چطور پوست بدون چین و چروک داشته باشیم؟

۲۹ مهر ۱۳۹۹ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۳ دقیقه

در این مقاله ما می‌خواهیم یک راز بزرگ را با شما در میان بگذاریم؛ راز داشتن پوستی شفاف و مبارزه با چین و چروک، دوری کردن از هرچه بیشتر از اشعه‌های UV و سیگار کشیدن است. این ۲ عامل دلایل اصلی چین و چروک صورت هستند. کم شدن قابلیت کشسانی پوست و از دست دادن نرمی و رطوبت آن با مرور زمان، اجتناب‌ناپذیر است، اما با مداومت و دوری کردن از عادت‌های مضر، می‌توانید مطمئن شوید که روند پیری پوست شما تا حد ممکن آهسته شده‌ است. با ما همراه باشید تا ببینیم چطور می‌شود چین و چروک پوست صورت را کاهش داد.

از پوست‌تان در برابر آفتاب محافظت کنید

تابش نور خورشید دلیل شماره یک چین و چروک پوست است. پس برای جلوگیری از چین و چروک، باید هر طور شده از پوست در برابر اشعه‌های مضر خورشید محافظت کرد. به هیچ‌وجه نباید برای مدت طولانی در برابر تابش مستقیم نور خورشید قرار بگیریم؛ مخصوصا هنگام ظهر که آفتاب در وسط آسمان قرار گرفته است. اگر رعایت این مورد همیشه برای شما ممکن نیست و گاهی مجبورید زمانی را زیر تابش شدید خورشید قرار بگیرید، حتما یک لایه مناسب از کرم ضد آفتاب روی پوست‌تان بزنید. در کمترین میزان تابش، از SPF 15 استفاده کنید. اما اگر پوست روشنی دارید، کرم ضد آفتاب با حداقل SPF 30 یا بالاتر استفاده کنید. اگر زمان زیادی را زیر آفتاب مستقیم می‌مانید، حتما هر ۳۰ دقیقه یک‌ بار ضد آفتاب خود را تجدید کنید. اگر در استخر روباز شنا می‌کنید، پس از خشک شدن پوست‌تان، کرم یا لوسیون ضد آفتاب بزنید، حتی اگر قبل از شنا از ضد آفتاب استفاده کرده بودید؛ چرا که ضد آفتاب در آب حل می‌شود حتی اگر ضد آب باشد. در روزهای ابری هم از کرم ضدآفتاب استفاده کنید. حتی اگر نور خورشید درخشان نباشد، اشعه‌های فرابنفش به فراوانی وجود دارند؛ پس گول ابرها را نخورید.

کرم ضد آفتاب

در غذا خوردن دقت کنید!

رژیم غذایی فاکتور مهمی در مراقبت از پوست است پس باید مراقب باشید که چه چیزی می‌خورید یا چه‌ چیزهایی را نمی‌خورید. غذاهای سرشار از آنتی اکسیدان که از شما در برابر خطر رادیکال‌های آزاد و باکتری‌های تخریب‌کننده سلول‌های پوست، محافظت می‌کند، یکی از بهترین راه‌های مبارزه با پیری زودرس پوست هستند. رژیم غذایی که دارای گیاهان و سبزیجات سرشار از آنتی اکسیدان است، از ایجاد خطوط و چین و چروک روی پوست جلوگیری می‌کند و پیری را عقب می‌اندازد؛ گذشته از خواص ضد سرطانی آنتی اکسیدان‌ها. خوردن قند و چربی را تا جای ممکن کاهش دهید و تلاش کنید سبزیجات با برگ‌های سبز، میوه‌های قرمز مثل انواع توت، میوه‌های استوایی مثل انبه و آناناس و البته ماهی که بهترین منبع Omega-3 است را در طول هفته بخورید.

آبرسانی را اولویت هر روز خود قرار دهید

شاید در طول روز هر بار که تشنه شوید آب بنوشید اما به روزهای پر مشغله فکر کنید؛ روزهایی که کمتر تشنه می‌شوید، اگر به اندازه کافی آب ننوشید، سلول‌های پوست هم مانند تمام سلول‌های بدن، عملکرد درستی نخواهند داشت. بدون مرطوب‌کننده پوست شما خشک و شکننده می‌شود. شما باید روزانه چیزی حدود ۸ لیوان آب بنوشید تا پوست‌تان رطوبت کافی داشته باشد و بتواند با چروکیدگی و خشکی مبارزه کند. همچنین از کرم‌های آبرسان روزانه و شبانه به طور مرتب استفاده کنید.

محصولات آبرسان

ورزش چین و چروک را دور می‌کند

همه می‌‌دانند که ورزش برای سلامتی بدن مفید است، اما تحقیقات نشان داده است که ورزش برای سلامتی پوست عالی است. فقط مطمئن شوید که بعد از ورزش و عرق کردن صورت‌تان را خوب تمیز می‌کنید تا از جوش و دانه‌های سر سیاه پیشگیری کنید.

همیشه روی خواب شبانه حساب کنید

با اینکه شما وقتی خواب هستید فعالیت زیادی ندارید اما پوست شما شدیدا در حال فعالیت است. سعی کنید حتما ۷ الی ۸ ساعت در طول شب بخوابید تا فعالیت بازسازی پوست‌تان بهینه شود و پوست فرصت کافی برای بازسازی داشته باشد. با این کار وقتی صبح از خواب بیدار می‌شوید پوستی شفاف و درخشان خواهید داشت.

رتینول را به عادت‌های مراقبت از پوست خود اضافه کنید

به زبان ساده‌تر رتینول از مشتقات ویتامین A و از خانواده مواد شیمیایی است. رتینول و مواد مشابه آن در محصولات تخصصی مراقبت از پوست وجود دارد. دلیل محبوبیت محصولات دارای رتینول، مراقبت و پیشگیری از پیری پوست است. با بالا رفتن سن حجم سلول‌های پوست کاهش پیدا می‌کند که باعث کدر شدن و افزایش خطوط و چروک روی صورت می‌شود. خاصیت اسیدی این ماده به مرور زمان و مداومت در استفاده باعث کاهش و پیشگری از چین و چروک می‌شود. پس روی برچسب محصول به دنبال «رتینول» باشید.

با دنبال کردن این راهکارها شما می‌توانید با پیری پوست مبارزه کنید و حتی در سن بالا نیز پوست شاداب و جوانی داشته باشید.

روتین پوستی
برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه