چرا گیم پلی Cyberpunk 2077 را زودتر نشان ندادند؟

۱۰ شهریور ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۳ دقیقه
بازی Cyberpunk 2077

هم‌اکنون چهار سال از انتشار اولین تریلر «سایبرپانک ۲۰۷۷» (Cyberpunk 2077) می‌گذرد. هنگامی که این اثر به صورت رسمی معرفی شد، استودیو «سی دی پراجکت رِد» درگیر ساخت سومین قسمت سری بازی‌ «ویچر» (The Witcher) بود و به همین دلیل، تا مدت‌ها خبری از سایبرپانک ۲۰۷۷ نشنیدیم. اما سوالی که برای خیلی از طرفداران پیش آمده بود، مربوط به غیبت طولانی‌مدت بازی می‌شد. سوالاتی مثل: بازی در چه مرحله‌ای از ساخت قرار دارد؟ پلتفرم‌های مقصد بازی کدام‌اند؟ چه زمانی می‌توانیم گیم‌پلی بازی را ببینیم؟

با تمام این صحبت‌ها، تا همین E3 2018 خبری از این اثر نبود. پس از گذشت چهار سال، بالاخره سازندگان تصمیم گرفتند تا تریلر بازی را در کنفرانس مایکروسافت به نمایش بگذارند و این سکوت را بشکنند. در جریان E3 امسال، جدا از تریلری که به صورت عمومی منتشر شد، استودیو سی‌دی پراجکت رِد گیم‌پلی بازی را هم پشت درهای بسته و تنها برای اصحاب رسانه به نمایش گذاشت. تقریبا تمام افرادی که در آن زمان توانستند گیم‌پلی بازی ببینند یک چیز می‌گفتند: سایبرپانک ۲۰۷۷ یک شاهکار است.

قطعا تا به حال بارها گیم پلی را دیده‌اید، اما موضوعی که خیلی‌ها متوجه آن نشدند، پیام مخفی سازندگان در این تریلر بود. سازنده سایبرپانک ۲۰۷۷ یک پیام مخفی را در انتهای استریم تریلر روند بازی قرار داده بود که در ادامه آن را با هم می‌خوانیم.

بازی Cyberpunk 2077

سازنده سایبرپانک ۲۰۷۷ در ابتدا از تمامی طرفداران بابت این تاخیر عذرخواهی کرده و از آن‌ها خواست تا نظرشان را با تیم سازنده در میان بگذارند: «به خاطر اینکه این همه مدت شما را منتظر گذاشتیم، معذرت می‌خواهیم. از نمایش بازی لذت بردید؟ تصمیم اینکه چه زمانی بازی را به شما نشان دهیم مسئله بسیار بزرگ و مهمی بود. خواهش می‌کنیم به فروم یا شبکه‌های اجتماعی ما بروید و نظر خود را بگویید. آیا دنیای بازی همانطوری بود که تصور می‌کردید؟ دیدگاه ما نسبت به سایبرپانک در روز روشن چه احساسی به شما می‌دهد؟ ما واقعا می‌خواهیم نظر شما را بدانیم.»

در ادامه متن، این استودیو درباره تاخیر در نمایش گیم‌پلی بازی صحبت‌هایی را ارائه کرد: «هر بار که درباره ایده نمایش گیم‌پلی بازی به طرفداران بحث می‌کنیم (موضوعی که بارها اتفاق می‌افتد) صحبت‌هایمان با این جمله که «ما هنوز ۱۰۰ درصد مطمئن نیستیم» به اتمام می‌رسد. چرا؟ چون وقتی یک سازنده گیم‌پلی بازی‌اش را به نمایش می‌گذارد، بدین معناست که بازی قرار است در نهایت به همین صورت اجرا و دیده شود. Cyberpunk 2077 در توسعه قرار دارد. ما ایده‌های زیادی در زمینه طراحی بازی داریم و خیلی از مکانیک‌ها هم تست شده‌اند، اما نمی‌دانیم که وضعیت بازی در زمان انتشار چگونه خواهد بود. این موضوع باعث شده تا نشان دادن بازی – مثل همان نمایشی که مشاهده کردید – بسیار ریسکی باشد. ما نمی‌خواهیم تا بازی‌کنان بگویند «اما در آن ویدیو قبلی فلان اسلحه یک طور دیگری شلیک می‌کرد» یا «چرا رابط کاربری و HUD را تغییر دادید؟» ایجاد تغییرات در ساخت یک بازی طبیعی است و هر روز صدها چیز تغییر می‌کند و بهتر می‌شود. ما از این میترسیدیم (و تقریبا هنوز هم می‌ترسیم) که شما فکر کنید تریلر گیم‌پلی دقیقا همان چیزی است که در بازی نهایی خواهیم دید.»

بازی Cyberpunk 2077

با توجه به این موضوع، چه چیزی باعث شد تا این استودیو تریلر گیم‌پلی را به نمایش بگذارد؟ این استودیو این‌گونه پاسخ می‌دهد: «چه عاملی به ما این شجاعت را داد تا بازی را در مراحل توسعه به نمایش بگذاریم؟ بازخورد خوب افرادی که عادت دارند بازی‌ها را در مراحل مختلف ساخت‌شان ببینند. چیزی که آن‌ها به ما گفتند (گفتند از آن چیزی که دیده‌اند واقعا لذت بردند) باعث شد تا نسخه فعلی بازی را به مخاطبان پرشور و آگاه خود نشان دهیم.»

پس از اتمام نمایش بازی، «مارچین ایوینسکی» (یکی از مدیران عامل استودیو سی‌دی پراجکت رد) گفت که شاید آن‌ها نباید این تریلر را نمایش می‌دادند و با این کار ممکن است بعضی افراد برای خرید بازی تصمیم اشتباهی بگیرند.

«آدام بادووسکی»، کارگردان بازی، در ادامه افزود که تمام چیزهایی که در این تریلر دیدید، هنوز در مرحله تست و آزمایش قرار دارند و همین باعث شد تا آن‌ها برای نمایش بازی کمی نگران باشند.

چند روز قبل اعلام شد ساخت Cyberpunk 2077 به مرحله‌ای رسیده که از ابتدا تا انتها قابل بازی است، با این حال هنوز تاریخ انتشار مشخصی برای بازی در نظر گرفته نشده.

بیشتر بخوانید: سایبرپانک ۲۰۷۷ – هر چیزی که باید درباره‌ی سایبرپانک بدانیم

منبع: GearNuke

صفحه اصلی بازی - اخبار بازی - تریلر بازی - نقد و پیش نمایش | دیجی‌کالامگ

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه