنز SLR از همش بهتر بود

  5. Avatar فرزان

    با اینکه واقعا ازش متنفرم ولی سلیقشو تمجیدمیکنم فقط جای یه فراری خالیه ؟!!!

  6. Avatar mahdispd

    بابا ایولا حالا خدا کنه این پولاشو علیه ما خرج نکنه

  • 1
  • 2
loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه