چرا مدت زمان اسنوز در آیفون ۹ دقیقه است؟

۷ مهر ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

شاید برای شما هم مثل بسیاری از افراد سوال باشد که چرا مدت زمان پیش‌فرض اسنوز در آیفون ۹ دقیقه است. مثلا چرا ۱۰ دقیقه نیست؟

به لطف اپل، این استاندارد هنوز هم ادامه دارد.

این‌طور که به نظر می‌رسد، اپل با این کار خواسته به تاریخ ساعت ادای احترام کند.

در زمان‌های دور، ساعت‌های مکانیکی، باید فاصله‌ی زمانی ۹ دقیقه‌ای برای اسنوز در نظر می‌گرفتند. علت این موضوع این بود که چرخ‌های ساعت‌ها اجازه نمی‌داد که اسنوز دقیقا برای ۱۰ دقیقه تنظیم شود. بنابراین، سازندگان ساعت تصمیم گرفتند که اسنوز را روی کمتر از ۱۰ دقیقه، یعنی ۹ دقیقه تنظیم کنند. این آسان‌ترین راه برای مهندسان آن زمان بود که طولانی‌ترین مدت زمان را برای اسنوز به مردم ارایه دهند.

به لطف اپل، این استاندارد هنوز هم ادامه دارد. در طراحی محصولات و سیستم‌های عامل اپل نکات ریز و ظریف زیادی وجود دارد که نشان‌دهنده‌ی احترام طراحان این شرکت به کاربران تیزبین است. به عنوان مثال، اپل برای اینکه از روشن شدن تصادفی CapsLock جلوگیری کند (اتفاقی که گاهی اوقات هنگام تایپ کردن رخ می‌دهد) این کلید را به گونه‌ای طراحی کرده که با اندکی نگه‌داشتن آن، CapsLock روشن شود.

‌‎‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

منبع: Business Insider

راهنمای خرید آیفون
برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۲ دیدگاه
  1. Avatar عبداله رضوی

    مرسی
    و نکته این که حتی روی آیکون ها و منوهای آیفون یا سایر گجت های اپل نکات ریز بسیاری وجود دارد که خود مقاله ی مفصلی رو میطلبه…

  2. Avatar ترانه

    چه باحال

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه