پنج ویژگی مهم موتو اکس و موتو جی ۲۰۱۵

۱۶ بهمن ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۴ دقیقه
Moto

در سال ۲۰۱۳ شرکت موتورولا اولین نسل از گوشی‌های موتو اکس را معرفی کرد. این موبایل اولین محصولی بود که پس از خریداری شدن موتورولا توسط گوگل راهی بازار شد. موتو اکس محصول فوق‌العاده‌ای نبود، اما چیزی داشت که نظر خریداران را به‌سمت خودش جلب می‌کرد.

شرکت موتورولا روز گذشته گوشی‌های موتو اکس و موتو جی ۲۰۱۵ را معرفی کرد. محصولاتی که ویژگی‌های بسیار جالبی برای آن‌ها در نظر گرفته شده است.

این گوشی را می‌شد به شکل بسیار زیادی شخصی‌سازی کرد. خریداران می‌توانستند رنگ بخش‌های مختلف گوشی را مشخص کنند و محصولی را در اختیار بگیرند که تنها برای آن‌ها ساخته شده است. شرکت موتورولا این‌کار را برای گوشی موتو جی هم انجام داد و با این‌ اقدام سعی کرد نظر افراد بیشتری را به سمت خودش جلب کند.

moto1

اکنون نسل سوم گوشی‌های سری موتو معرفی شده‌اند. شرکت موتورولا برنامه شگفت‌انگیزی برای معرفی این گوشی‌ها نداشت، چرا که تمام مشخصات این محصولات از قبل به بیرون درز کرده بودند. سه گوشی از مدل‌های موتو معرفی شدند که سه قیمت متفاوت برای آن‌ها در نظر گرفته شده بود. همچنین در این گوشی‌ها سعی شده بود که محدودیت‌های سیستم‌عامل اندروید تا اندازه بسیار زیادی برداشته شود، تا کاربران بتوانند از قدرت واقعی این گوشی‌ها بهره‌مند شوند. موتورولا ۵ ویژگی بسیار خوب را روی گوشی‌های موتو اکس و موتو جی به‌کار برده که در ادامه به معرفی آن‌ها می‌پردازیم.

moto2

۱- موتو اکس استایل
شرکت موتورولا از نظر ظاهری محصولات شگفت‌انگیزی تولید نمی‌کند. گوشی جدید این شرکت که موتو اکس استایل نام دارد هم ظاهری مانند مدل‌های قبلی دارد. البته باید به این موضوع اشاره کنیم که این گوشی در اندازه بزرگ‌تری ساخته شده و از یک صفحه‌نمایش ۵.۷ اینچی بهره می‌برد. موتورولا سعی کرده که قسمت‌های اصلی این گوشی را با توجه به اندازه بزرگ آن بهبود ببخشد. از بین این تغییرات می‌توان به سرعت شارژ بالای این گوشی اشاره کرد. براساس گفته‌های شرکت سازنده این گوشی ۵۰ درصد زودتر از گوشی گلکسی S6 سامسونگ شارژ می‌شود. همچنین باید به این موضوع اشاره کنیم که این محصول از شبکه LTE هم پشتیبانی می‌کند. البته مهم‌ترین ویژگی آن می‌تواند قابلیت شخصی‌سازی باشد که کاربران می‌توانند آن را در رنگ‌های مختلف خریداری کنند.

moto3

۲- موتو اکس پلی
از دیگر محصولاتی که موتورولا در روز گذشته معرفی کرد، گوشی‌ای به نام موتو اکس پلی بود. این گوشی را می‌توان نمونه کوچک‌تر گوشی موتو اکس استایل نامید. همچنین این محصول با قیمت ارزانی که دارد می‌تواند جایگزینی برای گوشی موتو جی باشد. موتو اکس استایل یک صفحه‌نمایش ۵.۵ اینچی دارد و باتری‌ای با ظرفیت بالا برای آن در نظر گرفته شده است. باتری موتو اکس پلی می‌تواند تا ۲ روز این دستگاه را روشن نگه‌دارد. همچنین با ۱۵ دقیقه شارژ این گوشی، می‌توانید تا ۸ ساعت از آن استفاده کنید. البته این گوشی از شبکه LTE پشتیبانی نمی‌کند. درحال حاضر موتو اکس پلی فقط در اروپا، آمریکای لاتین و کانادا عرضه می‌شود و هنوز تاریخ عرضه آن در کشورهای دیگر مشخص نشده است.

moto4

۳- موتو جی با قابلیت شخصی‌سازی بالا
موتورولا اعلام کرد که موتو جی ۲۰۱۵ را می‌توان به شکل کاملا شخصی‌سازی شده خریداری کرد. این گوشی که جزو محصولات پایین‌رده بازار به‌حساب می‌آید قصد دارد به محصول شگفت‌انگیزی تبدیل شود. موتو جی از نظر سخت‌افزاری ضعیف‌تر از موتو اکس پلی و موتو اکس استایل است. یک صفحه‌نمایش ۵ اینچی برای آن در نظر گرفته شده و از شبکه LTE پشتیبانی می‌کند. همچنین باید به این موضوع اشاره کنیم که موتورولا تمام ویژگی‌هایی که برای شخصی‌سازی موتو اکس در نظر گرفته را، برای این محصول هم آماده کرده است. می‌توانید رنگ و نوع قاب پشتی گوشی خود را تغییر دهید. این محصول از هم اکنون در بازار عرضه شده و می‌توان آن‌را خریداری کرد.

moto5

۴- دوربین‌های خوب
دوربین یکی از مسایلی است که همیشه در گوشی‌های اندرویدی مورد توجه کاربران قرار می‌گیرد. دوربین گوشی‌های اندرویدی یا بسیار خوب هستند و یا کیفیت راضی کننده‌ای را به‌نمایش در نمی‌آورند. موتورولا با در نظر گرفتن چنین چیزی سعی کرده که دوربین‌های خوبی را برای محصولات جدیدش به‌کار ببرد. گوشی موتو اکس استایل و موتو اکس پلی دارای یک دوربین جلوی ۵ مگاپیکسلی هستند. همچنین یک دوربین ۲۱ مگاپیکسلی در پشت این گوشی‌ها قرار گرفته که بسیاری از منتقدان مستقل به کیفیت بالای آن اشاره کرده‌اند. گوشی موتو اکس استایل می‌تواند با کیفیت ۴K فیلم‌برداری کند و گوشی موتو اکس پلی هم فیلم‌هایی با کیفیت ۱۰۸۰p ضبط می‌کند. گوشی موتو جی کیفیت فیلم‌برداری خوبی دارد و با دوربین ۱۳ مگاپیکسلی‌ای که برای آن در نظر گرفته شده، می‌تواند کاربران را راضی نگه‌دارد.

moto6

۵- قیمت مناسب
در مقایسه با گوشی‌های معمولی بازار، محصولات موتورولا بسیار ارزان قیمت به‌حساب می‌آیند. گوشی موتو اکس استایل که در شهریور ماه راهی بازار می‌شود قرار است ۲۰۰ تا ۳۰۰ دلار کمتر از گوشی‌های پرچم‌دار بازار مانند گلکسی S6 و آیفون ۶ قیمت داشته باشد. قیمت موتو اکس پلی که مدتی دیگر راهی بازار می‌شود هم با قیمت ۳۰۰ یا ۴۰۰ دلار کمتر از گوشی‌های پرچم‌دار استاندارد راهی بازار خواهد شد. گوشی موتو جی هم با قیمت ۱۷۹ دلار از هم اکنون قابل خرید است.

moto7

منبع: Theverge

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه