وقتی که شیشه‌های عادی به پنل‌های خورشیدی تبدیل می‌شوند

۶ بهمن ۱۳۹۵ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

اگر شما به انرژی خورشیدی و استفاده از آن علاقه دارید از شنیدن این خبر خوشحال خواهید شد. شرکت «سولار ویندو» SolarWindow Technologies اعلام کرد که سلول‌های خورشیدی جدیدشان می‌توانند ۵۰ برابر پنل های خورشیدی فعلی انرژی تولید کنند.

شرکت SolarWindow Technologies شرکتی با تمرکز بر تجهیزات مربوط به انرژی خورشیدی، از پنل‌های خورشیدی جدید رونمایی کرده که انقلابی در این صنعت ایجاد می‌کنند.

 پیامد چنین دستاوردی این است که هزینه‌ی مورد نیاز برای راه‌‌اندازی سیستم انرژی خورشیدی زودتر جبران می‌شود. «جان کانکلین» (John Conklin) مدیرعامل این شرکت، این موفقیت را این‌گونه قلمداد کرد: “بزرگ‌ترین پیشرفت در تامین نیروی ۴.۶ هکتار پنجره‌ی خورشیدی است که بر ساختمان‌های تجاری ایالات متحده نصب شده‌اند.”

solarwindows-tech-640x0

نحوه‌ی ساز و کار این پنجره به این گونه است. پنل‌های شیشه‌ای اول به یک رویه‌ی فتوولتائیک متشکل از کربن، هیدروژن، نیتروژن، اکسیژن و ترکیبات دیگر آغشته می‌شوند. «لایه‌ی فعال» در سلول خورشیدی وظیفه‌ی جذب نور خورشید را دارد، در این میان، یک لایه‌ی شفاف هدایت‌کننده امکان استخراج انرژی را فراهم می‌کند. برای اینکه خاصیت شفاف پنل حفظ شود، رویه‌ی فتوولتائیک در حالت مایع و تحت فشار بر سطح پنل پراکنده می‌شود و در دمای پایین خشک می‌شود. این پنل‌های خورشیدی شفاف را می‌توان به هر پنجره‌ی شیشه‌ای یا پلاستیکی اضافه کرد.

منطقا این پنل به گونه‌ای طراحی شده که در میان پنجره‌های شیشه‌ای یا پلاستیکی قرار گیرد تا عناصر طبیعت مثل آب و باد به آن آسیب نزنند. بین ۵ تا ۱۱ سال طول می‌کشد تا سیستم‌های خورشیدی عادی، مبلغ هزینه شده برای نصب آنها را جبران کنند و علاوه بر آن به ۱۰ تا ۱۲ هکتار فضای خالی هم احتیاج دارند. شرکت «سولار ویندو» ادعا می‌کند که برخلاف پنل‌های خورشیدی عادی، محصول آنها می‌تواند از نور طبیعی، نور غیرمستقیم و حتی نور مصنوعی برای تولید انرژی استفاده کند. این ویژگی بدین معنی است که از پنل‌های خورشیدی سولار ویندو می‌توان نه تنها، در سقف بلکه در هر چهار سمت ساختمان استفاده کرد.

solarwindows-tech-display-1031x686a

این پنل‌ها تا چهار سال دیگر برای عرضه آماده خواهند بود. دستاورد این شرکت، از آن جهت اهمیت دارد که می‌تواند به فراگیر شدن استفاده از پنل‌های خورشیدی کمک کند؛ به طوری مثل پنجره‌های دوجداره به هر ساختمان مسکونی عادی راه یابد.

منبع: Digital Trends

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه