پیش‌بینی بازی سوئد و انگلیس به سبک ماشین‌بازی! پرچم کدام‌یک امروز بالا می‌رود؟

۲۸ مهر ۱۳۹۹ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۳ دقیقه
بازی سوئد انگلیس

جام جهانی امسال میزبان شگفتی‌های زیادی شد؛ از حذف غیرمنتظر آلمان گرفته تا صدرنشینی ایران در گروه مرگ، از حذف اسپانیا و پرتغال گرفته تا صعود تیم‌هایی مثل ژاپن و کلمبیا. حالا هم برزیل حذف شده و قرعه به نام یک سری تیم قدرتمند کم ادعا برای رقابت در مرحله نیمه نهایی و درنهایت، فینال افتاده است. احتمالا در جریان هستید که امروز بازی سوئد انگلیس را در پیش داریم؛ بازی جذابی که هر دو تیم برای ماندن در روسیه تمام تلاش خود را می‌کنند. حالا تاپ‌گیر دست به کار شده و پیش‌بینی بازی انگلیس و سوئد را به سبک ماشین‌بازی برای خودرودوستان انجام داده؛ پیش‌بینی منحصربه‌فرد و عجیبی که در ادامه نظر شما را به آن جلب می‌کنیم.

سریع‌ترین خودروی جاده‌ای مال کدام‌یک است؟ سوئد یا انگلیس؟

در اولین قدم به مقایسه سرعت خودروهای انگلیسی و سوئدی می‌پردازیم. FASTEST ROAD CAR یا همان سریع‌ترین خودروی جاده‌ای احتمالا شروع خوبی برای سنجش سرعت انگلیسی‌ها و سوئدی‌ها خواهد بود. از طرف انگلیسی‌ها نماینده‌های زیادی داریم؛ از بنتلی و جگوار گرفته تا آستون‌مارتین و صدالبته مک‌لارن. سریع‌ترین رکورد خودروی انگلیسی در دست مک‌لارن F1 است که توانسته رکورد ۲۴۰ مایل بر ساعت (حدود ۳۸۶ کیلومتر بر ساعت) را در کارنامه‌ی خود ثبت کند.

حالا آن طرف سوئدی‌های کم جمعیت را داریم؛ کم‌جمعیت از بابت خودروسازی که اگر بخواهیم اسامی مشهورترین کمپانی‌های تولیدکننده اتومبیل را نام ببریم، باید به ولوو، کوینگزگ و اسکانیا بسنده کنیم. شاید جمعیت‌شان کم باشد ولی کافی است که کوینگزگ آگرا RS وارد این ماجرا شود و با رکورد سرعت ۲۷۸ مایل بر ساعت (۴۴۷ کیلومتر بر ساعت) همه چیز را به سود سوئدی‌ها تمام کند. به هرحال اختلاف ۳۸ مایل بر ساعت (۶۱ کیلومتر بر ساعت) آن هم در چنین سرعت‌های وحشتناکی برای سوپراسپرت‌های مدعی به هیچ وجه فاصله کمی نیست!

کدام بیشترین خودرو را تولید می‌کنند؟

تا این جای کار یک هیچ سوئد از انگلیس جلو است. حالا به سراغ دومین پارامتر می‌رویم تا ببینیم نتیجه به نفع کدام‌یک تمام می‌شود؟

خودروسازی انگلیس و سوئد

از کل‌کل سرعت عبور کنیم، تیراژ تولید را زیر ذره‌بین قرار می‌دهیم. همان‌طور که در ابتدای متن هم اشاره کردیم، تعداد خودروسازهای سوئدی نسبت به انگلیسی‌ها بسیار کم‌تر است. اگر این موضوع به طور مستقیم در تیراژ تولیدات خودرو این کشور تاثیر نگذارد، لااقل به طور غیرمستقیم چندان بی‌تاثیر هم نیست! سال ۲۰۱۷ انگلیس توانست ۱.۷ میلیون خودرو تولید کند اما سوئد چقدر؟ سوئد نه تنها به واحد میلیون نرسید بلکه به ۲۲۶ هزار دستگاه بسنده کرد. پس حالا به انگلیس هم یک امتیاز می‌دهیم تا نتیجه جفت یک شود.

کدام‌یک بیشترین عنوان قهرمانی فرمول‌یک را دارند؟

حالا که نتیجه حساس شده، باید به مهارت راننده‌ها تکیه کنیم؛ مثلا این که بین انگلیس و سوئد کدام‌یک از بابت نتیجه‌گیری مسابقات فرمول‌یک افتخا‌ر بیشتری در کارنامه‌ی خود ثبت کردند؟

فرمول یک

شاید برایتان جالب باشد که انگلیسی‌ها با ۱۰ راننده و ۱۷ عنوان قهرمانی پرافتخارترین هستند. متاسفیم که این‌بار سوئد هیچ حرفی برای گفتن ندارد و بازی را به انگلیسی‌های مدعی واگذار می‌کند. پس با این حساب بازی دو یک به سود انگلیس تمام می‌شود.

و اما محدودیت سرعت در خیابان‌های کدام کشور بیشتر است؟

بیاستید، فوتبال با امیدهای شیرینش تا آخرین ثانیه‌های بازی. فوتبال به ما بارها ثابت کرده که همیشه در وقت اضافه‌ها هم ضربان امید در قلب تماشاچیان شنیده می‌شود؛ اصلا راه دور نمی‌رویم، همین امسال خیلی از گل‌های جام در واپسین دقایق آخر بازی زده شدند؛ درست چند ثانیه قبل از این که داور در سوت خود بدمد و نتیجه را اعلام کند، ورق برمی‌گردد!

در انگلیس محدودیت حداکثر ۷۰ مایل بر ساعت برای رانندگان درنظر گرفته شده است. این درحالیست که سوئدی‌ها با کلی قوانین سرسخت در رانندگی  محدودیت ۱۲۰ کیلومتر بر ساعت را برای رانندگان‌شان درنظر گرفته‌اند که این یعنی ۷۵ مایل بر ساعت بیشتر از انگلیس. پس به نظر می‌رسد سوئدی‌ها در وقت اضافه کار خود را کردند و همانند خیلی از تیم‌های جام روسیه در آخرین دقیقه به نتیجه رسیدند.

تا این جای کار نتیجه جفت دو شد و صدای سوت داور برای دو نیمه وقت اضافه دمیده می‌شود. این تحلیل شیرین و عجیب تاپ‌گیر از پیش‌بینی بازی امروز بود. حالا به نظر شما در پنالتی‌ها کدام تیم به نتیجه پیروزی می‌رسد؟ سوئدی‌های جویای نام یا انگلیس‌های مغرور و مدعی؟

منبع: TopGear

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه