با پلتفرم KoMoD آشنا شوید؛ فناوری جدید فورد برای پیدا کردن جای پارک

۱۵ تیر ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

مطابق آمار منتشر شده از سوی شهرداری‌های کلان شهرهای اروپا، نظیر لندن و فرانکفورت، هر راننده در این شهرها به طور متوسط ۶۷ ساعت در سال را صرف گشتن به دنبال جای پارک مناسب برای خودرو خود می‌کند، که این جستجو طاقت فرسا، هزینه‌ای بیش از ۱۲۵۰ یورو را برای وی به همراه خواهد داشت. با این وجود، مشکل اصلی این شهرها کمبود جای پارک نیست، بلکه اشتباه رانندگان در تشخیص جای پارک مناسب است. به همین منظور، فورد و شرکت مخابراتی وودافون، سیستمی را طراحی کرده‌اند که به رانندگان در یافتن جای پارک مناسب کمک می‌کند و در زمان، هزینه و مصرف‌سوخت صرفه‌ جویی می‌کند و از سوی دیگر، موجب کاهش آلودگی هوا نیز خواهد شد.

سرمهندس فورد اروپا، توبیاس والریوس در مورد این سیستم گفت: مسیریاب‌های ماهواره‌ای، رانندگان را در رسیدن به مقصد یاری می‌کنند، اما در خصوص پارک کردن خودرو، به خصوص در مرکز شهر، هیچ کمکی از آنها نمی‌توان گرفت. در اینجاست که سیستم پارک‌یاب فورد، به کمک رانندگان می‌آید. این سیستم براساس نزدیک‌ترین جاپارک به خودرو، داده‌های در لحظه را دریافت کرده و راهنمایی‌های لازم را به راننده اعلام می‌کند. این برنامه در حال حاضر به عنوان بخشی از یک سیستم بزرگتر به نام KoMoD، که کوتاه شده عبارت Kooperative Mobilität im digitalen Testfeld Düsseldorf، در آلمان مورد آزمون قرار گرفته است. در این برنامه آزمایشی، وضعیت جاده و اطلاعات پارکینگ‌های مربوط با آن، توسط یک کامپیوتر مرکزی دریافت شده و سپس پردازش می‌گردد.

مایکل رینارتز، سرپرست تحقیق و توسعه شرکت وودافون، در مورد این برنامه می‌گوید: هنگامی که خودروها بتوانند داده‌های خود را با اطلاعات جمع‌آوری شده توسط کامپیوتر مرکزی هماهنگ کنند، حرکت خودروها هوشمندتر صورت می‌گیرد، جستجو برای جای پارک تنش کمتری ایجاد می‌کند و مردم سریعتر به مقصد خواهند رسید. البته سیستم توسعه یافته توسط فورد و وودافون تنها برای پیدا کردن جای پارک مفید نیست، بلکه این سیستم می‌تواند اطلاعات چراغ‌های رانندگی، تونل‌ها، مشکلات و حوادث ناخواسته در ترافیک محلی و شرایط آب و هوا را نیز در لحظه به راننده اعلام کند. این فناوری کمک‌های قابل توجهی به رانندگان در طول سفرهای روزانه خواهد کرد.

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه