عرضه نسخه ارزان قیمت پورشه تایکان به صورت دیفرانسیل عقب

۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
پورشه تایکان

نسخه دیفرانسیل عقب ارزانی از پورشه تایکان الکتریکی وارد خط تولید این مدل می‌شود که تاکنون نسخه‌های تمام چرخ محرک ۴S، توربو و توربو S آن تولید می‌شدند.

مایکل استاینر رئیس بخش تحقیق و توسعه پورشه گفته است مدل دیفرانسیل عقب از باتری کوچک‌تری بهره خواهد برد، اما هنوز نمی‌دانیم این همان باتری ۷۹.۲ کیلووات ساعتی است که در ۴S استفاده شده یا خیر. مسافت طی شده با هربار شارژ نسخه دیفرانسیل عقب خیلی بهتر از مدل‌های تمام چرخ محرک نخواهد بود، چون کنار گذاشتن موتور جلو نه تنها کمکی به این قضیه نمی‌کند، بلکه بازده تایکان را کاهش خواهد داد. تایکان‌های تمام چرخ محرک حین حرکت در بزرگراه فقط از موتور جلو برای تامین قدرت خودرو استفاده می‌کنند، تا در مصرف باتری صرفه‌جویی شود.

فعلا مدل ۴S ارزان‌ترین تایکان است. قیمت این مدل با توان ۵۲۲ اسب بخار و باتری ۷۲.۴ کیلووات ساعتی از ۱۰۵ هزار دلار آغاز می‌شود که می‌توان آپشن باتری ۹۳.۴ کیلووات ساعتی با توان ۵۶۳ اسب بخار را هم برای آن انتخاب کرد. قیمت نسخه توربو با توان ۶۷۰ اسب بخار از ۱۵۲ هزار دلار آغاز می‌شود که با هربار شارژ مسافت ۳۲۴ کیلومتری را طی می‌کند. قیمت توربو S با توان ۷۵۰ اسب بخار که با هربار شارژ مسافت ۳۰۹ کیلومتری را طی می‌کند از ۱۸۶ هزار دلار شروع می‌شود. البته طی تستی که به تازگی صورت گرفته، تایکان توربو S توانسته با سرعت متوسط ۱۲۰ کیلومتر بر ساعت، با یکبار شارژ مسافت ۳۳۶ کیلومتری را طی کند.

پورشه هنوز درباره عرضه نسخه دیفرانسیل عقب تایکان در آمریکا نظری نداده، اما گفته الکتریکی‌سازی خط تولید پورشه فقط با عرضه سه نسخه از تایکان به پایان نمی‌رسد. انتظار می‌رود قیمت این مدل جدید حدود ۱۰۰ هزار دلار باشد.

عرضه این خودرو در شرایطی اتفاق می‌افتد که به گفته یکی از مدیران ارشد پورشه، این شرکت در واقع و برخلاف تصور عموم کارشناسان و رسانه‌ها، قصدی برای رقابت با تسلا ندارد. چرا که پورشه همچون همیشه بر ساخت خودروهای کم‌تیراژ تاکید دارد اما تسلا با عرضه خودروهایی نظیر مدل‌۳، در پی تولید خودروهای تولید انبوه با تیراژی بسیار بالاست که با اهداف پورشه تفاوتی معنادار دارد.

منبع: caranddriver

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه