پیشرفت‌های Android O دیدنی نیستند

۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۶ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

نزدیک به دو ماه از رونمایی رسمی اندروید بعدی از سوی گوگل به اسم Android O می‌گذرد. امروز برای اولین بار درباره‌ی این نسخه‌ی جدید اندروید بیشتر شنیدیم. گوگل می‌گوید که می‌خواهد با این نسخه‌ی اندروید، روی اساس سیستم عامل تمرکز کند؛ چیزهایی مثل عمر باتری، امنیت، سرعت بالا آمدن گوشی و رفع باگ‌ها.

گوگل برای امنیت بیشتر، قابلیت تازه‌ای به اسم Google Play Protect را معرفی کرده است. این قابلیت اپ‌های Play Store را بررسی می‌کند تا مطمئن شود بدافزار ندارند. از این پس قرار است وقتی به گوگل پلی‌استور می‌روید، از اینکه اپ‌های شما سالم هستند و همه چیز امن است، اطمینان پیدا کنید. طوری که همه چیز به صورت واضح به شما گفته می‌شود.

گوگل می‌گوید که گوشی‌ها در Android O دو برابر سریع‌تر بالا می‌آیند و اپ‌ها هم به صورت پیش‌فرض، سریع‌تر کار خواهند کرد. ظاهرا تغییراتی اساسی در هسته‌ی سیستم انجام شده است.

درباره‌ی باتری، به نظر می‌رسد که تغییراتی که روی نحوه‌ی کار اپ‌ها در پس‌زمینه انجام شده، کاری می‌کند تا گوشی باتری کمتری مصرف کند.

تغییرات ظاهری Android O زیاد نیستند و اتفاقات بیشتر در اساس سیستم عامل اندروید رخ داده‌اند. با این حال، قرار است نشانگرهایی کوچک به گوشه‌ی آیکون اپ‌ها اضافه شود که تعداد هشدارها یا همان نوتیفیکیشن‌ها را نشان می‌ًدهد؛ چیزی که سال‌هاست روی آیفون و آیپاد وجود دارد. اگر روی آیکون اپ نگه دارید، می‌توانید ببینید این هشدار برای چیست.

گوگل کار با متن‌ها را هم ساده‌تر کرده. در Android O فقط در گوگل کروم به متن‌هایی که زیاد استفاده می‌کنید، دسترسی سریع نخواهید داشت؛ تمام اپ‌ها به متن‌های مورد استفاده‌ی شما دسترسی سریع‌تری دارند. اندروید جدید هم‌چنین می‌فهمد که برای مثال می‌خواهید یک آدرس یا شماره تلفن را انتخاب کنید و خودش کل متن را برای‌تان انتخاب می‌کند. می‌توانید هم‌چنین از متن‌های انتخاب شدهع استفاده‌های بیشتری داشته باشید.

نسخه‌ی بتا Android O از همین حالا قابل دانلود است. چیزی که گوگل به ما نگفت، اسم رسمی و کامل Android O است. این نسخه از سیستم عامل در پایان تابستان عرضه خواهد شد.

منبع: The Verge

telegram_ad2_1

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

یک دیدگاه
  1. سامان

    به نظرم خیلی خوبه بین گام های بزرگ و پیشرفت های جهشی که اکثر مواقع با باگ و مشکلات همراه هستن، گاهی سرعت رو کم کنن و به رفع نقایص بپردازن، مخصوصا اندروید که روی گوشی هی مختلفی وجود داره و به نسبت اپل کار سخت تری داره. به نظرم این بهترین کاریه که میشد برای اندرود کرد تا بیشتر از قبلکامل شه و زمنیه ای میشه برای جهش های قبلی تا با کمترین نقص همراه باشن

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه